Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:46

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
L.S.

ik weet dat dit niet echt de juiste branche is maar misschien dat jullie mij hier over meer kunnen vertellen.
Ik heb een baan aangeboden gekregen bij een beginnend bedrijf wat doet in Event Catering.

Alleereerst wat over mijzelf, ik ben 23, ben mijn mbo hotelschool aan het afronden en mijn eindstage was bij dit bedrijf. ik werk al iets van 6 jaar in de horeca. heb daar ook de nodige ervarigen opgedaan met leiding geven en geld zaken. De laaste 3 maanden heb ik bij het bedrijf stage gelopen wat mij nu een vast baan aanbied.
de werkzaamheden de afgelopen 3 maanden liepen uiteen tot het inplannen van personeel, het klaar zetten van de evenementen, het regelen van wisselgeld, de hele handel na het evenement afstorten en uit eindelijk ook het bestellen van goederen. Ik had inmiddels het vertrouwens van hun gewonnen waardoor ik met geregeld met veel euro's over straat liep.

Als ik de baan aan neem wordt ik verantwoordelijk voor een evenmenten complex in de grootste havenstad van nederland. Binnen dat complex doen wij een deel van de catering, met name kant&klare producten (ola/unox/mora). De omzet van vorig jaar bedroeg €750,000,-

ze willen mij nu een salaris aanbieden van €1600,- per maand met daarbij een telefoon rekening die ze voor me betalen en een auto die de zaak voor mij koopt om van/naar evenmenten te komen.

persoonlijk vind ik dit ietwat sumier gezien het feit dat ik verantwoordelijk ben voor een omzet van driekwart miljoen. en daarbij de verwachting dat we dit jaar de omzet nog verder gaan verhogen.

dus wat is redelijk in deze positie en wat zijn stappen die ik moet ondernemen voordat ik deze job accepteer.

jullie alvast bedankt voor het lezen van deze post en hoop dat jullie mij kunnen adviseren...

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-11 22:08
ten eerste zou ik je aanraden even iets in je post te editen. Namelijk met hoeveel geld je over straat loopt. Zoveel centjes kunnen mensen op ideeen brengen.

Maar wat is redelijk? Ik denk dat het als start salaris wel ok is. Ik zou vragen om een eventuele vergoeding bij geslaagde feesten (soort bonussysteem)

Verwijderd

gideon82 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:16:
ten eerste zou ik je aanraden even iets in je post te editen. Namelijk met hoeveel geld je over straat loopt. Zoveel centjes kunnen mensen op ideeen brengen.

Maar wat is redelijk? Ik denk dat het als start salaris wel ok is. Ik zou vragen om een eventuele vergoeding bij geslaagde feesten (soort bonussysteem)
1600 is een normaal MBO start salaris. En een auto van de zaak + telefoon.

Ik zou het doen, een andere baan nemen kan altijd nog immers. :)

misschien nog iets van een bonus als je de omzet weet te laten stijgen?

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
Bonus systeem wil ik zelf liever niet. gewoon dat ik maandelijks een bepaald bedrag krijg vind ik "veiliger" leven...
maar vinden jullie niet gezien de hoeveelheid van verantwoordelijk dat dat beter gecompenseerd kan worden?

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik denk dat je voor je zelf goed moet nagaan of het eigenlijk wel zo voordelig voor jou netto uitkomt als je meer gaat verdienen. Klinkt misschien raar.. maar reken even zorgtoeslag (evt huurtoeslag) ook mee.

In iedergeval succes in je keuze!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:34

Qwerty-273

Meukposter

Als je ook een auto krijgt is het inderdaad geen slecht salaris, en je kan natuurlijk altijd door groeien.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Start salaris is zoals gezegd niet slecht. Maar:

Je moet wel goed nagaan hoe die auto- en telefoonregeling precies in elkaar zit. En vooral wat de belasting daarvan vind. (Bijtelling voor auto?) Ook bij telefoonregelingen moet je opletten. Ook al betaald je baas de rekening, als je meer dan X % privé belt moet je daar wel belasting over gaan betalen.

Het feit dat je met veel geld omgaat zegt niet zoveel. Voor mij als privé persoon is 750.000€ ook een enorme bak geld, maar op mijn werk (bank) is 750.000€ spreekwoordelijk pinda's.

Firmpete on Aerie Peak

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Als startsalaris inderdaad niet heel slecht. Wat je zou kunnen doen is nu al een soort groeipad afspreken. Als je je omzetdoelstellingen haalt ga je volgend jaar meer verdienen.

