[CS 1.6 server] Hoge ping op lan?

Pagina: 1
Acties:

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 07:44
hallo,

Ik heb nu al ongeveer een half jaar een CounterStrike 1.6 server. Als ik zelf join (via lan) dan is mijn ping 10-30. Mensen van buitenaf zitten meestal tussen de 30-90. Maar goed. Ik vind zelf dat mijn eigen ping nogal aan de hoge kant is voor een LAN game of niet? Dit zijn de specs van de server:

P3 600mhz
394 mb ram
20gb hdd

Nu weet ik dat de specificaties niet zo heel erg goed zijn, maar tog moet hij het gemakkelijk kunnen trekken. Want de cpu en ram word nou niet zo heel veel benut. Is er mischien een manier om de pingen te verlagen, of waar zou het aan liggen?

alvast heel erg bedankt!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

losse 3com (oid) netwerkkaart in die 'server' ?

• ReX_NL
Boudewijn schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:55:
losse 3com (oid) netwerkkaart in die 'server' ?
Er zit een netwerk kaart in van 3com, ook heb ik een andere geprobeerd maar dat leverde geen verschil op.

[ Voor 4% gewijzigd door ReX_NL op 05-07-2006 19:58 ]

• ReX_NL
Niet kicken binenn 24 uur :o

[ Voor 100% gewijzigd door Crash op 06-07-2006 00:11 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En je ping zonder game op te starten? Oftewel; door je server op willekeurige tijdstippen (en dus met verschillende hoeveelheden internet-gamers) te pingen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ReX_NL
MAX3400 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:29:
En je ping zonder game op te starten? Oftewel; door je server op willekeurige tijdstippen (en dus met verschillende hoeveelheden internet-gamers) te pingen?
hoe kan ik dat doen? mischien dat daar wat uit komt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ReX_NL schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:51:
[...]

hoe kan ik dat doen? mischien dat daar wat uit komt
Hoe meet je het nu dan? Want een game heeft overhead-IP-verkeer en is dus altijd hoger dan 1ms.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ReX_NL
MAX3400 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:53:
[...]

Hoe meet je het nu dan? Want een game heeft overhead-IP-verkeer en is dus altijd hoger dan 1ms.
Ik kijk nu gewoon als ik op tab druk. Dat zou mss niet helemaal kloppen, maar in sommige servers (via internet) heb ik zelfs een lagere ping als op mijn eigen server die langs me staat via LAN. Het leek mij dat het aan de hardware lag, maar de cpu en geheugen worden nog nouwelijks gebruikt. Aan welke factoren kan het dan nog liggen? Ik heb ook een programma gebruikt om de doorvoersnelheid van onze router te testen (die ertussen zit) en die kwam uit op 85mbit. Dus dat lijkt me ook niet slecht. iemand nog suggesties?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ligt er een brakke switch oid tussen?
ook beetje trieste 'server'.

Btw: probeer de edit knop eens... en niet kicken <24hr svp.

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ligt aan je server :)
600mhz is bar weinig, enige wat je nog kan doen is met -pingboost 3 opstarten en de sys_ticrate ophogen naar 10000, met 'stats' kan je zien hoeveel FPS je server draait. Hoe meer FPS, hoe lager je ping. Draai je het op linux of windows? Windows is namelijk erg triest om een HLDS op te hosten. Als je windows draait moet je is een internet explorer scherm open laten staan met een loopend flashfilmpje aan. Zou moeten helpen voor je prestaties.

EDIT: Windows dus (topic titel)... :Y) probeer die flash truuk!
EDIT2: Tis trouwens niet ping maar latency, dus inclusief vertraging van de server zoals eerder gezegd. Als je via DOS prompt pingt zal het wss gewoon lage ping tijd opleveren. Kijk ook is hier http://support.steampower...2VydmVy&p_li=&p_topview=1

[ Voor 45% gewijzigd door itons op 05-07-2006 22:33 ]

• ReX_NL
itons schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 22:30:
ligt aan je server :)
600mhz is bar weinig, enige wat je nog kan doen is met -pingboost 3 opstarten en de sys_ticrate ophogen naar 10000, met 'stats' kan je zien hoeveel FPS je server draait. Hoe meer FPS, hoe lager je ping. Draai je het op linux of windows? Windows is namelijk erg triest om een HLDS op te hosten. Als je windows draait moet je is een internet explorer scherm open laten staan met een loopend flashfilmpje aan. Zou moeten helpen voor je prestaties.

EDIT: Windows dus (topic titel)... :Y) probeer die flash truuk!
EDIT2: Tis trouwens niet ping maar latency, dus inclusief vertraging van de server zoals eerder gezegd. Als je via DOS prompt pingt zal het wss gewoon lage ping tijd opleveren. Kijk ook is hier http://support.steampower...2VydmVy&p_li=&p_topview=1
Dat van dat lopend flash filmpje snap ik niet helemaal, wat bedoel je daar precies mee en hoe kan ik dat maken? (zeker iets op me cpu een vast aantal procenten te laten draaien ofzo)

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
lees die link, daar leggen ze het heel precies uit.
Pagina: 1