[REQ] Per applicatie geluidskaart kiezen.

Pagina: 1
Acties:

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02-2025

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Omdat ik 2 geluidskaarten heb - 1 waar een versterker aan hangt en 1 waar een headset aan hangt - wil ik graag kiezen welke geluidskaart ik wanneer gebruik.

Nu doe ik dat telkens via het configuratiescherm en er zijn ook een hoop programmas die je de keuze geven. Maar zeker bij games vind ik het handig om te kunnen kiezen. Is hier software voor?

[ Voor 4% gewijzigd door DoubleJ op 06-07-2006 17:07 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-07 13:16
Je hebt een geluidskaart waar een 'geluidskaart' aan hangt? Ik neem aan dat je bedoeld dat je de ene geluidskaart aan je versterker of hifi-set hebt en de andere aan een headset.

Maar je hebt aan 1 geluidskaart wel genoeg hoor, je kunt de headset ook rechtstreeks in de versterker pluggen.

Ik ga er maar vanuit dat je wel een versterker hebt, aangezien ik niet zou weten waar je de 2e geluidskaart op hebt aangeloten, behalve die head set. :)

Mijn YouTube Channel

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Ja, dat was een foutje. Maar ik wil de geluidskaarten tegelijk gebruiken.
Skype @ kaart1
Game @ kaart1
Film @ kaart2
muziek @ kaart 2

En of ik 2 geluidskaarten nodig heb kan ik natuurlijk prima zelf bepalen. Voor mij is het in ieder geval erg handig.

[ Voor 29% gewijzigd door DoubleJ op 06-07-2006 17:13 ]

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
kick

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Nog een laaste poging dan? dit soort programmas moeten toch wel bestaan, het is zo simpel ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevallig zag ik (min of meer) deze vraag laatst ook al eens voorbij komen en onthield ik een antwoord :)

Kijk eens op http://jackaudio.org/
Zou me niks verbazen als dat is wat je zoekt :)

Edit: Lijkt in eerste instantie alleen voor Linux, maar als ik me goed herinner moet er ook zoiets voor windows zijn. Als je verder op de site rondneust kom je d'r vast wel :)

[ Voor 31% gewijzigd door The Eagle op 04-08-2006 18:13 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 14:35
Der was hier een topic met "Software requests" en daarin liep precies dezelfde vraag. Er was iemand die een simple programmatje had gemaakt wat in je tray terecht komt en waar je dus uit 2 kaarten kan kiezen. Het werkt door middel van register keys te veranderen dacht ik.

Dus ik zou zeggen, use the search, luke ...

57696520646974206c65657374206973206e657264

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
@The_Eagle
Lijkt er op dat de windows versie nog in ontwikkeling is.

@Sluuut
Zal eens even zoeken maar ben bang dat dat niet echt is wat ik zoek. Ik wil namelijk per applicatie kunnen selecteren welke geluidskaart ik gebruik.

quo_ in "Software voor nop!" dat is em denk ik.

[google=System Tray Audio Device Switcher]
^ da's ook zon proggie, maakt mn leven al iets makkelijker maar toch niet echt wat ik zoek :)

[ Voor 30% gewijzigd door DoubleJ op 04-08-2006 21:52 ]

Pagina: 1