Toon posts:

diskdrive defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag allemaal,

sinds een paar dagen werkt mn diskdrive niet meer. gebeurt na het verhuizen van mn PC.
ik krijg de melding als ik een floppy probeer te lezen; "disk is niet geformateerd"..als ik m probeer te formateren meldt windows; "kan formateren niet voltooien".

in DOS mode krijg ik de Melding I/O error reading disk.

ik heb verschillende drives geprobeerd, zonder resultaat. BIOS gereset en alle kabels goed nagekeken.

weet iemand wat er mis is?!

groet niels

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

andere flop geprobeerd?

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Toevallig die flatcable er verkeerd om ingeprikt? Bij FDD's is dit gewoon mogelijk, alleen werken ze dan niet naar behoren.

• CaPtAiNCaRnAgE

CaPtAiNCaRnAgE

als de flatcable verkeerd om zit, brand het LEDje continu. lijkt me makkelijk te checken.

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik heb net even de kabel om gedraaid , en vervolgens begint t lampje continue te branden..dat kan t niet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook de drivers verwijders windows opnieuw opgestart..mn opties beginnen op te raken vrees ik.
t is echt een mysterie

• TheZeroorez
  • Niet online
CaPtAiNCaRnAgE schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:33:
als de flatcable verkeerd om zit, brand het LEDje continu. lijkt me makkelijk te checken.
Inderdaad, maar er stond niet dat dit niet het geval was, dus het leek me toch het vragen waard.. :)

• CaPtAiNCaRnAgE

CaPtAiNCaRnAgE

nogmaals...je hebt tog wel meerdere floppies gecheckt? of die ene flop in een ander systeem?

..en anders is je drive waarschijnlijk gaar

Verwijderd

Topicstarter
vanzelfsprekend..een x aantal floppies geprobeerd, 3 verschillende diskdrives geprobeerd. allemaal bout. :/

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:44
Instellingen in BIOS gechecked?

Verwijderd

Topicstarter
wat zouden die instellingen moeten zijn dan?! drive wordt gewoon herkend in de BIOS..of is er iets meer dat ik kan doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 22:17:
wat zouden die instellingen moeten zijn dan?! drive wordt gewoon herkend in de BIOS..of is er iets meer dat ik kan doen?
Je kunt in de bios ook nog aangeven om wat voor drive het gaat. Als het daar op een 2.88MB disk is ingesteld gaat het niet goed werken.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ook al een andere kabel geprobeerd?

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:18
voor 7 euro koop je een nieuwe floppydrive en ben je van het gezeur af.... die dingen gaan inderdaad wel eens stuk.
als je drive stuk is kan die ook je diskettes mollen door ze erin te doen, en dan zijn ze nergens meer leesbaar.

Verwijderd

Topicstarter
staat op 1.44 mb ingesteld in de BIOS.

andere kabel heb ik niet, maar is een idee.

ik heb drie drives geprobeerd op deze pc..geen van allen werkt.

Het vervelende van dit alles is , is dat ik de diskdrive maar voor 1 ding nodig heb, en dat is de sata-drivers installeren bij een nieuwe windows installatie (via F6)
Nu heb ik die drivers geslipstreamed met nlite. alleen vind ik t risky om ze uit te proberen. ik heb nog nooit eerder met nlite gewerkt, en mocht t niet werken, kan ik mn PC echt naar de monteur brengen en daar heb ik geen zin in.

Als ik windows opnieuw installeer , weet ik zeker dat t probleem hardware matig is tenminste. zou misschien wel iets op t moederbord kapot kunnen zijn.
Of de flatcable, die zal ik morgen eens vervangen.al blijf ik t raar vinden dat ie wel begint te draaien en dan over formateren begint te mouwen..zou dat wel kunnen als de kabel t probleem is??

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 22:54 ]

• TheZeroorez
  • Niet online
bastian433 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 22:24:
voor 7 euro koop je een nieuwe floppydrive en ben je van het gezeur af.... die dingen gaan inderdaad wel eens stuk.
als je drive stuk is kan die ook je diskettes mollen door ze erin te doen, en dan zijn ze nergens meer leesbaar.
Lezen is gratis.
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:30:
ik heb verschillende drives geprobeerd, zonder resultaat.
En bovendien is 7 euro duur voor een FDD :/

Verwijderd

Topicstarter
zojuist een nieuwe flatcable geprobeerd, en helaas zonder resultaat..

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 17:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Wat dacht je gewoon doen alsof het 2006 is?

Pleur dat ding weg en gebruik USB stick/SD/CF/whatever.

[ Voor 20% gewijzigd door Ace op 06-07-2006 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja, sata driver installeren van usb stick gaat ook in 2006 nog niet..

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat ding is altijd handig hoor ;) ^-^ zoiets inderdaad bijvoorbeeld..

[ Voor 36% gewijzigd door TheZeroorez op 06-07-2006 20:39 ]

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 20:38:
hmm ja, sata driver installeren van usb stick gaat ook in 2006 nog niet..
In Vista kan het eindelijk wel :P

Ik snap trouwens niet waarom ze in XP servicepack 2 niet wat extra drivers hebben gebakken met de meest voorkomende s-ata drivers. Het is altijd een gekloot met die drivers, terwijl s-ata al een jaar of 3 de standaard is :z

En heb je verder elke instelling in het bios wbt. de floppydrive al geprobeerd? En heb je misschien nog andere wazige hardware in je PC zitten die het IRQ of andere resources van je floppy-controller kunnen innemen? Lijkt me haast niet, maar je moet alles uitsluiten natuurlijk ;)

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Als het na de verhuizing is gebeurd, zou ik mijn pc eens grondig nakijken, waarschijnlijk is er toch iets losgetrild of is er ergens iets dat sluiting maakt :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Palomar
  • Niet online
Heb je ook al een andere stroomkabel (molex) geprobeerd. Misschien dat de kabel die je nu gebruikt geen goed contact maakt (het kan allemaal........)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

keldon schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 20:31:
Wat dacht je gewoon doen alsof het 2006 is?

Pleur dat ding weg en gebruik USB stick/SD/CF/whatever.
als jij een manier weet om windows zó voor de gek te houden ( :P ) dat windows denk dat het een diskette is.... dán zou je nog satadrivers kunnen laden

edit: ik heb nu eindelijk gevonden waar ik al heel lang naar zocht: welke usb floppydrives zijn compatible met xp sata installaties. --> linkje , TS, mischien heb je er wat aan

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 07-07-2006 01:38 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
@palomar ja, ik heb wel in de BIOS gekeken, maar meer dan de floppy drive openable/disable zetten kan ik niet. of ik moet iets over t hoofd zien.

en ook de andere stroomkabel aangesloten, ik heb 2 van die kleine stekkers aan de voeding zitten.

het is dus na het verhuizen van mn pc gebeurd, lijkt mij de oorzaak nog steeds..achter in de auto vervoerd, toch een drempeltje teveel genomen ben ik bang. :/

maar goed, ik geloof dat ik er maar de brui aan geef, ik bedank iedereen hartelijk voor de hulp en ga eens naar alternatieven zoeken.. dat van die usb stick bijvoorbeeld..met dank aan bartgrefte.
of wachten op Vista, maar ik ben bang dat mn PC allang aan het leger des heils is geschonken tegen de tijd dat ie uitkomt :*)

groet,

Niels

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2006 02:34 ]

Pagina: 1