[HL2] Hangt het systeem bij eerste level

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 19:17
Ik heb net een nieuw systeem dat bijzonder snel is, maar helaas problemen geeft met Half Life 2.
De game start normaal, vervolgens druk ik op New Game en wacht het laden af. Dan net na het moment dat Half Life 2 door het beeld komt, en het filmpje met de Gman zou moeten beginnen loopt het hele systeem vast. Ik hoor nog wel de muziek loopen, soms zelfs de stem van de Gman.
Als ik echter de resolutie verlaag naar 640*480 en in een window loopt het wel door!
Maar de native resolutie van mijn tft (1280*1024) full screen zorgt ervoor dat mijn monitor uitgaat en het systeem hangt.

Dingen die ik al gedaan heb:
- forceware 91.31
- forceware 84.21
- meest recente nforce drivers installeren
- Cool 'n Quiet en Qfan aan en uitgezet

Systeeminformatie:
AMD X2 4400+
Asus A8N32-Sli Deluxe
4 x 512mb corsair
eVGA 7900 GTX
2 x Samsung 250GB sata2 (in raid0)

De temps zijn naar mijn mening normaal;
cpu : 43c
mb : 41c

Ik draai Windows XP(32bits) met Service Pack 2 en verder de laatste updates. Oh en misschien van belang, draai in raid0.

Ik heb al uren zitten surfen(met deze hitte :-() op internet. Wel een hoop informatie gevonden betreffende vastlopende HL2 installaties. Maar niets dat echt bij mij in de buurt kwam. Voor de duidelijkheid, ik kom dus wel voorbij het menu. Alles gaat goed, tot het laden van het intro filmpje dus van level 1.

Ik ben echt radeloos

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Je zou kunnen proberen om de resolutie van 1280*1024 vast te zetten op de refreshrate van je TFT bij 1280*1024 (bijvoorbeeld 60 Hz). Dit moet je in de drivers doen, maar volgens mij staat die optie er standaard niet bij. Deze optie moet je eerst op de een of andere manier zien te unlocken (volgens mij met nVtweak, maar dat weet ik niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat doe ie op 640x480 niet in een window ? En als dat werkt probeer dan eens 800x600 en 1024x768.

Gewoon om ff te kijken waar het precies fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
PilatuS schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:01:
Wat doe ie op 640x480 niet in een window ? En als dat werkt probeer dan eens 800x600 en 1024x768.

Gewoon om ff te kijken waar het precies fout gaat.
Ik ben er nu dus achter dat windowed of niet niets uitmaakt.
640 en oplopende resoluties werken perfect totdat ik switch naar 1024*768. Zowel in window als in full screen loopt het systeem dan weer vast.
Op de 1 of andere manier is 1024*768 te hoog gegrepen :? .

Ik heb ook de refreshrate op 60hz(bij dat beeldscherm tabje, naast adapter) ingesteld EN ook in het nvidia panel. Waar je dus per resolutie een bepaalde hz kan forceren.
Daar dacht ik namelijk ook aan(het uitvallen van het beeld), maar dat hielp niet helaas.

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat je bij HL2 ook CS:S hebt. Probeer eens CS:S op 1280x1024 te draaien, de 2 spellen zijn vrijwel het zelfde maar staan los van elkaar.

Is verder HL2 wel helemaal geupdate door Steam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:25

chromeeh

the Gnome

Heb je ook de rets van je drivers (chipset, raid controllers, audio, lan, etc etc) allemaal up-to-date :?
En wat voor specifieke settings gebruik je voor video (AA, buffering, reflection enz) en audio (AEX, enz) in HL2 :?
Want het probleem hoeft natuurlijk niet direct vanuit de GFX veroorzaakt te worden...
IRQ conflicten met andere hardware??

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
Bij CS:S crash ik ook.
Als ik bijvoorbeeld de video stress test aanklik dan word het level geladen, ik zie een bruine texture wat denk ik grond voorstelt. Vervolgens valt mijn scherm uit en is het over met de pret.

Beide games zijn helemaal up to date door steam.
Heb je ook de rets van je drivers (chipset, raid controllers, audio, lan, etc etc) allemaal up-to-date
Dank voor het meedenken.
Dat lijkt mij wel. Ik gebruik de nforce drivers, aangezien mijn mobo een nforce4 chipset is. In die nforce download zitten drivers voor raid, audio, lan etc. Waarbij ik wil opmerken dat ik in eerste instantie de drivers van de cd heb gebruikt en vervolgens de laatste drivers van nvidia heb gebruikt.

Specifieke driverinstellingen: Standaard staat het meeste van die opties op toepassing gecontroleerd. Ik heb een aantal daarvan gewijzigd in Geen, of uit maar dat heeft verder geen invloed gehad.

Er worden wel een aantal IRQ's geshared, maar dat is logisch. De GPU en de Marvel Lan gebruiken allebei IRC 17. Ik zal die netwerk kaart eens uitschakelen en kijken of dat helpt.

Zo te merken heb ik dus wel weer een bijzonder probleem? Pfff gaat weer lekker :-/

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en als je hl2 aan 1 core toewijst :?
op 2 cores wil het nog wel eens fout gaan dacht ik ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
Nou het uitzetten van de LAN was geen succes. Dan doet Steam het immers ook niet meer en valt er dus niets te testen.

Ik heb de affiniteit van het proces HL2.exe toegewezen aan CPU1 en daarna een keertje alleen aan CPU0. Toen wilde de game ineens doorstarten dus ik stond al te dansen van geluk!
Alleen was dit met een resolutie van 1024*768 en de aanbevolen instellingen voor mijn systeem. Bijna alles op high, met uitzondering van de reflecties en AA.
Die heb ik vervolgens gewijzigd in 1280*1024, reflect all en AA 2x.
Dat liet de computer weer vastlopen.
Ik ben dus ietsje verder gekomen, maar eigenlijk nog niets opgeschoten. Ik snap het ook niet, kan iemand mij misschien verklaren waarom het instellen van de affiniteit de game ineens wel toegankelijk maakt op 1024 en niet op de hogere instelling?

// ik vergeet nog te vermelden. Als ik op de RESET knop druk dan krijg ik geen beeld meer. Ik moet de computer echt uitzetten(4s vasthouden) en dan weer starten om beeld terug te krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door mikeya op 06-07-2006 16:55 ]

Mike,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeya
Ik ging rondsnuffelen op het evga community forum en vond daar heel wat zaken die mijn aandacht trokken.
Als ik 3Dmark06 draai valt de computer uit halverwege de "back to proximus" demo. Dat is de eerste bench dus ;) .
Elke keer wanneer ik een stapje verder kom, krijg ik meer en meer het vermoeden dat mijn grafische kaart niet deugt. Uit diverse topics op dat evga forum blijkt dat ik lang niet de enige zou zijn. Kennelijk zijn er meer 7900 modellen die hun 500 euro niet waar maken.
Het enige wat ik nog even moet testen zijn speciale eVGA gpu drivers die ik van hun website laad met 10kb/s :O en het controleren van het 12V rail voltage.

Over dat laatste, hoe meet ik die 12V rail het beste? Software lijkt mij niet de meest betrouwbare manier, dus dat zal dan een multimeter worden. Maar hoe ga ik goed te werk?

Dank voor alle reacties, maar ik denk dat we veilig kunnen concluderen dat mijn problemen niet door Half Life/Source worden veroorzaakt.

Mike,

Pagina: 1