Toon posts:

Geen discovery in Gouda

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Onderstaande tekst komt van www.rekam.nl
Ik vind het zo onwijs jammer dat we in Gouda geen Discovery hebben omdat die lui met hun eigen principes ons veel ontnemen.

Wie heeft er een idee dat het ooit nog een keer op kabel komt!

Kompas

Groot programmapakket: Discovery en Eurosport
(nog) niet.
De REKAM distribueert een zeer uitgebreid programmapakket. Door een aantal andere Nederlandse kabeltelevisienetten worden de programma's Discovery Channel en Eurosport doorgegeven. Regelmatig wordt gevraagd waarom de REKAM deze programma's niet doorgeeft. Hieronder een toelichting op het beleid van de REKAM.

Principe: niet betalen voor alle abonnees

Het kabeltelevisienet heeft nog voldoende ruimte. Een capaciteitsprobleem is dus niet aan de orde. Discovery Channel en Eurosport vragen een algemene vergoeding voor doorgifte. Zij eisen dat de REKAM voor elke abonnee betaalt. Dit weigert de REKAM principieel. De REKAM stelt zich op het standpunt dat indien een programma-aanbieder voor haar programma betaald wenst te worden, dat gekoppeld moet zijn aan het "daadwerkelijk gebruik". Dus een - desnoods hogere - vergoeding, gebaseerd op het aantal abonnees dat voor het programma wil betalen. Dit principiële punt - het niet willen betalen van een algemene vergoeding, waardoor voor alle abonnees het abonnements-tarief omhoog zou moeten - is de reden voor het niet doorgeven van bovengenoemde programma's.

Bij betalen meer kapers op de kust

Indien de REKAM het principe zou laten varen, zullen meer programma's zo'n betaling verlangen. Sommigen daarvan worden reeds doorgegeven en er zullen een groot aantal nieuwe komen. Niets is dan gemakkelijker dan een programma te beginnen, de kabelexploitant (= alle abonnees) betaalt de kosten wel. Bij de ruime kanaalcapaciteit die het REKAM-net heeft, zal zo'n ontwikkeling snel leiden tot een (te) hoog tarief. Naar verwachting zullen dan abonnees afhaken, waardoor de kosten voor de overige abonnees nog meer stijgen. Kortom een spiraalwerking die snel leidt naar het einde van kabeltelevisievoorziening voor een breed publiek.

Samenvatting: door geen algemene vergoeding blijft kabel TV bereikbaar

Een kabeltelevisievoorziening voor een breed publiek - met thans ruim veertig televisieprogramma's - is het doel van de REKAM. Het betalen van een algemene vergoeding voor programma's vindt daarom principieel niet plaats. Helaas ontbreken daardoor de programma's Discovery Channel en Eurosport in het programmapakket van de REKAM. De REKAM hoopt dat beiden zo spoedig mogelijk overstappen naar algehele vrije verspreiding of een oplossing vinden om de door hun gewenste opbrengsten af te rekenen met de abonnees die voor hun programma willen betalen.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Neem voor nog geen 10tje per maand een digitenne abonnement, ben je in 1x van de hele REKAM af en kun je kijken wat je wilt.

• DutchCourage
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-01 11:24
Een nieuw hoofdstuk in de tragedie die Rekam heet. Na Guide+ te zijn kwijtgeraakt (Eurosport zit óók niet op de kabel :( ), heeft de kijkersraad besloten om ook BBC1 & BBC2 niet meer door te gaan geven ;( . Bron: AD

Volgende stap, VRT eraf?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:55

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Nee.
Wat zijn must-carry zenders?

Dit zijn zenders die altijd moeten worden doorgegeven door de kabelmaatschappijen. Het gaat om de tv-zenders Nederland 1, 2 en 3, en 2 Belgische Nederlandstalige stations, zoals VRT 1 en Canvas/Ketnet.
Bron: www.kabelraden.nl

Verder snap ik niet goed wat je met dit bericht wilt.

Het zet niet aan tot discussie, er is verder niets wat deze community aan je probleem kan doen... Het enige wat je kunt doen is een klacht of een bericht sturen naar de verantwoordelijke programmaraad in je gemeente. Zie voor de contactgegevens de eerder gegeven URL.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb dus ook een digitaal pakket genomen, met 4 discoveries en animal planet.
Een aparte discovery war channel zeg maar, discovery science, travel, de normale, en animal planet dus.
Een pakket ZONDER het normale Discovery EN Animal Planet kan ik niet serieus nemen.
Daarbij was bij mij digitaal net zo duur als normaal, maar dan heb je meer kanalen, en voor maar liefst 2 !!!!!! euro extra had ik er nog een hele berg. Extreme Sports bijvoorbeeld, mijn vriendin vind de Reality Channel en Club TV ook leuk etc.

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
..om nog maar niet te spreken van de meest belabberde kwaliteit beeld en geluid EVER!! UPC/Casema/enz-abbonees, jullie weten niet half hoe 'gelukkig' je bent, zelfs als je denkt dat de kwaliteit wellicht twijfelachtig is...

en ik ben nogal een audio/videofiel, dus er ligt de profi antennekabel, en zelfs dan met een lengte van nog geen 6 meter is het beeld al belabberd, ongeacht of het rechtstreeks aansluit op een TV (Sony Trinitron 72cm old-skool 50hz, dus heel puur), m'n JVC SVHS video -> DLP projector of via m'n HTPC (Hauppage 150 MCE) via VGA op DLP projector, het blijft om te janken. Ik heb dus direct digitenne genomen toen er eindelijk bereik was in Reeuwijk. Niet dat dat zo super is, maar nog altijd duidelijk beter dan Rekam kabel EN discovery en eurosport!

Eigenlijk had ik gewoon Satelliet moeten nemen, veel betere beeldkwaliteit, maarja...

Hopelijk is een van de grote kabelmaatschappijen 's een keer in voor een overname van Rekam, want slechter kan echt niet.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik kan gelukkig altijd het verhaal ophangen dat wij de enige particuliere kabelboer van nederland hebben, mochten ze ooit vragen waarom we geen Disc.channel hebben (maar wel een chinese zender? :?).

Ik weet eigelijk niet eens of hier uberhaubt iets tegen te doen is, geef mij tenminste te mogelijkheid om over te gaan naar UPC, casema of soorgelijke die _WEL_ zulke kanalen aanbieden. Ze blaten al sinds 2004 dat ze een +-pakket gaan uitbrengen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1