Toon posts:

[ASP] Variabele uit input field in push link gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben bezig met een aantal ASP pagina's . Een van deze paginas kent een opbouw als in een kalender. Op basis van een datum uit de url bouw ik de juiste dagen op.

Nu is het al mogelijk om met twee linkjes een week terug of een week vooruit te gaan.

Het liefst wil ik nu dat er een datum kan worden ingevuld in een veldje. ALs je de knop ernaast indrukt dan wil ik dus redirecten naar dezelfde pagina maar dan met de datum die meegegeven wordt vanuit het zojuist ingevulde veld.

De link via de knop is geen probleem maar de variabele uit het input field gebruiken in die link lukt me niet.

Iemand ideen?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

TeeDee

CQB 241

Heb je toevallig wat 'sample' code?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-02 14:39
Doe je wel een submit achter de knop of alleen een redirect? Als je input velden wilt uitlezen zul je wel een submit moeten doen, dus ofwel via een submit button, ofwel via een javascript met de code "form.submit();"

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Verwijderd

request.form(variabelenaam) ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de code hier niet bij de hand.

Maar betekent dat dit ik het beste die button en input field in een aparte form kan stoppen?
Vervolgens deze form posten?

Of deze gegevens uitlezen met een javascript functie? Deze de waarde laten teruggeven en gebruiken in de link?

Kan dat laatste ook?

Kun je iets zeggen als:
code:
1
<a href='./uren_invoer.asp?dag='&return leesdatum()'&mw=74'>&lt; Vorige week</a></td>

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:11

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:18:
[...]
Kan dat laatste ook?

Kun je iets zeggen als:
code:
1
<a href='./uren_invoer.asp?dag='&return leesdatum()'&mw=74'>< Vorige week</a></td>
Dat kan wel, maar enkel in een javascript eventhandler:
code:
1
onclick="window.location.href='./uren_invoer.asp?dag='+document.forms['formid'].elements['inputname'].value"

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt dat laatste ga ik vanavond eens proberen!

En het is gelukt! Thanks

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 20:21 ]

Pagina: 1