Op zoek naar vervanging van een Bestec ATX 1956F voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views sinds 30-01-2008

• GemAye
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04-2025
Kan iemand mij adviseren waarmee ik het beste een Bestec ATX 1956F voeding kan vervangen?
Het moet een voeding zijn met ongeveer deze afmetingen (14,97 wijd x 8,63 hoog x 9,9 cm diep), want anders past de voeding niet in de kast (hp pavilion 782.nl).
Zoekresultaten op het internet verwijzen altijd naar nogal vage, buitenlandse sites waar ik weinig vertrouwen in heb.
Het probleem dat ik heb met de huidige voeding is dat de ventilator het al een jaartje of wat niet meer doet, standaard temperatuur van de voeding is rond de 78oC.
Dat de voeding het nog zo lang heeft volgehouden vind ik al een wonder maar ik durf de tijd eigenlijk niet langer te rekken.

[ Voor 3% gewijzigd door GemAye op 06-07-2006 10:02 . Reden: typos ]

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-02 21:18

Khaine

Python liefhebber

Het wordt denk ik lastig een voeding van dat formaat te vinden nog. Anders moet je even kijken of je er ergens 1 kan scoren van een barebone. Die zal gemakkelijk passen denk ik.

Ik weet niet of je het aandurft om te modden? Anders kun je ook denken om je airflow wat te verbeteren. Koop een leuk papst-fannetje ter vervanging van de huidige, en zorg voor wat extra koeling wellicht?

Je zit op tweakers .... dus dat is eigenlijk DE manier uiteraard :P

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Zal wel zo'n mini-atx voeding zijn waarschijnlijk...

Maar idd, het is Tweakers.net hier, dus gewoon openschroeven die hap en een nieuwe fan plaatsen :)
... het geld wat je daarmee bespaart doneer je maar aan ons, oke? ;)

Maar serieus: Het is niet alleen veel goedkoper om zelf iets te vervangen, maar het spaart ook veel zoekwerk.
Haal de voeding eens helemaal eruit anders zodat je hem bv op tafel kan leggen waar veel ruimte is, daarna schroef je hem open en zoek je de ventilator.
Het enigste waar nog stroom op kan staan zijn de condensatoren, de grote metalen 'buizen' in de voeding met een zwarte/groene/blauwe plastic mantel erom.
Maar om de fan te vervangen kom je daar niet bij ;)
Gewoon fan opmeten, nieuwe kopen, draden halverwege afknippen, strippen, evt tape :9 als je niet wil solderen, daarna het overtollige draad opwinden en ook aftapen, terughangen, klaar :*)

edit: Aangezien ik niet veel posts van je zie kan ik helaas niet inschatten hoe hardcore-tweaker je bent ;), maar als je je iets vertrouwder met de voeding voelt (oordeel zelf) kun je hem openhalen zonder alle draden in de pc los te maken. Nadeel is wel dat de voeding niet al te ver uit de kast kan en dat je dus de hele operatie moet doen terwijl de voeding op je hardeschijf-rack ligt.
Leg de pc iig wel plat op zn kant als je de voeding losschroeft van de kast, als de kast rechtop staat kan de voeding soms naar beneden eruit vallen :/
Laat ook niets vallen in de pc als je bezig bent ;)

edit2: Ik heb al zeker 6x zo'n ventilatortje vervangen, altijd de voeding bovenop de kast gelegd, alles aangesloten verder (behalve de 230-lijn van het stopcontact ;)), snel vervangen, hop, terug erin :)
Die HP-kasten hebben vaak helaas zo'n ronde plastic bovenkant, dan gaat dat dus helaas niet, maar met een 'normale' kast ging zoiets altijd prima :)

[ Voor 39% gewijzigd door DarthPlastic op 06-07-2006 22:12 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk voortaan eerst even naar topics die al open zijn. Ook voor FlexATX/uATXvoedingen kun je in Welke voeding heb ik nodig? Deel 15 kijken :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.