Heb vandaag eens mn SPDIF aansluiting gereed gemaakt. Kabeltje in mobo en dat kabeltje weer naar de losse aansluting vanwaar de optische kabel naar mn reciever loopt. T probleem is nu dat ik geen geluid krijg. Ik heb de soundmax drivers geinstalleerd en ik dacht dat de SPDIF aansluiting dan meteen zou moeten werken. Suggesties?
Ik denk dat je deze ergens bij sound and audio devices in je control panel aan moet vinken. Tot die tijd gaat die over de analoge lijnen.
Ik heb alle opties nagezocht bij t instelling in t configuratiescherm voor geluiden en audioapparaten maar ik kan deze optie nergens vinden. Betwijfel dus of ie wel bestaat. Heb inmiddels ook in de bios gekeken. Daar kan ik wel firewire in en uitschakelen maar kan ik ook niets over SPDIF vinden.
Brandt het ledje van je optical out wel? Maw als je in het kabeltje kijkt (of in de connector) brandt er dan een rood lampje?
Soundmax driver: volumeregeling; onder schuif; volumeregeling moet knop: geavanceerd staan.
Daar zijn 2 SPDIF settings (AC3 en PCM, staan bij mij allebei aan)
Soundmax driver: volumeregeling; onder schuif; volumeregeling moet knop: geavanceerd staan.
Daar zijn 2 SPDIF settings (AC3 en PCM, staan bij mij allebei aan)