X1800/1900 stock cooler terugzetten... AS5 op memkussentjes?

Pagina: 1
Acties:

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 10:28
Hey luitjes,
Na de Accelero X2 op m'n X1800XT te hebben gezet kwam ik erachter dat m'n side fan er niet meer in ging... balen dus. Alhoewel... m'n GPU temp is met dit weer 60 graden idle... dus om te zeggen dat die Accelero zo goed koelt, klopt ook niet echt :/

Maar goed. Ik ga dus m'n stock cooler er weer opzetten.
Hoe zit het dan met die mem kussentjes die op de cooler zitten. Volgens mij plakken die niet echt...
Zal ik daar wat Arctic silver op smeren of is dat niet echt een goed idee...

Anybody?

Groet,
Jeff

Verwijderd

kalechinees schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:12:
Hey luitjes,
Na de Accelero X2 op m'n X1800XT te hebben gezet kwam ik erachter dat m'n side fan er niet meer in ging... balen dus. Alhoewel... m'n GPU temp is met dit weer 60 graden idle... dus om te zeggen dat die Accelero zo goed koelt, klopt ook niet echt :/

Hoe zit het dan met die mem kussentjes die op de cooler zitten. Volgens mij plakken die niet echt...

Anybody?

Groet,
Jeff
ik heb het gedaan toen mijn arctic ati silencer dood ging op mijn x800gto² @ x850xt, werkt perfect bij mij B)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:38

sapphire

Die-hard pruts0r

lijkt me geen goed plan...
AS vult de kleine oneffenheden op die er altijd zijn tussen de core en de heatsink en is er niet voor op op mem chips te smeren, laat staan kussentjes...

Gabriël AM5

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
kalechinees schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:12:
Hey luitjes,

Anybody?

Groet,
Jeff
op mijn x1900xt is die idle tussen de 51 en 53 graden met dit weer, tot max 81 graden na lange tijd op fullload en op mijn kamer is het echt broeikast effect.

Je stelling dat de X2 niet goed koelt ben ik het totaal mee oneens, met de standard cooler zou ik nu niet kunnen vanwege hitte problemen

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 10:28
Ik heb het gisteren toch gedaan, gewoon een miniscuul laagje AS5 op de memchips gesmeerd. M'n mem temps dan van 66 naar 61 gegaan dus das is zeker mooi.

Ook levert m'n stockcooler lagere temps dan de X2. Het scheelt dan ook wel dan m'n 12cm sideintake er nu inpast. Alleen jammer dat die stockcooler opstart als een diesel motor :)

@sapphire: Ook het thermische kussentje heeft oneffenheden. AS5 in die luchtgaatjes zou de tempverschil kunnen verklaren.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:38

sapphire

Die-hard pruts0r

AS5 of zalman witte koelprut maakt bv amper uit emt die kussentjes aangezien AS is ontworpen voor metaal-cor (of IHS=metaal)

Gabriël AM5

Verwijderd

sapphire schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 15:50:
AS5 of zalman witte koelprut maakt bv amper uit emt die kussentjes aangezien AS is ontworpen voor metaal-cor (of IHS=metaal)
maar als het werkt, waarom niet?

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-06 23:10
Als er miniscule putjes in zitten, dan zal het wel degelijk nut hebben.

En als er in Artic Silver daadwerkelijk zilver in zit, dan zal het wel beter warmte geleiden imo.
Pagina: 1