Ik ben van plan in de aankomende vakantie zelf een pc te bouwen. Daarom heb ik alvast een lijst met onderdelen samengesteld. Dit is de eerste keer dat ik zelf een pc samenstel, dus daarom vraag ik jullie om advies.
Ik zal deze computer voornamelijk gaan gebruiken voor het spelen van spelen, het kijken van DVD's en het encoderen en branden van video en audio. De computer komt op m'n kamer te staan en aangezien ik ook 's nachts download wil ik de pc tamelijk stil hebben zodat ik ook gewoon kan slapen. Mijn budget is ongeveer 1500 euro.
De volgende lijst heb ik samengeteld aan de hand van computersites als Informatique en Alternate en de productsurveys op tweakers.net:
CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939. 2.0GHz. 2x512KB. TRAY)
MOEDERBORD: Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID)
GEHEUGEN: DDR SDRAM PC3xxx / 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Kingston HyperX)
VIDEOKAART: GeForce 7900GT 256MB
GELUIDSKAART: Creative SoundBlaster Audigy 4 Bulk
SPEAKERSET: Creative Inspire T7900 (7.1)
MONITOR: Samsung SyncMaster 940BF (19", 2ms g>g, D-sub/DVI-D)
HARDE-SCHIJF: Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS)
TOETSEBBOORD+MUIS: Logitech Cordless Desktop MX3000 Laser
KAST: Arctic Cooling Silentium T3
DVD-BRANDER: ???
CPU-KOELER: ???
Ik ben niet op de hoogte van de huidige DVD-branders. Daarom zou ik jullie graag willen vragen: Welke DVD-brander zouden jullie erin doen en waarom?
Ook heb ik niet veel verstand van koelers en daarom wou ik vragen welke CPU-koelers van toepassing zijn op mijn systeem en of er misschien nog meer koelers in moeten.
Als iemand verder nog op- of aanmerkingen heeft zou ik die erg graag willen horen.
Alvast bedankt!!!
Ik zal deze computer voornamelijk gaan gebruiken voor het spelen van spelen, het kijken van DVD's en het encoderen en branden van video en audio. De computer komt op m'n kamer te staan en aangezien ik ook 's nachts download wil ik de pc tamelijk stil hebben zodat ik ook gewoon kan slapen. Mijn budget is ongeveer 1500 euro.
De volgende lijst heb ik samengeteld aan de hand van computersites als Informatique en Alternate en de productsurveys op tweakers.net:
CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939. 2.0GHz. 2x512KB. TRAY)
MOEDERBORD: Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID)
GEHEUGEN: DDR SDRAM PC3xxx / 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Kingston HyperX)
VIDEOKAART: GeForce 7900GT 256MB
GELUIDSKAART: Creative SoundBlaster Audigy 4 Bulk
SPEAKERSET: Creative Inspire T7900 (7.1)
MONITOR: Samsung SyncMaster 940BF (19", 2ms g>g, D-sub/DVI-D)
HARDE-SCHIJF: Maxtor DiamondMax 10, 300GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ, RoHS)
TOETSEBBOORD+MUIS: Logitech Cordless Desktop MX3000 Laser
KAST: Arctic Cooling Silentium T3
DVD-BRANDER: ???
CPU-KOELER: ???
Ik ben niet op de hoogte van de huidige DVD-branders. Daarom zou ik jullie graag willen vragen: Welke DVD-brander zouden jullie erin doen en waarom?
Ook heb ik niet veel verstand van koelers en daarom wou ik vragen welke CPU-koelers van toepassing zijn op mijn systeem en of er misschien nog meer koelers in moeten.
Als iemand verder nog op- of aanmerkingen heeft zou ik die erg graag willen horen.
Alvast bedankt!!!