Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cruzer USB stick, data vernietigen ZONDER drive te slopen

Pagina: 1
Acties:
  • 421 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 05:46
Ik heb even een apart vraagje:

Stel, ik heb een Cruzer 1 gig USB stick welke niet meer werkt, maar waar ik nog wel zeer gevoelige data op heb en ik wil per se aanspraak maken op de garantie die er nog op de stick zit. Hoe kan ik er voor zorgen dat de data van de stick (welke niet meer aan de computer herkend wordt) gewist wordt ZONDER dat ik de USB stick onherstelbaar beschadig (en dus geen aanspraak kan maken op de garantie)?

Dit geval heeft een vriend van mij namelijk. Meer info dan bovenstaande is niet beschikbaar. Is dit mogelijk, of wordt het toch gewoon de hamer/BBQ voor de stick?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

"CIA/NSA proof" verwijderen? Dat gaat je niet lukken zonder het ding om te smelten in een bultje plastic, zelfs als ie het nog wel zou doen. Het probleem is namenlijk dat de meeste USB sticks er automatisch voor zorgen dat clusters even vaak gebruikt worden, dwz, als je je OS verteld: schrijf "X" naar cluster 5, dat dit in werkelijkheid wel naar cluster 15439 kan gaan. Daarom is wissen van deze dingen ook extreem lastig.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:35
Normaliter zou je dan een demo bestand een paar keer kopieren en verwijderen. Dan is echt alles van de oude data weg. Maar aangezien de disk het niet meer doet gaat dat een beetje moeilijk.

Ga er gewoon eens mee naar de winkel en leg uit wat er aan de hand is. Bij een usb stick die kapot is gaan ze hem waarschijnlijk niet repareren maar krijg je gewoon een nieuwe.

Ze gaan alleen even naar achter om hem te testen oid. en dan vraag je gewoon even of je mee mag.

http://axrotterdam.blogspot.nl