Toon posts:

Is het mijn voeding of mijn moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Best GoT members,
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn computer hij blijft maar rebooten ik ben niet echt wijzer geworden van de topics die ik gelezen heb.

Ik heb een

P4S800D
P4 3.0 GHz
1024 MB Ram
Sparkle Geforce 6800GT 256MB GDDR3 [ AGP ]
2 HDD Maxtor 80GB
1 Cd-rom player
1 Brander

Voeding : LC-B300ATX
+3.3V = 28A
+5V = 30A
+12V = 15A
-5V = 0.3A
-12V = 0.8A
+5VSB = 2A

Als ik op internet zit of spel speel restart hij vaak het zijn niet de temperaturen dat heb ik al nagekeken.
Mijn CPU Core is soms 1.3V soms 1.4V is dat goed?? hij blijft maar switche tussen die 2 volts.

Groetjes,
Robert

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-02 20:14
waarmee heb je de Vcore gecontroleerd? van 1,3 naar 1,4 is wel een erg grote schommeling.
Ik denk dat je voeding het niet trekt, 15A op de 12v lijn is erg weinig.

Ik zou even kijken of je met een andere voeding kan testen. Als de voeding op zijn tenen loopt om je systeem power te geven kan hij ook erg warm worden.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie ik heb de Vcore gecontroleerd met,

-Pc Wizard 2006
-+ Gezien op SpeedFan soms 1.44V soms 1.39V

Hmm..
Zoja? heb ik een nieuwe voeding nodig maakt het dan nog uit wat voor 1 of kan alles erin?

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-05 08:48

dlmh

Lo-Fi

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:58:
Hallo,
Ik heb vaak last van dat mijn computer reboot , en ik heb eigenlijk al een idee wat het is maar daarom vraag ik het nog even op GoT.
Vandaag kreeg ik mijn nieuwe videokaart binne Sparkle GeForce 6800 GT DD3 256MB
op de doos stond al minimum voeding 300W.
Mijn voeding is een LC-B300ATX -= [ 300WA - 28A - 30A - 15A - 0.3A - 0.8A - 2A- 300W] =- .
Ik had zoals ik al zei last van het reboote van mijn pc ik denk dat het aan mijn voeding ligt, want toen ik het bij een winkel vroeg zeiden ze het kan je voeding zijn want het is niet een goede van kwaliteit.

Meer Info . Asus P4S800D P4 3.0GHz 1GB ram Sparkle GeForce 6800 GT DD3 256MB.

Kan iemand mij helpen ????

Alvast bedankt,
In je eerdere topic is je al verteld dat je voeding hoogstwaarschijnlijk defect is. NEE, het is niet goed als je voltage zo fluctueert. Er is je toen ook verteld dat je je vraag met betrekking tot welke nieuwe voeding je moest aanschaffen elders, in een ander topic, moest stellen.
(en om je dan toch nog een beetje te helpen: AOpen, Antec, Tagan, Superflower, Thermaltake, etc. hebben allemaal hoge kwaliteit voedingen. Het vermogen van een voeding zegt niks, dus koop alsjeblieft geen 1000W Q-Tec voeding ofzo...)

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik die voeding zo zie lijkt het al een cheap ass geval. Als je voltages idd redelijk fluctueren dan kan dat zeker wel instabiliteit veroorzaken. Ik zou dat ding dus gelijk vervangen door eentje van een goed merk, voordat je straks met veel brakke hardware zit (voornamelijk hdds houden niet van fluctuerende voltages).

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb hier 1 van Tagan zou jij deze goedkeuren ?? website - >
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=TN3G06&#tecData
Btw kan ik ATX2 ? omdat ik op deze voeding gewoon ATX heb staan of is 2 nieuwere generatie?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 17:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.
Niemand meer een reactie :x?

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07-2025
Tagan is goed. Verder kan je met 380 Watt ook wel vooruit. Misschien iets 400 of 450 beter met het oog op upgrades maar met wat je nu hebt kan je wel vooruit.

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor al jullie reacties ik heb een 400W Tagan voeding besteld :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
PMG Beleid

Lees volgende keer dat eerst door. Je geeft ons namelijk bijzonder weinig om mee te werken. Je hebt bijvoorbeeld zelf nog niks geprobeerd (geeft het iig niet aan) terwijl dit wel een 'vereiste' is, want dan kunnen we je gerichter helpen. Probeer, mocht een nieuwe voeding niks uithalen, eerst de troubleshooter waar in bovenstaande link naar wordt verwezen, daarmee kun je al veel uitsluiten en evt. een betere topicstart maken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.