Toon posts:

Tullip naar boxaansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb boxen in het plafond van de badkamer geïnstalleerd. Nu wil ik echter airport express gebruiken om dit aan te sluiten aan de boxen. Nu wil ik dus een zo simpel/klein/goedkoop mogelijke oplossing die tussen de tullipaansluiting van de airport naar de boxen gaat. Wellicht dat een volumeknop handig is maar dat is geen vereiste. Ik had al rondgevraagd bij radiocentrum utrecht maar daar konden ze me niet echt helpen (ze kwamen aan met een kleine versterker van zo'n 50 euro, ik zoek voor een simpelere en goedkopere oplossing).

Ik heb ook wat rondgezocht, maar ik wist niet echt op welke termen ik moest zoeken. Ik werd namelijk niet veel wijzer met "mini versterker".

Alvast bedankt, Ad

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je zou kunnen overwegen zelf een simpele versterker te bouwen. Aan de hand van schema's op www.circuitsonline.net moet dit prima te doen zijn:

Voorbeeld van een 30 watt versterker: http://www.circuitsonline.net/circuits/view/105

Op de site staan voorbeelden van meerdere versterkers.

[ Voor 13% gewijzigd door Luit op 05-07-2006 19:51 ]

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Kijk hier eens naar: klik

Met de potentiometer heb je gelijk je volumeregelaar. Je bent dan helaas wel aan 12v gebonden.

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Topicstarter
ACID-dude schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:58:
Kijk hier eens naar: klik

Met de potentiometer heb je gelijk je volumeregelaar. Je bent dan helaas wel aan 12v gebonden.
ahh, dat is jammer.. de boxen zijn van goede kwaliteit, en dan is het zonde als dat wordt begrensd door 12w.

Een zelfbouw is denk ik niet echt zo'n goede mogelijkheid. Ik heb wel een soldeerbout, maar ik heb totaal geen verstand van hoe ik dat allemaal moet doen (alleen van de theorie, over weerstanden/compensators etc). Waarschijnlijk maak ik er een waar je alleen maar ruis hebt :+

wel al bedankt voor de suggesties tot nu toe :).

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Hum,,ter verduidelijking,,12 W is iets heel anders dan 12 Volt.

ACID-Dude bedoelt dus dat het ding van Conrad voldoende voor je is,,alleen moet je er een 12Volt Trafo bij aansluiten

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Daarnaast is 12W ook ruim voldoende en zegt het weinig over de kwaliteit....

Als de boxen van goede kwaliteit zijn en je er een goede versterker bij zoekt lijkt €50 me echt niet veel. Mooie oplossing dan toch? ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:06:
[...]

ahh, dat is jammer.. de boxen zijn van goede kwaliteit, en dan is het zonde als dat wordt begrensd door 12w.
Hmm, er is ook nog een versie met 18w (klik).
Ik denk persoonljk dat als jij 2 luidsprekers in je plafond hebt geïnstalleerd en je jaagt daar 2x zeg 15w door, dat je helemaal gillend gek wordt van de herrie. Vergeet niet dat het meeste vermogen wordt gebruikt voor de lage tonen en aangezien het speakers in de badkamer zijn vermoed ik dat er geen bakken met bas uitkomen.

Met andere woorden, aan ~15w per speaker heb je méér dan genoeg, of ik moet mij erg vergissen.

Je sloopt een oude pc-voeding (liefst AT) en je hangt de 12v draden aan de module. Vervolgens een 10k potentiometer er op, zoals in de sheet staat en klaar is addyboy :).

Maargoed, als je vermogen wil:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/1000_1999/1900/1900/1908/190808_LB_00_FB.EPS.jpg
linkje
Nog steeds 12volt maar wel meer vermogen..

[ Voor 35% gewijzigd door ACID-dude op 05-07-2006 20:23 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Verwijderd

Topicstarter
Okay bedankt allemaal :D.. Ik ga deze week aan de slag ermee (of over twee weken, want ik ga op vakantie).
Pagina: 1