Toon posts:

PDF Formulier op website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb al diverse fora's bezocht en gegoogled maar ik kom niet veel verder.
Mijn vraag is het volgende: ik heb bestaande (normale) pdf formulieren. Ik wil deze zo maken dat mensen deze in kunnen vullen en vanuit het pdf formulier naar een bepaald email adres kunnen sturen. Ik weet dat dit kan door bijv. dynamische velden te maken maar kom daar niet veel verder mee. Kan iemand mij aub helpen. Alvast bedankt.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dit is wel een heel magere topic start. Meer dan een scriptrequest of een 'bij het handje neem'-topic zal hier nooit uit komen. Je topic voldoet bij lange na niet aan de quickstart.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 01:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

PDF kan ook formulieren bevatten, die de ingevulde data weer kunnen versturen ...
Maar dan kan je enkel de informatie in de input-velden versturen, en verstuur je dus niet het hele PDF formulier...
(net zoals je met een HTML-formulier niet het hele HTML-document verstuurd maar enkel de ingevulde data)

Zoals je het verteld lijkt het eerder een conceptuele denkfout die je makt ... waarbij je zo'n document vergelijkt met een papieren formulier dat je ontvangt, invuld en dan wer opstuurt ...
In de digitale wereld werkt dat niet zo, en zullen gebruikers ook niet zo werken (een PDF eigenlijk gaan editten, dan saven en terugmailen, dat zijn veels te veel handelingen waarbij een gebruiker al fouten kan maken en die moeilijk geautomatiseerd af te handelen zijn...)

Sowieso... meestal vind ikzelf PDF formulieren onpraktisch...
Ik zou gewoon eerder kiezen voor een normaal HTML-formuler als dit online in te vullen moet zijn...
dat is qua beheer veel handiger én voor de gebruikers meestal eenvoudiger te begrijpen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen