OCZ modstream 520 "piept"

Pagina: 1
Acties:

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
Ik heb al een tijdje deze voeding, maar omdat ik net mn PC stiller heb gemaakt, ben ik erachter gekomen dat hij piept. ik heb de fan al ff stil gehad maar hij piept alsnog. ik heb het geluid getraceerd met mn ingenieuse gehoor tool (een waterkoelslang in je oor met een papieren toetertje eraan)

en het komt daadwerkelijk uit de voeding. ik heb het idee dat het die spoeltjes zijn (heb ik ook ergens anders gelezen dat die op een mobo ook wel eens kunnen fluiten/piepen)

zou ik daar wat aan kunnen doen? of waardoor komt het

• Bulls
verder heb ik ook nog vragen over de voltages, want deze schommelen nog wel eens. het scheint dus zo te zijn dat OCZ voedingen redelijk goed zijn, maar ik neem de volgende schommelingen in de voltages waar, gemeten met asus PCprobe:

+12V -- 11,584 en 11,648 en 11,712
+5V -- 4,999 en 4,972
+3.3V -- 3,328 en 3,312
Vcore -- 1,392 en 1,408

de 5 en 12 volt schommelen nog het meest. maar ik heb dus begrepen dat dit niet goed is, en dan vraag ik mij af hoe dat kan dat een zogenaamde stabiele goede voeding toch zo kan schommelen in de volt lijnen.

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:03
ik heb dezelfde voeding, bij mij is dat ook zo, hij is wel stabiel hoor.
het kan goed zijn dat hij iets meer geeft als dat de pc waarneemt.
merk je zelf dat je pc instabiel is ?

• Bulls
ik heb soms vanuit het niets dat mn PC ff hangt, ik lees dat dan ook af op mn geheugens (active leds) corsair XMS.
op dat moment staat m beeld dus ook stil en heb ik het idee dat ik moet resetten, of dat hij zo crashed. alleen na 5 of 10 seconden gaat hij ineens weer verder alsof er niets aan de hand is.

ik draai alles op standaard

A8N-e
Fx57

of kan het ook zijn dat het geheugen te heet wordt en daardoor fouten maakt. want ik heb 4 reepjes van 512 (die XMS 2300XLpro dus) en die zitten met hun heatsinks(met leds) behoorlijk strak op elkaar.

heb je trouwens ook dat je het spoeltje hoort piepen?

[ Voor 6% gewijzigd door Bulls op 05-07-2006 17:58 ]

Verwijderd

ik zou voor een RMA gaan. Je betaalt echt geen 100€+ voor dan zo'n sukkelvoeding te krijgen die amper de 12v kan aanhouden.

Ik heb dezelfde voeding zitten, en bij mij geeft ze 12V en blijft ze 12v geven, ongeacht wat ik er aan durf hangen.

Ik heb ze ooit eens doorgemeten (met multimeter), en de 12V gaf 12.22V aan met volgende belasting;

x2 4400 @FX60 gepasseerd
x800GT @ x850 speeds
5 Harde schijven
2 DVD branders (op dat moment aan het branden)
1 Peltier (experimentje met chipsetkoeling dat niet echt schitterend ging :+ ) die 8A trok van de PCIe connector

Het zou me echt verbazen dat jouw pc nog véél meer trekt, waardoor de spanning zover inzakt.

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:10

alm

Ik heb het ook wel eens gehad met een Chieftec voeding (HPC-360-202) en daarvan piepte de grote spoel. Van alles geprobeerd om 'm stil te krijgen, maar niks werkte voor langere tijd, daarom maar een andere gaan halen (een Enermax 485W exemplaar). Ik werd er helemaal gek van, van dat gepiep. Dacht eerst dat het m'n muis was, maar als ik die loskoppelde ging het gepiep gewoon door. Was ook zo'n irritante hoge toon dat het even geduurd heeft voor ik de oorzaak wist.

Zou maar een nieuwe voeding halen en als je nog garantie hebt er gewoon mee teruggaan.

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10-2025

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Mijn voltages zijn nog beter en ik heb een Coolermaster Real Power 550W.

CPU-Core = 1.36 V
+3.3 V = 3.31 V
+5 V = 5.03 V
+12 V = 12.16 V

En hij schommelt niks.

Deze voeding was half jaar geleden 80 euro.
Dus jouw OCZ van 100+ euro moet toch minstens zo presteren als mijn Coolermaster.

Piepen komt door je spoel.
Dit komt maar bij weinig voedingen voor.
Gewoon deze voeding omruilen voor eenzelfde soort voeding.
En heb je zeer grote kans dat die nieuwe dan niet piept.

Die geheugen Heatsink LEDjes worden toch niet via het geheugen van stroom voorzien?
Zo ja, dan haal ze er eens vanaf.

[ Voor 36% gewijzigd door ErikRedbeard op 05-07-2006 18:16 ]

• Bulls
nee die geheugen modules zijn zoals ze zijn. en die leds worden gevoed via de ddr sloten neem ik aan, maar ze zullen bij corsair wel weten wat ze doen alvorens ze modules met leds op de markt brengen. en trouwens vind ik die leds super handig, omdat ik nou realtime activiteiten waar kan nemen.

ik heb aan mn voeding het volgende hangen:

FX57
4x 512MB 3200
1 WD raptor
1 maxtor 250 gb 16mb cache
1 DVD brander
2 12V pompjes voor mn WC setup
1 7800GTX
4 CCFL's
nog 1 akasa fancontroller
een cooldrive waar de raptor in zit

dit is al met al niet zo veel imho alleen heb ik de ccfls en pompjes wel aan 1 connector doorgelust

misschien dat ik ze ff moet verdelen.

trouwens heeft de OCZ modstream 3 jaar powerswap garantie dus kan ik hem denk ik wel zo ruilen. (mooi weer een stofvrije voeding :))

[ Voor 11% gewijzigd door Bulls op 05-07-2006 18:31 ]

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10-2025

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

WSaeNoTSoCK schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:27:
nee die geheugen modules zijn zoals ze zijn. en die leds worden gevoed via de ddr sloten neem ik aan, maar ze zullen bij corsair wel weten wat ze doen alvorens ze modules met leds op de markt brengen. en trouwens vind ik die leds super handig, omdat ik nou realtime activiteiten waar kan nemen.

ik heb aan mn voeding het volgende hangen:

FX57
4x 512MB 3200
1 WD raptor
1 maxtor 250 gb 16mb cache
1 DVD brander
2 12V pompjes voor mn WC setup
1 7800GTX
4 CCFL's
nog 1 akasa fancontroller
een cooldrive waar de raptor in zit

dit is al met al niet zo veel imho alleen heb ik de ccfls en pompjes wel aan 1 connector doorgelust

misschien dat ik ze ff moet verdelen.

trouwens heeft de OCZ modstream 3 jaar powerswap garantie dus kan ik hem denk ik wel zo ruilen. (mooi weer een stofvrije voeding :))
Laat dat met die LEDjes maar (dacht ff aan zo'n thermaltake heatsink met LEDjes erop. srry

Maarja dan blijkt dus dat je voeding niet helemaal goed meer is.

Je kan nog proberen met zo min mogelijk je pc te starten. En dan kijken of hij nog steeds zo schommelt.

En alles op 1 connector aansluiten maakt niks uit.
Of je kabeltje kan het niet aan, want de voeding kan dat wel hoor.

[ Voor 6% gewijzigd door ErikRedbeard op 05-07-2006 23:47 ]

Verwijderd

Zelfde hier, Powerstream 420W, piept ook als de pc uitstaat ! |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 23:50 ]

• Bulls
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:49:
Zelfde hier, Powerstream 420W, piept ook als de pc uitstaat ! |:(
heb je wel een geaard stop contact? want ik heb ook ff tijdelijk mn PC op een on-geaard stopcontact gehad en daar kraakte mn monitor en mn voeding ook als ie uitstond, met geaard doet ie dat alleen als hij aan is.

ik merk zelfs schommelingen in de piep, als mn geheugen en HDD werken.

