Toon posts:

Witte schijn op monitor bovenaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bovenaan mijn beeldscherm, een Samsung Syncmaster 940BF, zie ik een witte schijn, aan de bovenste rand, vooral in het midden. Ik zie dit enkel op een zwart scherm. Is dit normaal ? Als ik de kijkhoek verander gaat die "witte schijn" niet weg. Onderaan mijn scherm heb ik dat niet.
Ik denk niet dat het iets met mijn graka te maken heeft (Asus Geforce 7900 TOP).

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-05 16:19
backlight bleeding denk ik. Lamp uit je TFT drukt het scherm aan, dit is vrij normaal. Als het echt heel erg is zou ik ermee terug gaan.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-07 09:49

EnnaN

Toys in the attic

ik heb het ook wel eens gezien. maar dan op een crt (iiyama, 454). ik heb het aan het overhellende randje van de het scherm (wit plastic) en weerkaatsing toegeschreven, hoewel ik niet helemaal tevreden was met die conclusie.....
graka maakte niet uit, op meerdere gezien in verder zelfde config.. 't is trouwens nooit echt vervelend geweest.

sig

Verwijderd

EnnaN schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:27:
ik heb het ook wel eens gezien. maar dan op een crt (iiyama, 454). ik heb het aan het overhellende randje van de het scherm (wit plastic) en weerkaatsing toegeschreven, hoewel ik niet helemaal tevreden was met die conclusie.....
graka maakte niet uit, op meerdere gezien in verder zelfde config.. 't is trouwens nooit echt vervelend geweest.
CRT heeft geen backlight leakage hoor, heeft geen eens een backlight
dit is puut iets van TFT's

@TS: ik zou er gewoon mee teruggaan, dit is gewoon productiefout

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-07 09:49

EnnaN

Toys in the attic

ik weet het twixxie, dat is ook waarom ik het postte: ik herkende het gedrag een beetje, maar dan op een crt, daarmee proberen aan te tonen dat het dus ook eventueel iets anders kan zijn dan backlight leakage :)

sig

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn screensaver op 'leeg' instel en dus een volledig zwart scherm krijg, zie ik nauwelijks backlight bleeding. Maar wanneer ik games speel zie ik in de donkere scènes die witte schijn bovenaan. Misschien heeft dit probleem niets met mijn monitor te maken maar met mijn grafische kaart (Asus GeForce 7900 GT) ?

Nog een vraagje over de monitor: ik vermoed dat het normaal is dat die warm wordt wanneer die een lange tijd aanstaat (omdat de lamp opwarmt) ?

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb dit ook met m'n BENQ T705, als ik een film kijk is de (zwarte) balk bovenin een beetje wittig. Zeg maar dat de laatste centimeter van je scherm bovenin langzaam overgaat van zwart naar wit. Dit is vrij normaal toch?

Hier ook alleen bij zwart scherm, bij andere kleuren niet...

btw, kun je er iets aan doen? Iedereen kan wel een beetje tweaken toch :P
Pagina: 1