Pentium D 2,8Ghz maakt vreemde geluiden

Pagina: 1
Acties:

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Hallo,

Ik heb vandaag een nieuwe HP DC7600 met daarin een Pentium D 2,8 Ghz uit de doos gehaald op kantoor, maar deze maakt wel hele vreemde geluiden.

Ik kan het maar moeilijk omschrijven, maar je "hoort" de data door de processor heen fluiten,
voornamelijk bij HDD I/O. Ik heb de interne speaker al even losgekoppeld, om zeker te weten waar het geluid vandaan komt, maar het komt echt uit de processor.. 8)7

De pc zelf werkt opzich prima, maar aangezien het een desktopmodel is, is er vanwege die geluiden niet mee te werken zo.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ik nou precies hoor, heeft iemand een idee ?? :?

De HP gaat in ieder geval retour leverancier..

Like this yall...

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

Search 'piepende spoelen'
Search 'sissend geluid'

Daarmee vind je topics zoals: Sissend geluid moederbord en daar kun je waarschijnlijk al jouw antwoorden vinden :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waaruit concludeer jij dat het de processor is die je hoort?

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
smvs schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:58:
Waaruit concludeer jij dat het de processor is die je hoort?
Door met m'n (niet al te nauwkeurige) oor (zo blijkt) het mainboard eens goed te beluisteren.

Ik lees inderdaad uit de posts dat het geluid uit de spoelen komt die rondom de processor zitten. Je kunt daar lijm op aanbrengen, wat zou moeten helpen, maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin om in dit nieuwe HPtje te gaan zitten rommelen.

Morgen maar eens bellen, ik neem aan dat ze m komen omwisselen, of dat ie DOA status retour kan..

Thx iig voor de snelle replies!

[ Voor 2% gewijzigd door mrFreeZe op 05-07-2006 22:18 . Reden: typO ]

Like this yall...

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05 19:41
wij hebben het zelfde
Gewoon aanmelden dat de machine niet goed is
en het moederbord wordt vervangen

Al 60 laten vervangen ondertussen

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Het welbekende condensator probleem dus :/
Lekker, nieuw pctje, nu al trammelant......

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

Bij mij komt het geluid uit een paar voltage regulatoren (die 'vierkante blokjes'), heb de HALT instructie van de CPU uit gezet, en nu helemaal geen last meer van fluitende regulatoren. Dit heb ik op mn nforce2 mobo... dus als je dit niet kan uitzetten op jou mobo weet ik het ook niet.
Pagina: 1