Toon posts:

Arctic Cooling Freezer 64 Pro, ook stil zonder (asus)Qfan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben een nieuwe PC aan het samenstellen. Deze is zo goed als af en van alle producten heb ik de reviews bekeken. Daarop heb ik logischerwijs al mijn componenten op gebaseerd. Alleen ik heb 1 vraag nog over de koeler.

Ik wil dus graag de Arctic Cooling Freezer 64 Pro. Deze koelt goed en is vrij stil. Alleen ik lees overal dat mensen de fan op minder toeren (dus stiller) laten lopen met Cool&Quiet en Q-Fan. Cool&Quiet gebruik ik misschien, maar ik wil vooral weten: kan ik dus ook op een moederbord zonder Qfan (Asrock dual 939:P) de koeler stiller laten lopen? Bijvoorbeeld met speedfan? Of loopt hij dan altijd op volle toeren?

Bijvoorbaad dank

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 22:41:
Hallo,

ik ben een nieuwe PC aan het samenstellen. Deze is zo goed als af en van alle producten heb ik de reviews bekeken. Daarop heb ik logischerwijs al mijn componenten op gebaseerd. Alleen ik heb 1 vraag nog over de koeler.

Ik wil dus graag de Arctic Cooling Freezer 64 Pro. Deze koelt goed en is vrij stil. Alleen ik lees overal dat mensen de fan op minder toeren (dus stiller) laten lopen met Cool&Quiet en Q-Fan. Cool&Quiet gebruik ik misschien, maar ik wil vooral weten: kan ik dus ook op een moederbord zonder Qfan (Asrock dual 939:P) de koeler stiller laten lopen? Bijvoorbeeld met speedfan? Of loopt hij dan altijd op volle toeren?

Bijvoorbaad dank
Je moederbord zal dan moeten ondersteund worden door Speedfan. En dan met name eigenlijk de chipset.
http://www.almico.com/forummotherboards.php
Hier kan je kijken of jouw moederbord geschikt is. :)

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 22:49:
[...]

Je moederbord zal dan moeten ondersteund worden door Speedfan. En dan met name eigenlijk de chipset.
http://www.almico.com/forummotherboards.php
Hier kan je kijken of jouw moederbord geschikt is. :)
Het moederbord staat er daar helaas niet bij. :( Dus speedfan zit er helaas niet in.
Zou er nog een andere manier zijn? (het liefst gewoon via software)

Ik heb trouwens wel nog een 5.12" fancontroller hier liggen, kan ik die ook gewoon ertussen plaatsen?

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:03:
[...]

Het moederbord staat er daar helaas niet bij. :( Dus speedfan zit er helaas niet in.
Zou er nog een andere manier zijn? (het liefst gewoon via software)

Ik heb trouwens wel nog een 5.12" fancontroller hier liggen, kan ik die ook gewoon ertussen plaatsen?
Dat kan prima. Waarschijnlijk gaat je computer wel zeuren dat je zogenaamd geen CPU fan hebt, maar die melding kun je (als het goed is) uitschakelen in BIOS.

Enne: Het klopt dat de Artic Freezer 64 Pro niet stil is op standaard voltage.

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt,
ik vind het toch wel belangrijk dat de PC stil is als hij s'nachts aanstaat om te downloaden. Vandaar wil ik dus toch wel de mogelijkheid om die koeler echt stil te krijgen. In de tests komt hij wel naar voren als redelijk stil, maar dat zal inderdaad zeker niet gewoon 'stil' zijn.

Hopelijk lukt het om dat alarm/uitschakelen in de bios uit te zetten. Er zijn veel mensen die een Asrock 939DUAL-SATA2 Uli M1695/1567 AGP/PCx hebben, dus hopelijk heeft iemand het zelfde 'probleem' en een oplossing.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 23:11 ]

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12
Ik heb deze fan ook. Op 12V is hij niet echt heel stil ofzo, tenminste, je hoort hem wel redelijk (harder dan mijn 2 andere 12cm fans).

Ik heb in de bios van mijn MSI K8 Neo4-FI de optie aangezet dat de processorkoeler pas hard moet gaan draaien om het moment dat de temperatuur 50 graden wordt. Daardoor draait de processorkoeler op nog maar ongeveer 500rpm. De temperatuur van de processor (een 3800+) houd hij hierbij op 38 graden met dit warme weer! Je hoort hem nu dus echt bijna niet meer, alleen met case open en je oor erbij!

SRK35ZS-W

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb deze zelfde combinatie draaien (Asrock+64 pro) en heb gewoon een weerstandje in het draadje van de fan gezet. Daardoor draait deze op 7 - 8 volt en is behoorlijk stil, maar de temperaturen blijven ook goed in vergelijking met volle snelheid. Daarbij gaat er geen alarm af. (zit er niet op of ik heb het uitgezet)

[ Voor 4% gewijzigd door KifArU op 06-07-2006 08:20 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 20:05

silitek

Tubes Only

Deze koeler werkt bij mij op Q-fan 40%..zo draaid tie rond de 1200 rpm en is de koeler nagenoeg stil.
Houd een D930 op 34graden idle.
Standaard is de koeler een herrie schopper maar door z'n grote koeloppervlak heb je aan 1200 rpm genoeg.

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Ik heb voor mijn zo stil mogelijke (binnen een redelijk budget blijvende) PC ook getwijfeld over de Freezer. Die zou dan op een Venice 3000+ moeten komen. Nadat ik 'm in actie heb gehoord heb ik toch gekozen voor de gewone Silencer 64 TC. Die blijft nu in Windows, met CnQ aan, netjes op de ~800 toeren; in zonlicht is het draaien voor het oog nog bijna waarneembaar. Na een paar uurtjes UT2k4 zit-ie nog steeds niet boven de 1000. Ik moet echt met mijn oor in de kast gaan zitten wil ik 'm horen. Hij komt niet boven de rest van het systeem uit (en dat is stil: Seasonic S12, passieve videokaart, Samsung Spinpoint).
Pagina: 1