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Bekend probleem met de Europese OCZ ModStream en Powerstream PSU's Maakt de voeding ook een tikkend geluid? Ik zou voor een RMA gaan. Zoek maar eens op Xtreme, zijn wel topics te vinden over dit probleem

[ Voor 4% gewijzigd door Demon_Eyez op 06-07-2006 12:01 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Bulls
bagger al een 2e "bekend probleem" het was ook al "bekend" dat de voeding na 1e gebruik meteen doorslaat en kapot is. ik vraag me af of ik niet beter de powerstream kan nemen inplaats van deze modstream. maar ik denk niet dat ze bij RMA ook aan artikel weiziging doen. of wel?

trouwens piep hij en knarst wat en al er activiteiten zijn dan hoor je het erger (lijkt wel of je de HDD geluiden terug hoord in de spoel)

[ Voor 24% gewijzigd door Bulls op 06-07-2006 12:33 ]

• Demon_Eyez
Geen idee of je een wijziging kan doen, maar ik zou het zeker proberen. Volgens mij hebben ModStreams er meer last van dan PowerStreams.

Meteen doorslaan en dan kapot, heb ik inderdaad ook wel eens gelezen. Dan stond die switch achterop op Amerikaanse netspanning ipv Europese en andersom |:(

[ Voor 38% gewijzigd door Demon_Eyez op 06-07-2006 13:33 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Bulls
dat klopt dat heb ik 2x gehad. de eerste keer toen ik dus de voeding ontving, alles leuk aansluiten, aanzetten KNAL! en plingkerdeplunk stukjes printplaat en diodes vielen eruit. ok RMA volgende voeding voorzichtjes getest, per stekker, per apparaat, werkte totdat ik mn videokaart er bij aan deed KNAL!
ok NEXT! deze deed het tenminste wel normaal. tot nu dus, ik heb hem nu langer dan een jaar en nu is ie ineens aan het "squirmen" zo meteen maar ff een e-mail sturen naar de webshop.
gelukkig heeft de modstream 3 jaar powerswap garantie.

ohjee ik heb hem bij PCgate vandaan en daar staat het volgende:

LET OP!!!!
Heeft u een order geplaatst, dan wordt deze zo spoedig mogenlijk naar u verstuurd. Wilt u een order plaatsen van de huidige voorraad dan wordt deze eveneens zo spoedig mogenlijk uw kant op verzonden. Het feit dat PC Gate z'n voorraad op maakt en stopt met het verder inkopen van nieuwe producten zal niets afdoen aan de service die wij onze klanten leveren, dit wil zeggen dat alle bestelde producten keurig bij u zullen worden afgeleverd en dat alle voorradige producten nog prima besteld kunnen worden en zullen worden afgeleverd zoals wij dit in het verleden ook altijd hebben gedaan.

Bedankt voor uw begrip, voor verdere informatie verzoek ik u de onderstaande pagina in z'n geheel te lezen.

Met vriendelijke groeten,
PCGATE.

snel reageren dus!! :|

[ Voor 48% gewijzigd door Bulls op 06-07-2006 15:52 ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:52
Als het al 2 keer zo fout gaat zou ik NOOIT meer zo'n voeding willen aanraken. Dalijk neemt ie een keer me moederbord en/of andere componenten mee!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Bulls
Luuk1983 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 15:10:
Als het al 2 keer zo fout gaat zou ik NOOIT meer zo'n voeding willen aanraken. Dalijk neemt ie een keer me moederbord en/of andere componenten mee!
juist, ik heb in de email gezegt dat ik liever de gamexstream wil (hebben ze ook nog op voorraad) nu maar hopen dat ze het doen. en anders verkoop ik de nieuwe RMA voeding wel en haal ik een andere.

