Aan het volgende probleem zit ik me al dagen een aap te ergeren... 
Als je normaal een eigen functie wil uitvoeren in Javascript, doe je zoiets als dit:
of misschien beter dit:
Die code kan je bv. uitvoeren door:
te doen.
Dat werkt normaal prima, maar toen ik dit via Greasemonkey probeerde voelde ik me toch aardig in de aap gelogeerd. Het werkt dus niet wanneer die link via een GM-script met DOM manipulatie in een HTML-pagina wordt toegevoegd en de functie (aap) in datzelfde script wordt uitgevoerd (althans, een poging tot).
Ik denk dat het een scope probleempje is, maar heb verder geen idee hoe ik de aap uit de mouw moet halen. De melding in de console geeft aan dat de functie niet bestaat wanneer de link wordt aangeklikt.
Is er misschien iemand die mij het goede voorbeeld kan laten naäpen?
Als je normaal een eigen functie wil uitvoeren in Javascript, doe je zoiets als dit:
JavaScript:
1
| function aap() { /* oe, oeh! */ }; |
of misschien beter dit:
JavaScript:
1
| aap = function() { /* oe, oeh! */ }; |
Die code kan je bv. uitvoeren door:
HTML:
1
| <a href="javascript:aap();">Monkey See...</a> |
te doen.
Dat werkt normaal prima, maar toen ik dit via Greasemonkey probeerde voelde ik me toch aardig in de aap gelogeerd. Het werkt dus niet wanneer die link via een GM-script met DOM manipulatie in een HTML-pagina wordt toegevoegd en de functie (aap) in datzelfde script wordt uitgevoerd (althans, een poging tot).
Ik denk dat het een scope probleempje is, maar heb verder geen idee hoe ik de aap uit de mouw moet halen. De melding in de console geeft aan dat de functie niet bestaat wanneer de link wordt aangeklikt.
Is er misschien iemand die mij het goede voorbeeld kan laten naäpen?
offtopic:
Sorry voor de wat melige kant van dit topic, dat komt door de hitte
Verder is het wel heel serieus bedoeld.
Sorry voor de wat melige kant van dit topic, dat komt door de hitte
Verder is het wel heel serieus bedoeld.