Zoals hierboven al is gezegd is 750k natuurlijk niet zo heel veel geld, bij 300 dagen open per jaar is dat 2500 euro omzet per dag.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
allereerste bedankt voor de vele, opbouwende, reacties :)

@firmpete, wat ik zelf wil is dat de auto op naam van het bedrijf staat en het zelfde wil ik eigenlijk ook met de telefoon.
en met de hoeveelheid cash heb je wel een puntje ;)

@ p_de_b, en een groeipad zit ik zelf ook aan het denken. en btw die 750k wordt gehaald met 130 evenements dagen :)

maar hoeveel kan ik er boven gaan zitten? kan ik bijvoorbeeld 1900 vragen? met vastgelegde groei mogelijkheden?
en zijn er verder nog punten waar ik op moet letten? (ziekefonds etc)

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 16:50

Glewellyn

is er ook weer.

Geckoo schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:37:
@firmpete, wat ik zelf wil is dat de auto op naam van het bedrijf staat en het zelfde wil ik eigenlijk ook met de telefoon.
en met de hoeveelheid cash heb je wel een puntje ;)
Iets waarmee je zeker rekening moet houden als je ook privé met die auto mag rijden is de fiscale bijtelling voor een auto van de zaak. Bij jouw bruto jaarinkomen wordt dan 25% van de nieuwwaarde van die auto opgeteld.

Een voorbeeld op basis van een auto van € 20.000,-
Fiscale bijtelling = € 20.000 * 25% = € 5.000,-

Van die € 5.000,- mag je eventuele kosten voor het privé-gebruik worden afgetrokken.

Met jouw inkomen betaal je zo'n 35% belasting (in je hoogste tarief)
Netto kosten = € 5.000 * 35% = € 1.750,-
Per maand kost die auto jou dan ongeveer € 148.

In sommige gevallen is het interessanter om een eigen auto te kopen en een kilometervergoeding te ontvangen, maar dat zal je zelf even moeten doorrekenen.

*zucht*

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Topicstarter
hmm dat met die auto moet ik inderdaad goed in de gaten houden.
dat is wel iets om rekening mee te houden, bedankt voor het zo duidelijk uit te rekenen.

Verwijderd

Die 1600 euro's lijkt mij behoorlijk marktconform, veel meer ga je op andere plaatsen niet verdienen. Je bent immers:
- nog maar 23
- MBO geschoold (en dit scheelt heel veel t.o.v. 'andere categorieen' zoals academisch geschoolden)

Wat inderdaad al is gezegd: ga een praten over een variabele beloning bovenop je vaste beloning. Gezien de algemeen geldende situatie op de Nederlandse arbeidsmarkt kan jouw verantwoordelijkheid over drie-kwart miljoen namelijk nauwelijks invloed hebben op je vaste salaris. Dit gaat pas een rol spelen op het moment dat er iets variabels bij komt kijken. Dit variable zegt het namelijk al: het moet ergens van afhankelijk zijn. Probeer 'ns iets leuks met groeidoelstellingen o.i.d.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 13:38

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Wat je wel 'bijzonder' maakt in verhouding tot andere startende MBO-ers is dat jij in een leidinggevende functie instroomt - tenminste dat begrijp ik uit je verhaal. Ik denk dat je daarom wat meer waard bent dan 1600 bruto. En ik denk ook dat dat een steekhoudend argument is t.o.v. je baas.

Verder verkeer je in een positie waarin je wat kan onderhandelen. Je baas heeft je uiteindelijk het vertrouwen gegeven om met grote sommen geld om te gaan. Dat duidt er voor mij op dat hij wat dat betreft niet over 1 nacht ijs gaat. Als jij er voor kiest om de baan niet te accepteren heeft hij een probleem. Daarnaast ken je de zaak, de medewerkers en heb je deze baan in principe al een tijd gedaan. Allemaal punten die jou een betere positie geven t.o.v. andere gegadigden, en zeker andere startende MBO-ers. Hij weet bij jou wat voor vlees hij in de kuip heeft.

Ik zou gewoon teruggaan en melden dat jij meer aan 2000/2200 bruto zat te denken, en dat onderbouwen met het bovenstaande.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Mischien is het loon niet helmaal wat je verwacht, (over die auto kan ik niets zeggen, in belgie is dat anders geregeld)

Is het een job die je graag zou doen?
Is het een job die je vooruit helpt in je cariere planning?
Wat zijn de andere arbeidsvoorwaarden?