• Bulls
hmm ik heb via de shop survey vernomen dat RMA niet altijd soepel gaat bij PCgate. en dat iemand via OCZ zelf wel de voeding geruild krijgt, nou vind ik het vreemd dat als je naar ocztechnology.nl gaat dat je bij pcgate beland, weet iemand anders hoe je bij een nederlandse OCZ site komt?

• Demon_Eyez
Da's echt niet normaal hoor dat die dingen zo snel kapot gaan, wat een troep!
Nederlandse OCZ site is er niet, gewoon ff naar de support op de engelse gaan en RMA aanvragen.
http://www.ocztechnology.com/support/

Edit.

gevonden :)

http://www.ocztechnology.com/contact/
Europe Sales Office

Kleveringweg 23
2616 LZ Delft, The Netherlands

+31 (0) 15 219.10.30 Phone
+31 (0) 15 213.67.85 Fax

Sales Team
+31 (0) 15 219.10.30
oczeuro@ocztechnology.com

[ Voor 3% gewijzigd door Demon_Eyez op 06-07-2006 17:11 ]

• Bulls
ja dat had ik ook al gevonden, alleen die email adress werkt niet, ik kreeg doodleuk mn email terug met een error message

• Demon_Eyez
Dan bel of fax je toch? of vul dat formulier in.

Verwijderd

Idd gewoon RMA, zon ding hoort dat geluid niet te maken...

Fax doen, dan krijg je altijd ontvangst bericht ;)

Alleen PCgate is een slechte shop...Ik koop er nooit meer wat ook al is het achtelijk goedkoop...

Suc6 :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2006 17:29 ]

• Bulls
volgens mij gaat die PCgate ook zo failiet als ze dat nog niet zijn.

• Bulls
schop ;)

Ik heb gefaxed naar het nederlands fax nummer van OCZ maar geen gehoor (binnen 1 week)
ik heb geprobeerd te bbellen maar dat is ook niets, je krijgt een totaal niet telefoonvriendelijke engelse (zondag ochtend) stem van een man, via een andwoord apparaat waar je moet gaan kiezen. ten eerste is er niets van te verstaan, en ten tweede word je voor technical support met een vaag nummer opgezadeld.

dus die opties zijn al uitgeloten. ik heb nu bij de bleeding edge forums bij OCZ warranty een post beplaatst, hopen dat dat meer opleverd :/

• Demon_Eyez
WSaeNoTSoCK schreef op maandag 17 juli 2006 @ 16:19:
schop ;)

Ik heb gefaxed naar het nederlands fax nummer van OCZ maar geen gehoor (binnen 1 week)
ik heb geprobeerd te bbellen maar dat is ook niets, je krijgt een totaal niet telefoonvriendelijke engelse (zondag ochtend) stem van een man, via een andwoord apparaat waar je moet gaan kiezen. ten eerste is er niets van te verstaan, en ten tweede word je voor technical support met een vaag nummer opgezadeld.

dus die opties zijn al uitgeloten. ik heb nu bij de bleeding edge forums bij OCZ warranty een post beplaatst, hopen dat dat meer opleverd :/
Hmmm, da's wel klote geregeld allemaal. Neem anders eens contact op met iComputers, die verkopen ook OCZ spul en het zijn relaxte geasten, wie weet hebben zij wat meer support info voor je over OCZ. Anders heeft XtremeSystems ook een sub forum voor OCZ support :)

• Bulls
Demon_Eyez schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:23:
[...]

Hmmm, da's wel klote geregeld allemaal. Neem anders eens contact op met iComputers, die verkopen ook OCZ spul en het zijn relaxte geasten, wie weet hebben zij wat meer support info voor je over OCZ. Anders heeft XtremeSystems ook een sub forum voor OCZ support :)
ik heb al contact gelegd met OCZ via bleedingedge ik kan nu een form insturen naar OCZ zelf.
(hopelijk kan ik het wel in nederland versturen en niet ergens naar UK of USA)
Pagina: 1