AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450
Ik geloof dat ze dat iig bij die Zalman NB-blockjes zaten
Verwijderd
er zit meestal een pinnetje in het midden wat je eruit kunt trekken en dan kunnen ze aan de andere kant van het PCD wat ingedrukt worden en dan passen ze net door het gat.
ik weet ook niet wat je gemold hebt maar als het er echt kapot uit zien weet ik niet of ze je garantie gaan geven op je kaart...
eerlijk gezegt klinkt het alsof je een beetje aan het stuntelen bent geweest.
maar je kan kijken of je zo'n zelfde model in een oudere videokaart of moederboard kunt vinden als je die hebt liggen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 00:58 ]
AMD Phenom II X6 1090T | 2x 4GB Kingston | Geforce GTX 560TI | Creative I-Trigue L3450
Ik werk zelf in een winkel en ik weet precies wat de fabrikant doet met de spullen. Word ie geRMA'd met stock cooler word ie getest, is er een licht defect word ie gerepareerd(dat komt in 2% van alle kaarten voor ofzo), anders de prullebak ingekieperd. Word ie geleverd met een andere cooler word ie teruggezonden naar de winkel.
Het is dus inderdaad zo dat de fabrikant wil dat je zijn orginele kaart terugstuurt, ookal is dat wat de fabrikanten willen oplichting. Dat noem ik oneerlijke concurentie. Hoe kan b.v. zalmann z'n coolers kwijt als er echt helemaal geen garantie op word gegeven?Anyway, zinloze discussie ; Neem voortaan een fabrikant die daar niet moeilijk over doet (eVGA, BFG)
Verder zal je voor die schroefjes echt bij die winkel moeten zijn (vraag aan één van de jongens bij assemblage van die dingen, die hebben ze vast nog wel.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Banden is uiteraard heel wat anders, een andere koeler kan je beter zien als een andere radiator die je op een motor zet.grannymark schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 08:21:
oplichting? Wat een onzin. Die verhalen met die videokaart coolers ben ik echt zat. Als jij je autobanden laat vervangen en je krijgt daarna een motor storing, waardoor die terug naar de fabriek moet, dan hoef je toch ook niet die oude banden er weer op te zetten?
Ik werk zelf in een winkel en ik weet precies wat de fabrikant doet met de spullen. Word ie geRMA'd met stock cooler word ie getest, is er een licht defect word ie gerepareerd(dat komt in 2% van alle kaarten voor ofzo), anders de prullebak ingekieperd. Word ie geleverd met een andere cooler word ie teruggezonden naar de winkel.
Het is dus inderdaad zo dat de fabrikant wil dat je zijn orginele kaart terugstuurt, ookal is dat wat de fabrikanten willen oplichting. Dat noem ik oneerlijke concurentie. Hoe kan b.v. zalmann z'n coolers kwijt als er echt helemaal geen garantie op word gegeven?Anyway, zinloze discussie ; Neem voortaan een fabrikant die daar niet moeilijk over doet (eVGA, BFG)
Verder zal je voor die schroefjes echt bij die winkel moeten zijn (vraag aan één van de jongens bij assemblage van die dingen, die hebben ze vast nog wel.
Als je de motor dan start en het koelvloeistof spuit alle kanten op heb je ongeveer eenzelfde vergelijking
Heeft ook een computer!
Verwijderd
Die vergelijking gaat helemaal niet op:grannymark schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 08:21:
oplichting? Wat een onzin. Die verhalen met die videokaart coolers ben ik echt zat. Als jij je autobanden laat vervangen en je krijgt daarna een motor storing, waardoor die terug naar de fabriek moet, dan hoef je toch ook niet die oude banden er weer op te zetten?
1. Als je je banden LAAT vervangen, dan is de garagist (winkelier) verantwoordelijk en moet hij het oplossen
2. Als jij je banden zelf vervangt en je sloopt daardoor op een of andere manier je motor dan is dat wel degelijk je eigen schuld.
3. Andere banden kunnen gewoon op een auto, dat zegt de fabrikant ook gewoon. Bij een videokaart geeft de fabrikant geen enkele garantie dat er andere koelers op kan.
Misschien heeft hij zijn core wel beschadigd bij het opzetten van de nieuwe koeler?
Dit is idd gewoon oplichterij.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 08:33 ]
Beetje een verkeerde metafoor. Je moet eerder zo denken:grannymark schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 08:21:
Als jij het oliefilter van je auto zelf vervangt, maar het niet goed sluitend erop zet, waardoor na een paar duizend kilometer je motor in de soep gelopen is omdat de olie weggelekt is en dan nog snel even probeert het originele filter er weer op te zetten en de olie weer bij te vullen om te proberen garantie te claimen, zou dat ook niet de bedoeling zijn.
