Toon posts:

Remote Desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik via Remote Desktop verbinding wil maken via mijn laptop (wifi) naar mijn vaste computer (desktop via utp verbonden aan router) gaat dat prima. Zodra ik met mijn laptop via een andere router (bijv. van buurman of werk) m.b.v. remote desktop verbinding wil maken met mijn vaste computer krijg ik de foutmelding: De client kan geen verbinding met de andere computer maken, bla, bla bla...

Besturingssyteem Windows XP SP2

Remote desktop instellingen:
Computer: computer IP adres
Gebruikersnaam: Gebruikersaccount
Wachtwoord: spreekt voor zich..
Domein: computernaam

Asus WL520 g Router instellingen:
Virtual Server List
port range: 3389
local IP: computer IP adres
local port: niks ingevuld
Protocol: TCP
Description: Gebruikersaccount

Systeemeigenschappen:
In 'verbindingen van buitenaf' alles ingesteld

Computerbeheer:
lokale gebruikers en groepen -> groepen -> Externe bureaublad gebruikers -> vervolgens 'Gebruikersaccount' toegevoegd

Firewall (sygate en windows) uitgezet.
Virusscanner (Kaspersky) uitgezet.

Verder heb ik de vele topics op dit forum en google afgespeurd maar ik kom er echt niet uit :'( .
Misschien zie ik naar vier dagen proberen iets over het hoofd maar ik zou niet weten wat??
Heeft iemand ideeen wat ik verkeert doe?

Rob

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04 14:20
Hier stond iets stoms. ;)

[ Voor 82% gewijzigd door eX0duS op 05-07-2006 21:08 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

probeer bij local port in je router eens 3389 toe te voegen. En het zou zomaar eens kunnen dat je dezelfde instellingen ook voor UDP moet maken - maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:05

MeNTaL_TO

The future is not set

Moet je niet in remote desktop de ip's vrijgeven die mogen connecten?

Moet eerlijk zeggen dat ik remote desktop niet gebruik, maar ultravnc en daar moet dat namelijk wel bij.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Je moet TCP poort 3389 vanaf de router doorsturen naar je vaste pc, en dan van buitenaf naar je externe IP-adres verbinden. Zie ook Het Grote Poortmappingsverhaal

En dat wil dus ook zeggen, alles volledig invullen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door BèR op 05-07-2006 21:26 ]

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Remote Desktop verloopt inderdaad via poort 3389, die zeg je open gezet te hebben in de config (da's router specifiek dus dat nemen we dan maar aan he? :P).

Als je van buitenaf naar de betreffende computer wil connecten moet je dat wel doen door naar je *externe* IP te connecten en dus dat nummer in RDP in te vullen.

Je externe IP vindt je eenvoudig via sites als http://whatismyip.com/.

[ Voor 34% gewijzigd door Roelant op 05-07-2006 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! externe ip adres gebruiken is dus de oplossing, stom dat ik daar niet aangedacht heb...

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 09:02
Weet wel dat deze verbinding niet erg veilig is!!!

Je zou ook gebruik kunnen maken van http://www.logmein.com, hierbij is je verbinding versleuteld en is ook nog eens gratis (er is ook een betaalde versie met meer mogelijkheden).

Hiervoor is het niet nodig om poorten in je router open te zetten!!!

toevoeging:

als je met remote desktop inlogd dan word je password (als ik me niet vergis) als cleartekst over internet verstuurd en kan dus met een sniffer erg makkelijk opgespoord worden.

[ Voor 40% gewijzigd door DWattel op 05-07-2006 23:42 ]

BF1 Stats, GoT - System Specs

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Kun je onderbouwen waarom dat niet veilig zou zijn ?

Anders is het een beetje een loze opmerking.

Abort, Retry, Quake ???

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

DWattel schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:37:

Je zou ook gebruik kunnen maken van http://www.logmein.com, hierbij is je verbinding versleuteld en is ook nog eens gratis (er is ook een betaalde versie met meer mogelijkheden).

toevoeging:

als je met remote desktop inlogd dan word je password (als ik me niet vergis) als cleartekst over internet verstuurd en kan dus met een sniffer erg makkelijk opgespoord worden.
RDP is ook te versleutelen, ik kan je zo geen screenshotjes geven, maar het is mogelijk, anders zou de TS iets met VPN en IPSec kunnen doen, daar moet die router wel support voor hebben :)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

DWattel schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:37:

toevoeging:

Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt maar RDP wordt zeker wel versleuteld. Ik ben dit op meerdere forums al tegen gekomen. Dus ik ben erg benieuwd waar jij je bewering op baseerd.

De versleuteling is helaas niet zo krachtig als een IP-Sec VPN verbinding maar goed.

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Op je pc Windows Firewall uitschakelen start/uitvoeren/services windows firewall uitschakelen
Je dekstop een vast ip geven. In je router poort 3389 forwarden naar het vaste ip adres van je desktop.

Nu kun je vanaf buiten je desktop benaderen via je wan ip adres.

Soms veranderd je wan ip adres, de meeste routers ondersteunen daarom ook een dynamic dns adres wat gratis te verkrijgen is.
Pagina: 1