Ook dit zijn belangrijke factoren
Vooral de eerste 2 zijn wat mij betreft minstens even belangrijk als het loon

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

RIKZ schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 01:46:
Als je ook een auto krijgt is het inderdaad geen slecht salaris, en je kan natuurlijk altijd door groeien.
een persoon kan om 2 redenen een auto krijgen:

1. om zijn werkzaamheden uit te voeren
2. vanwege zijn niveau.

in dit geval gaat het om punt 1, en is de auto niet meer dan normaal, en zal het waarschijnlijk wel een type peugot partner worden. Let op sommige bedrijven betalen jouw bijtelling, zeker bij de personen die een auto krijgen bij punt 1.

wat ik wel raar vind is dat jij als net afgestudeerde MBO`er een functie krijgt waarin jij alleen verantwoordelijk bent voor de hele omzet. dat lijkt me toch een HBO functie. Daarnaast moet jij je ook niet verkijken op 750.000 omzet, hoeveel hiervan is netto winst voor de eigenaar? een kwart?

Als de functie echt zo zwaar is, dan lijkt me toch 2200 wel toch minimaal, als jij gewoon de catering doet en verder niets eigenlijk dan is 1800 redelijker naar mijn idee.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
boppert schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:52:
Wat je wel 'bijzonder' maakt in verhouding tot andere startende MBO-ers is dat jij in een leidinggevende functie instroomt - tenminste dat begrijp ik uit je verhaal. Ik denk dat je daarom wat meer waard bent dan 1600 bruto. En ik denk ook dat dat een steekhoudend argument is t.o.v. je baas...
Ik moet zeggen dat ik de OP een beetje vaag vond op dit punt. Hoe zit dit nu precies? Geef je formeel leiding en ben je verantwoordelijk voor het personeelsbeleid of moet je proberen de mensen te motiveren om dinen voor je te doen zonder formele lijnverantwoordelijkheid. Dit heeft namelijk een grote invloed op het salaris.

Verwijderd

Roenie schreef op zondag 09 juli 2006 @ 10:52:
[...]
Ik moet zeggen dat ik de OP een beetje vaag vond op dit punt. Hoe zit dit nu precies? Geef je formeel leiding en ben je verantwoordelijk voor het personeelsbeleid of moet je proberen de mensen te motiveren om dinen voor je te doen zonder formele lijnverantwoordelijkheid. Dit heeft namelijk een grote invloed op het salaris.
en om hoeveel mensen gaat het? 1, 5 10, 20?

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:11

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 10:35:
wat ik wel raar vind is dat jij als net afgestudeerde MBO`er een functie krijgt waarin jij alleen verantwoordelijk bent voor de hele omzet. dat lijkt me toch een HBO functie.
Ja, maar hoeveel HBO'ers gaan er in een knakworstenkraampje in Ahoy' staan?

[ Voor 3% gewijzigd door SeatRider op 09-07-2006 11:41 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 10:35:
[...]
een persoon kan om 2 redenen een auto krijgen:

1. om zijn werkzaamheden uit te voeren
2. vanwege zijn niveau.

in dit geval gaat het om punt 1, en is de auto niet meer dan normaal, en zal het waarschijnlijk wel een type peugot partner worden. Let op sommige bedrijven betalen jouw bijtelling, zeker bij de personen die een auto krijgen bij punt 1.
Ik gel;oof dat je je vergist in hoe zo'n bijtelling werkt. En eigenlijk vergis je je ook over de twee redenen. De eerste reden is helemaal correct. De tweede is "als loon in natura, voor privégebruik". Als het zuiver punt 1 is, dan hèb je geen bijtelling. In dat geval hou je bij welke kilometers je erin maakt, en als dat allemaal zakelijke kilometers zijn (< 500 kilometers privé of onduidelijk), dan heb je geen bijtelling.

In het tweede geval wordt simpelweg je loon in natura belast. En als het een mengvorm is - de meest gebruikelijke vorm - dan wordt nog steeds je loon in natura deel belast.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Loon alleen zegt niet alles maar kijk vooral naar de bijkomende dingen hoe is je pensioenpremie ziektekosten verzekering kleding vergoeding of bedrijfskleding overuren en andere toeslagen geregeld. De horeca kennende zal dit allemaal er niet inzitten en dan zou ik iets meer vragen, maar ja welkom in de horeca hard werken voor de eigenaar die het geld opstrijkt. Maar vind je het leuk zeker doen want het geeft je ervaring waar je later op kan bouwen en meer verdienen. Dus als je er van kan leven zeker doen voor 1 of 2 jaar en dan snel verder.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1