Toon posts:

Advies gevraagd: Monitor en grafische kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt een high end gamesysteem aan te schaffen:

specs:
-AMD Athlon 64 X2 4200+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed:
-Club3D VGA Radeon X1900 XT 512 MB (of iets vergelijkbaars er om heen van de zelfde snelheid)
-2GB DDR400-3200 Dual Channel 2048 MB,

Nu vroeg ik mij af (en ik kan er ook niet zo goed iets over vinden);

Als ik nu een monitor ga aanschaffen (ik zat te denken aan een Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms) responstijd vier milliseconden en contrastverhouding van 700:1. ) is dit dan eigenlijk wel optimaal genoeg voor mijn grafische kaart. Ik ben een beetje bang dat mijn kaart straks supergoed en duur is, maar dat mijn monitor dit voordeel weer teniet doet.

Maw: waar moet ik op letten als ik een monitor koop voor mijn videokaart (high end kaart /niet ultra high end).

Hoe maak ik optimaal gebruik van mij grafische kaart?

Vast mijn dank

ED/Witknie

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
1280x1024 is geen extreem hoge resolutie, maar met alle toeters en bellen aan
(alles ultra high + AA en AF) zal je kaart het ook nog wel zwaar krijgen denk ik ;)

Verwijderd

Je geeft het zelf al aan dat je moet letten op o.a. de contrastratio en de responstijd.
Kijk ook anders in het bestemde topic hierover: [rml][ 19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 19[/rml]

Maar het is mij niet duidelijk of je voor de AM2 socket gaat en welk mobo je wilt.
Kijk anders ook op het subforum complete systemen&laptops, hier staat ook handige info mbt het samenstellen van een pc.

Volgens de ervaringen van andere gebruikers is de 930BF een goede keuze.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
De 930BF word door veel mensen gezien (ook door mij) als 1 van de beste TFT's voor games.
Ghosting heb je compleet geen last van bij deze TFT. Zoals Metal aangeeft gaat je PC het nog moeilijk krijgen op 1280x1024 met AA en AF voluit.

Je zal met die TFT zeker geen miskoop doen, lees er maar eens wat over hier op GoT.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27

Thandor

SilverStreak

Ik zou zeggen, lees reviews en ervaringen over TFT schermen.
Een goede start is [rml][ 19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 19[/rml] :)

Over de andere vraag:
Hoe maak ik optimaal gebruik van mij grafische kaart?
Door goede drivers te installeren :)
Verder zal die kaart met bepaalde games beter presteren met een (nog) snellere processor maar uiteindelijk zijn dergelijke verschillen min of meer verwaarloosbaar. Immers betaal je voor een snellere processor ook meer geld.

Overigens gaat dit topic op slot. Reviews en benchmarks van zowel monitoren als videokaarten zijn prima te vinden :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.