[XP] Weigeren tot boot na nieuwe proc.

Pagina: 1
Acties:

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:43

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Mensen,
gisteren heb ik een nieuwe upgrade gedaan voor mijn trouwe surfbak/office/game-pc. Ik heb mijn A7V600 moederbord met XP2000 processor vervangen door een Dual-sata2 (van asrock) moederbord, met daarop een lekker snelle AMD64 3500 . Ik heb er echter geen rekening mee gehouden dat je na het vervangen van het moederbord ook wel eens een probleem kunt krijgen met het booten van je windows XP. Mijn kubuntu bootte nog goed, maar winXP nokt ermee.

Het probleem:
Als je boot, en je kiest bij grub (van linux uiteraard) voor winXP krijg je heel snel iets van een kernel-probleem te zien, waarna de computer reboot. Het gaat hier niet om een blauw scherm, maar gewoon zwart met witte letters. Ik kan het scherm niet pauzeren om te kijken wat er aangegeven wordt.

Zelf geprobeerd:
Zelf heb ik het oude moederbord/processor combo terug gezet, maar ook hier krijg ik foutmeldingen. Het was dus niet slim van me. Ik heb tevens geprobeerd om een verse XP install naast de huidige te zetten, om zo bij mijn documenten te komen, maar ook dat werkt natuurlijk niet 100%. De gehele install verloopt zonder problemen, alleen mag ik uiteraard wegens gebrek aan rechten de "mijn documenten" map geen bezoekje brengen.

Wat wil ik:
Alles uit de mijn documenten-map, en de mappen-structuur die in het menu-start staat, van de vorige instalatie van XP. Is er een manier om dit te copy-pasten, of om jezelf toegang te geven? Omdat het mijn eigen installatie is ken ik natuurlijk alle wachtwoorden, en ik had verwacht dat windows alleen zou zeuren om deze wachtwoorden, maar hij geeft gewoon een venster aan met 1 OK-knop, en de melding dat ik geen rechten heb voor deze map.

Wat , o wat kan ik eraan doen om mijn documentjes toch terug te krijgen? Het is niet heel dringend, maar het zou leuk zijn als ik bepaalde save-games en bewaarde logs toch terug kan krijgen.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:06
Mappen kun je je toe-eigenen als administrator. (take ownership). Kopieer ze naar je nieuwe installatie (als je er genoeg hdd ruimte voor heb) en neem ze over. Lukt dit kun je de oude instalatie wissen.

Specs

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en als je xp in save mode opstart :?
omdat ie dan de meeste drivers niet laad.
en met de recovery ofzo van de xp cd :?

enja als je van moederbord verwisseld met een andere chipset is het inderdaad makkelijker om windows er nieuw op te zetten of eerst alle drivers eraf te gooien van je hardware ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
Ah ik ben dingen vergeten te zeggen merk ik.
In veilige modus opstarten geeft hetzelfde euvel als normaal booten. Je ziet em wat bestanden scannen en daarna vrolijk een reboot. De recovery kan ik eventueel nog proberen, maar ik voorzie dat hij daar gaat proberen om de settings terug te krijgen zoals deze oorspronkelijk waren, en dat is dus met oud moederbord en processor.

@asfaloth : Een goed idee, ware het niet dat ik de map niet mag copy-pasten omdat ik de rechten niet bezit :| .Als ik dat wel probeer geeft windows aan dat "het bestand in gebruik is, of beveildigd tegen schrijven". En ik weet 100% zeker dat het iig NIET in gebruik is.

[edit]
Nu even recovery proberen!

[ Voor 4% gewijzigd door Khaine op 06-07-2006 10:28 ]

• Mushjkin
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 16:50
eerrhmmmm,... mosterd na de maaltijd, ik weet het,... maar waarom zet je je documenten niet op een andere partitie? dan kun je wisselen wat je wil maar je bestanden blijven staan. windows opnieuw erop? kwestie van op je bureblad de icoon mijn documenten wijzigen van locatie naar b.v. D:/mijn documenten.

Je zou nu ook nog in Dos natuurlijk alles met xcopy_c:_d:\mapnaam/h/i/c/k/e/y kunnen kopieren.
of met deze xcopy c:\*.* d:\doelmap /e /s

succes

tenzij je geen partities hebt maar dan gewoon een lege schijf er bij in.

[ Voor 8% gewijzigd door Mushjkin op 06-07-2006 10:30 ]

(\__/)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-03 20:08
Je zit nu toch op een pc? zet die HD die je moet formatteren over naar de andere pc, zet je bestanden op die pc en dan steek je de HD terug en formateer je.

http://specs.tweak.to/16567

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:21

bonzz.netninja

Niente baffi

ik had soortgelijk iets en mijn voeding bleek het hele feest niet zo fijn te vinden. De post kwam hij door, daarna...hoppakee.reboot!

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Topicstarter
@Mushjkin: Dat was ik ook zeker van plan met mijn volgende installatie. Dat van DOS kan ik ook nog proberen, en ik heb 2 schijven en ook meerdere partities.

@skelleniels : dat is helemaal zo'n gek idee nog niet. Ik moet alleen wel even zien of het gaat passen qua ruimte (fysiek), want zoveel andere schijven heb ik niet.

@netninja : het feit dat ik met deze install nog alles kan, en mijn linux ook bootte geeft al aan dat de voeding geen punt is denk ik :)

Pagina: 1