Toon posts:

Uit een for loop springen

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een solver maken voor de telegraaf breinbreker.
Deze ziet er ongveer zo uit.

JDBD - BAGH = HGHE
- - -
GDC HCK = FG
--------------------------------------
KAFF - BJBJ = HHAC

waarbij alle letter een uniek cijfer hebben van 0 tot 9.

Aangezien ik graag c++ wil leren en mee bezig ben heb ik een programmatje gemaakt alleen
heb ik geen flauw idee hoe ik uit de for loop kom als de oplossing is gevonden.

globaal ziet het er zo uit:

int a,b,c,d,e,f,g,,h,j,k;

for(a=0; a <=9; a++)
{
for(b=0; b <=9; b++)
{
............
{
for(k=0; k<=9; k++)
{

}
}
}
}

hoe kan ik er nu voor zorgen dat als geld

JDBD - BAGH = HGHE in de vorm van
((J*1000) + (D*100) + (B*10) + D) - ((B*1000)+(A*100)+(G*10)+H) - (H*1000),, etc = 0
en || de andere vergelijkingen dat ie dan ophoud en de waardes van a tm k cout

ik zat zelf te denken er een while loop van te maken alleen krijg ik dan een runtime check failure en een error variable a is used without being defined.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

break?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 18:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Misschien moet je de handleiding even doornemen om te zien hoe een for-lus precies werkt en wat je opties zijn? GoT is geen helpdesk namelijk :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• roelboel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-12-2025
en je kunt uiteraard ook in je for-conditie-check een extra conditie toevoegen, dus iets van:

i <= 9 && (!((J*1000) + (D*100) + (B*10) + D) - ((B*1000)+(A*100)+(G*10)+H) - (H*1000),, etc = 0)

in het geval je nooit van break gehoord hebt. maar het is natuurlijk trouwens veel leuker een intelligente oplosser te maken, ipv een (exptime?) brute force zoeker.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het bestaan van de language construct break is toch wel algemeen bekend. In iedere C/C++ tutorial en in ieder boek wordt deze wel genoemd. Ik zou het fijn vinden als je in het vervolg zelf even wat moeite doet en de documentatie doorneemt voor je een topic opent, want dit is echt wel daarin te vinden.

Daarnaast zou het fijn zijn als je de programmeertaal in het vervolg noemt in je topictitel, dan openen mensen die niets van die taal weten je topic niet voor niets. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.