Nu is het bij een auto wel beter te zien hoe de schade ontstaan is, bij electronica niet zo, maar het gaat zich om de vergelijking. Op het moment dat jij iets verandert aan de geleverde hardware, is het niet meer de schuld/verantwoordelijkheid van de fabrikant als iets kapot gaat. Garantie claimen is dan ook niet juist. En oplichting is het per definitie ( oplichten: ( iem.) geld of goed afhandig maken door bedrog, leugens ), aangezien je de fabrikant vertelt dat het produkt in zijn oorspronkelijke staat defect geraakt is, terwijl dit niet zo is. In hoeverre je dit moreel verwerpelijk vindt is natuurlijk je eigen keuze.
In ieder geval denk ik dat die pushpins echt niet vernield hadden hoeven te worden, maar als TS ze echt wil krijgen zullen ze inderdaad vrij makkelijk ze krijgen zijn bij verschillende (goedkope) koelers.
als jij je videokaart cooler laat vervangen is je garantie bij de fabrikant net zo hard afgelopen als dat je zelf de cooler vervangen hebt.1. Als je je banden LAAT vervangen, dan is de garagist (winkelier) verantwoordelijk en moet hij het oplossen
het is misschien wel een verkeerde vergelijking, maar het blijft fout wat fabrikanten doen. Ik snap niet waarom dit nog nooit naar voren is gekomen. Als ASUS zijnde bijvoorbeeld, die geeft geen garantie meer als de cooler vervangen is... Vinden jullie dit geen oneerlijke concurentie? Zo maken andere cooling fabrikanten geen kans op de markt omdat consumenten bang zijn hun garantie te verliezen. DAT is oplichting. Niet als je je oude cooler er weer opschroeft.
dit gaat alleen op als jij materiaal aanbrengt wat van mindere kwaliteit is. Ik denk dat het nu onderhand al is aangetoond dat coolers van zalmann/accelero vele malen beter presteren dan stock coolers (dus van mij part hadden ze zelfs de garantie mogen verlengen, maar ok, dat gaat iets tever)Nu is het bij een auto wel beter te zien hoe de schade ontstaan is, bij electronica niet zo, maar het gaat zich om de vergelijking. Op het moment dat jij iets verandert aan de geleverde hardware, is het niet meer de schuld/verantwoordelijkheid van de fabrikant als iets kapot gaat. Garantie claimen is dan ook niet juist. En oplichting is het per definitie ( oplichten: ( iem.) geld of goed afhandig maken door bedrog, leugens ), aangezien je de fabrikant vertelt dat het produkt in zijn oorspronkelijke staat defect geraakt is, terwijl dit niet zo is. In hoeverre je dit moreel verwerpelijk vindt is natuurlijk je eigen keuze.
iig.. Dit raakt offtopic
[ Voor 40% gewijzigd door Hammetje op 06-07-2006 09:03 ]
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Het leuke verschil is, dat van autobanden de fabrikant heeft aangegeven dat je ze mag veranderen zonder dat de garantie vervalt. Met een motorkritisch systeem zijn ze een stuk minder blij, vooral als het daardoor kapot gaat. Deze zaak is gewoon oplichting, zowel van de klant als van de winkelier. In dit geval hoort de klant namelijk redelijkerwijs te weten dat dit niet door de beugel kan, waardoor hij niet te goeder trouw handelt.grannymark schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 09:00:
[...]
als jij je videokaart cooler laat vervangen is je garantie bij de fabrikant net zo hard afgelopen als dat je zelf de cooler vervangen hebt.
het is misschien wel een verkeerde vergelijking, maar het blijft fout wat fabrikanten doen. Ik snap niet waarom dit nog nooit naar voren is gekomen. Als ASUS zijnde bijvoorbeeld, die geeft geen garantie meer als de cooler vervangen is... Vinden jullie dit geen oneerlijke concurentie? Zo maken andere cooling fabrikanten geen kans op de markt omdat consumenten bang zijn hun garantie te verliezen. DAT is oplichting. Niet als je je oude cooler er weer opschroeft.
[...]
dit gaat alleen op als jij materiaal aanbrengt wat van mindere kwaliteit is. Ik denk dat het nu onderhand al is aangetoond dat coolers van zalmann/accelero vele malen beter presteren dan stock coolers (dus van mij part hadden ze zelfs de garantie mogen verlengen, maar ok, dat gaat iets tever)
iig.. Dit raakt offtopic
Oplossingen zijn al aangedragen, je moet er wel uit komen en verder is het toch echt een kwestie van eigen schuld dikke bult. We gaan hier niet tot het uiterste om je te helpen bij dergelijke, niet helemaal eerlijke, kwesties.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
![]()