Vanavond wil ik mijn toekomstige PC gaan bestellen.
Behuizing: Arctic Silentium T2, Zilver
Moederbord: Asrock 775TWINS-HDTV, Retail
Processor: Intel Pentium D, 820, Socket 775, Boxed
P-koeler: Arctic Freezer 7
Geheugen: 2x TwinMos Memory, 1024 MB
DVD-RW: NEC ND-4571, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Harde-schijf: Maxtor Maxline Plus III, 300 GB, 7200 rpm
TV-kaart: Hauppauge WinTV PVR 150 MCE, PCI
Ik heb echter enkele vragen die ik eigenlijk nergens goed kan vinden.
1. Is dit moederbord een slimme keus?
- Ik wil graag geen geld investeren nog in een PCI-Express videokaart, puur omdat ik geen spellen speel. Wel zal ik dit waarschijnlijk doen als Windows Vista uit komt.
- Het moederbord heeft S-ATA 150 GB/s in plaats van S-ATA 300 GB/s. Merk ik hier verschil of is dit alleen voor de toekomst (ik heb aan 300 GB de komende tijd wel genoeg, als deze harde-schijf optimaal werkt met dit moederbord is er geen man over boord).
- Het moederbord is Windows Vista™ Basic logo Hardware Ready, maar niet Premium. Heeft dit consequenties?
2. De processor koeler, ik heb er wat mijn bedenkingen bij. Ik heb totaal geen idee bij het idee van 0,9 Sone. Als een Zalman (dan moet ik nog nakijken of dat überhaupt wel op het moederbord past) een beter alternatief is, kies ik voor deze. De Arctic Freezer 64 schijnt wel goed uit de tests te komen, vandaar deze keuze.
Behuizing: Arctic Silentium T2, Zilver
Moederbord: Asrock 775TWINS-HDTV, Retail
Processor: Intel Pentium D, 820, Socket 775, Boxed
P-koeler: Arctic Freezer 7
Geheugen: 2x TwinMos Memory, 1024 MB
DVD-RW: NEC ND-4571, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM
Harde-schijf: Maxtor Maxline Plus III, 300 GB, 7200 rpm
TV-kaart: Hauppauge WinTV PVR 150 MCE, PCI
Ik heb echter enkele vragen die ik eigenlijk nergens goed kan vinden.
1. Is dit moederbord een slimme keus?
- Ik wil graag geen geld investeren nog in een PCI-Express videokaart, puur omdat ik geen spellen speel. Wel zal ik dit waarschijnlijk doen als Windows Vista uit komt.
- Het moederbord heeft S-ATA 150 GB/s in plaats van S-ATA 300 GB/s. Merk ik hier verschil of is dit alleen voor de toekomst (ik heb aan 300 GB de komende tijd wel genoeg, als deze harde-schijf optimaal werkt met dit moederbord is er geen man over boord).
- Het moederbord is Windows Vista™ Basic logo Hardware Ready, maar niet Premium. Heeft dit consequenties?
2. De processor koeler, ik heb er wat mijn bedenkingen bij. Ik heb totaal geen idee bij het idee van 0,9 Sone. Als een Zalman (dan moet ik nog nakijken of dat überhaupt wel op het moederbord past) een beter alternatief is, kies ik voor deze. De Arctic Freezer 64 schijnt wel goed uit de tests te komen, vandaar deze keuze.