Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spam filteren op forwards en maillijsten

Pagina: 1
Acties:

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:46
Het probleem is als volgt: ik beheer de forwards en maillijsten van een studentenvereniging. Deze forwards en lijsten worden bestookt met spam en diegenen die op de lijst staan klagen dan ook behoorlijk hierover.
Het domein, forwards en de maillijsten bevinden zich bij pcextreme. Zij hebben niet de mogelijkheid om extra programma's te draaien die effectief spam aanpakken en hun spamfilter is zeer droevig.

Ik heb voor de forwards de oplossing bedacht om de forward naar een mailbox van Gmail te laten forwarden. Daar staat het spamfilter aan en die pakt bijna alles eruit. Vervolgens forward gmail de email naar de eigenlijke ontvanger uit de forward. Werkt prima ware het niet dat het niet handig is om 50 gmailaccounts te maken en die correct in te stellen, om over eventueel onderhoud nog maar te zwijgen.

Bovenstaande oplossing werkt niet bij maillijsten aangezien gmail naar slechts een persoon kan forwarden.

Om bij alle clients antispam te installeren zal geen succes worden. Er wordt geen geld uitgegeven aan goede antspamsoftware en ik heb ook erg weinig zin om vervolgens voor die programma's de helpdesk uit te hangen.

Nu ben ik benieuwd of anderen soortgelijke ervaringen hebben en wat in hun geval de oplossing was.

p.s. ik twijfel een beetje tussen hosting en B&V, als het hier niet goed staat bedank ik de mod bij voorbaat voor verplaatsen

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-10 10:25

Devion

Space for rent ;-)

GMail als tussenstap misschien? Je maakt een mirror van de forwardlijst aan laat gmail weer redirecten naar de 2de lijst?

• PeaceNlove
Devion schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 22:52:
GMail als tussenstap misschien? Je maakt een mirror van de forwardlijst aan laat gmail weer redirecten naar de 2de lijst?
Nadeel is dan wel dat de spambots binnen no-time de onbeveiligde lijst gevonden hebben en dan dus het gmailfilter omzeilen.
Ik gebruik liever iets veel beters dan gmail (zie TS), het is vrij tijdrovend en onhandig om 50 gmailaccounts te maken en te onderhouden.

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 21:50
wat wil je ook voor een hoster die voor 6 euro per jaar aan webhosting doet...

Zoek een betere iets duurder hosting aanbieder die wel spamfilters en viruscanners op zijn mail heeft...

• PeaceNlove
rdfeij schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:13:
wat wil je ook voor een hoster die voor 6 euro per jaar aan webhosting doet...

Zoek een betere iets duurder hosting aanbieder die wel spamfilters en viruscanners op zijn mail heeft...
Als je even goed gelezen had, dan had je gezien dat het een studentenvereniging betreft...
En dan is meer geld voor betere hosting schaars.

Maar nu graag weer ontopic...

[ Voor 6% gewijzigd door PeaceNlove op 05-07-2006 23:20 ]