HDD Keuze voor nForce 4 moederbord.

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb toen ik mijn PC kocht twee Maxtor HDDs drbij gekocht. Die vielen zwaar tegen, en heb vrijwel meteen een Western Digital gekocht als primary HDD die *wel* betrouwbaar is.
Die Maxtor HDDs doen het prima als ze herkend worden, maar soms moet ik enkele keren rebooten voor ze uberhaupt gezien worden, en dat ben ik meer dan zat.
Daarom heb ik besloten die Maxtors druit te slopen en ooit eens twee externe casings op de kop te tikken, en in mn PC gewoon twee extra betrouwbare HDDs te proppen.

Ik wou eigenlijk graag een Seagate omdat die (naar het schijnt) lekker stil zijn, maar omdat MyCom alleen WD en Maxtor verkoopt, en WD ook gewoon goed werkt, ga ik toch maar voor een WD. (Mycom moet ze zoieso inbouwen omdat die de waterkoeling hebben geregeld)
Ik kwam zelf, binnen het budget wat ik heb, uit op de volgende HDDs:
  • WD2500YD, 250GB, 16MB cache, SATA 150 (115E)
  • WD3200SD, 320GB, 8MB cache, SATA 150 (130E)
  • WD3200KS, 320GB, 16MB cache, SATA 300 (115E)
De beste prijs/GB verhouding is dus de WD3200KS, en die is SATA 300, wat volgens mij SATA II was. Nu ben ik bang dat als ik voor SATA II ga ik weer problemen ga krijgen met mn moederbord (ASUS A8N-SLU Del.).

Bij deze wou ik dus vragen, gaat die SATA 300 harde-schijf goed werken met mijn moederbord, of is dat echt alleen bij Maxtor HDDs het geval?
Ik heb al wel even gegoogled, en niks raars gevonden, maar ik zou me veiliger voelen als er mensen zijn die deze combinatie al hebben en kunnen garanderen dat het bij hen goed werkt.
Ik ben dat geklooi echt meer dan zat, en wil dus gewoon zeker weten dat alles werkt voor ik wat koop...

Alvast bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

Je zegt zelf dat ze bij mycom de schijven in de pc gaan steken. Waarom stel je dan de vraag welke hd's je wil nemen? Ze zullen de test wel doen, en indien ze niet voldoen zullen ze je het wel laten weten. Elke HD moet op dat moederbord passen, er zijn inderdaad wel een aantal reeksen van maxtor schijven die niet (goed) willen werken, maar die reeksen worden niet meer gemaakt.

Het verschil tussen 16 of 8 MB is volgens mij vooral marketing, er zit wel wat verschil op, maar niet veel. Ook het hele SATA 150, SATA 300 en SATA II zijn lege verkoopstermen (omdat de standaard niet volledig vast ligt behalve bij SATA 150)

Leg gewoon een budget voor aan de winkel en laat ze het uitzoeken. (een WD 320 is een stille en snelle schijf)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, dat gaat gewoon werken.

Voor de rest is dit nog altijd een gevalletje OM FAQ / Beleid » Welke moet ik nemen? Topic dicht dus.

Dit topic is gesloten.