Eizo T965 (21") kapot?

Pagina: 1
Acties:

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:21
Sinds enige tijd is mijn Eizo T965 weg om te proberen herstellen, echter kreeg mijn pc winkel het scherm terug uit RMA als zijnde uit garantie. Dan maar zelf even geprobeerd om bij de invoerder van Eizo België het scherm hersteld te krijgen, echter kreeg ik hier ook een negatief antwoord.
Het scherm is 4 jaar oud en was ik heel tevreden over.
Het defect ligt er hem in dat je een schaduw ziet naast de icoontjes, ook is de zuiverheid van het beeld verre van optimaal. De invoerder van Eizo in België vertelde mij aan de hand van mijn email dat de beeldbuis waarschijnlijk kapot zou zijn, en dat ze deze niet meer in voorraad hadden, of mijn scherm niet meer konden herstellen...

Nu, is het wel degelijk het beeldscherm zoals ze zeggen, of is er nog hoop op mijn scherm hersteld te krijgen, en eventueel waar kan ik daarvoor terecht?
Ik heb de optie bekeken om een nieuw LCD scherm te kopen, maar daar ben ik helemaal niet tevreden over als ik het vergelijk met mijn CRT..

Alvast bedankt!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-07 10:07
Ik zou een tweedehandse kopen http://www.marktplaats.nl...otid%3D5026-29028-4128-37
laonightwolf schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:32:
Ik heb de optie bekeken om een nieuw LCD scherm te kopen, maar daar ben ik helemaal niet tevreden over als ik het vergelijk met mijn CRT..
Hier geef ik je helemaal gelijk in, als je een monitor van dat caliber gewent bent dan hoefd je echt geen tft meer. Ik heb zelf de Eizo Flexscan F930

Opleiding Brandveiligheid

• Gover
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-07 14:54

Gover

Seti@home Classic: Wiep

Ikzelf heb een tijdje terug een Eizo F980 gekocht bij een gozer in Schijndel (www.dvdhs.nl), die koopt bij allerlei banken enzo de Eizo/Nec/Sony monitoren op en verkoopt die voor zachte prijsjes weer. Voordeel boven Marktplaats, je mag ze rustig proberen en er zit zelfs een beetje garantie op.

Ervaring varieert lineair met de hoeveelheid geruïneerde apparatuur.

Verwijderd

Is dat een bekend probleem van Eizo? Ik heb zelf ook nog een Flexscan F56 staan en die heeft ook last van, wat jij noemt, schaduwen naast de icoontjes. Bijzonder irritant, en jammer ook, want het is nog altijd een prima scherm.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-07 08:57

DaWaN

'r you wicked ??

Je hebt idd kans dat de beeldbuis kapot is als ie dat doet...... Beeldbuizen vervangen is erg duur en is duurder dan een 2e hands scherm halen.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Dat ding is gewoon versleten. Alle oudere CRT's in huis hebben het weer. En de twee Eizo's: de ene is zo'n oud kreng met vieze kleurenweergave en 1600x1200 op 60 Hz (en dat voor een 20 inch). De andere heb ik een half jaar geleden letterlijk voor m'n ogen kapot zien gaan. (Hoogspanningscircuit verrot, dag monitor.)

Natuurlijk zijn de 4-jaar oude monitoren een stuk mooier, maar dan nog. Ik ben blij met m'n Samsung 204Ts, en al helemaal met dit weer.

• mrbbs
Net mijn scherm terug aangesloten en mijn probleemomschrijving was dus verkeerd.
Het beeld is gewoon veel te helder en wazig.
Bij het runnen van de Eizo-test tool kan je zien bij het tonen van grijs het helemaal wazig wordt.
Meer aan de hand dan enkele settings dus..

Wil dolgraag mijn T965 behouden en herstellen..
Ofwel als er iemand mij een T965 of T966 kan verkopen is dat natuurlijk ook een oplossing..

• mrbbs
Nu toch antwoord gekregen van de repair dienst, beeldbuis zou kapot zijn en is niet meer leverbaar.
Ik moet dus op zoek naar een nieuw of occasie scherm.. een T965 of T966 zou ideaal zijn...
Pagina: 1