Toon posts:

[Trage PC] haperingen, maar wel krachtig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoiz,

Ik heb een AMD XP 2000+ met 512 mb geheugen en 2x 40gb 7200 rpm HD (niet in Raid). Ik draai WinXP in normale mode (dus zonder grafische rompslomp) en dat draaide eigeniljk een hele tijd héél goed.....

- Ik luister, download en bewerk af en toe wat muziek,
- ik fotosjop af en toe wat
- ik internet en mail heel veel
- ik digitaliseer af en toe wat video's (PVR150 kaartje)

Misschien niet de snelste combinatie (zie geheugen) maar toch heel schappelijk. Alleen nu is hij heel traag aan het worden, vooral met opstarten, winamp staat bijvoorbeeld aan, wanneer ik dan fotosjop opstart dan hapert Winamp, loopt IE bijna vast etc.... Als fotosjop dan is opgestart en ik in fotosjop aan het werk ben dan doet winamp het weer goed en kan ik zelfs heel fatsoenlijk fotosjoppen...

Maar als ik dan weer een rare of grote bewerking ga uitvoeren hapert hij weer...... Zelfd met CD's branden, gaat heel goed, maar als ik dan een ander programma opstart hapert hij en krijg ik een tik in m'n CD's....

Ergens gaat er iets mis met de combinatie tussen Geheugen/Processor/HD, maar waar? Upgraden heb ik op dit moment geen geld voor, maar staat wel op m'n verlanglijstje (paar maandjes/ half jaar). Maar het rare is. ik heb geen andere versies van alle programma en vroeger deed hij het wel....

Iemand enige idee (waar het mis zit) of een oplossing?

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-01 23:25

Vizorium-5

Framerate = Life

Wat ik zou proberen is een keer Windows XP opnieuw te installeren. Misschien wordt er teveel zooi in je geheugen geladen. Kijk anders even bij taakbeheer hoe je CPU load en geheugengebruik is. a.d.h.v. die gegevens kun je overwegen om evt. meer geheugen in je PC te stoppen.

Misschien help defragmeteren ook.....

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het opstarten van die programma's goed hij de CPU load naar 100%, HD gebeurt niets mee..... Geheugen heb ik heel veel uitgeschakeld, neemt maar 256mb in gemiddeld.... (sorry was ik net ff aan het melden).... Dus ik snap niet wat er mis gaat met die CPU load.... zo lang 100%

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-01 23:25

Vizorium-5

Framerate = Life

Ik neig om windows een keer opnieuw te installeren, misschien is windows gaar geworden (tzal niet de eerste keer zijn :p) Verder zou ik het ook niet weten

Verwijderd

Topicstarter
Das ist immer schade....

Maar ik ben ook bang inderdaad dat dat de enige oplossing is... grrrr echt totaal geen zin in (en tijd voor)... iemand oplossingen die een "format c" nog kan voorkomen?

Misschien tóch maar ff kijken voor een 1gb geheugen reepje...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 09:55 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:00
ga een naar start-uitvoeren-msconfig intypen-enter-en dan bij tabbladen services en opstarten alles uitzetten wat je niet nodig hebt. Ik zou wel even aanvinken ''alle microsoft services verbergen''.
Pagina: 1