Goede savonds appelaers 
Gisteravond ben ik begonnen met het hangen van mijn iBook in mijn Windows 2003 thuisdomein volgens deze howto.
Om een aantal problemen uit te sluiten ben ik begonnen met het testen van een paar dingen:
De domein controller is te pingen:
Op dit punt mag ik dus van uitgaan dat mijn DNS en DHCP naar behoren functioneert, op mijn Windows XP werkstation kan ik immers ook aanloggen op het domein.
De instellingen van "adreslijsttoegang" zien er als volgt uit:

De instellingen bij "identiteitscontrole" en "contactgegevens" staan als volgt ingesteld:
Vervolgens is osx "gekoppeld" aan het domein en heb ik de optie om automatisch mijn standaard user te laten inloggen uitgeschakeld. Als ik mijn iBook vervolgens opnieuw opstart, kan ik kieze voor "andere" gebruiker. Ik neem aan dat ik hier kan inloggen op de domeincontroller. Ik heb hier de volgende dingen geprobeerd:
Heeft er iemand raad voor mij?
Thanx in advance
Gisteravond ben ik begonnen met het hangen van mijn iBook in mijn Windows 2003 thuisdomein volgens deze howto.
Om een aantal problemen uit te sluiten ben ik begonnen met het testen van een paar dingen:
De domein controller is te pingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ibook-domi:~ dominique$ ping srv01 PING srv01.kw15.nl (192.168.0.5): 56 data bytes 64 bytes from 192.168.0.5: icmp_seq=0 ttl=128 time=1.283 ms 64 bytes from 192.168.0.5: icmp_seq=1 ttl=128 time=1.402 ms 64 bytes from 192.168.0.5: icmp_seq=2 ttl=128 time=6.804 ms ^C --- srv01.kw15.nl ping statistics --- 3 packets transmitted, 3 packets received, 0% packet loss round-trip min/avg/max/stddev = 1.283/3.163/6.804/2.575 ms |
Op dit punt mag ik dus van uitgaan dat mijn DNS en DHCP naar behoren functioneert, op mijn Windows XP werkstation kan ik immers ook aanloggen op het domein.
De instellingen van "adreslijsttoegang" zien er als volgt uit:

De instellingen bij "identiteitscontrole" en "contactgegevens" staan als volgt ingesteld:
code:
1
2
3
| /Netinfo/Defaultlocalnode /ActiveDirectory/All domains /LDAPv3/192.168.0.5 |
Vervolgens is osx "gekoppeld" aan het domein en heb ik de optie om automatisch mijn standaard user te laten inloggen uitgeschakeld. Als ik mijn iBook vervolgens opnieuw opstart, kan ik kieze voor "andere" gebruiker. Ik neem aan dat ik hier kan inloggen op de domeincontroller. Ik heb hier de volgende dingen geprobeerd:
- \\DOMEINNAAM\ACCOUNT
- ACCOUNT@DOMEINNAAM
- ACCOUNTNAAM
Thanx in advance
[ Voor 3% gewijzigd door domi235 op 06-07-2006 00:22 ]
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.