Doodvallend netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-04 19:16
hoi,

ik heb al een hele tijd eigenlijk een probleem met deze PC en het draadloos netwerk...
af en toe valt het netwerk opeens "dood". Er is nog wel verbinding maar voor de rest gebeurd er niets. Nu verwacht ik een of ander programma dat hiervoor zorgt, aangezien dat wanneer ik de PC opnieuw opstart er bij het afsluiten van windows weer een goede netwerkverbinding komt. Nu zou ik dus willen nagaan welk programma het probleem geeft, is dit mogelijk?

heb een SMC wireless adapter (USB) en een asus router

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Download je met torrents?

Zijn de intervallen exact en vallen die samen met bijvoorbeeld elke 3600 seconden van de key wissel van wpa/wep?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• JM83
nee maak geen gebruik van torrents...

overigens is het wegvallen niet met een vast interval. Gebruik daarbij alleen WEP-key, die vaststaat.

Verwijderd

wordt je USB adapter niet te warm? Ik heb hier ook zo'n SMC liggen die naarmate het zomer werd slechter en slechter werkt, en nu met een koelblok van een P3 erop, blijft mijn internet weer stabiel.

Mijn ontvanger werd echt gloeiend heet, ik kon hem amper vasthouden (en dat met maximaal 5w verbruik...)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 17:59 . Reden: fout koelbok ]

• JM83
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 17:57:
wordt je USB adapter niet te warm? Ik heb hier ook zo'n SMC liggen die naarmate het zomer werd slechter en slechter werkt, en nu met een koelblok van een P3 erop, blijft mijn internet weer stabiel.

Mijn ontvanger werd echt gloeiend heet, ik kon hem amper vasthouden (en dat met maximaal 5w verbruik...)
hij wordt inderdaad vrij warm ja. Het probleem echter doet zich ook voor in de winter etc. maar het vreemde is dus als ik windows afsluit en ik blijf in newsleecher kijken, dat op een bepaald punt de verbinding weer terug is zeg maar. Ook na het herstarten van de PC is de verbinding gelijk goed

Verwijderd

hoe is de signaalsterkte, wel voldoende?
probeer anders eens om de firewall in je router uit te schakelen, deze is soms namelijk de oorzaak van een wegvallende op haperende verbinding.

• JM83
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:07:
hoe is de signaalsterkte, wel voldoende?
probeer anders eens om de firewall in je router uit te schakelen, deze is soms namelijk de oorzaak van een wegvallende op haperende verbinding.
ja signaalsterkte is mij al sinds het begin een raadsel gewezen... varieert van 1mbps tot 24 (geloof ik) mbps. Signaalsterkte van goed tot zeer laag. Mijn PC staat op de zolder, en router staat beneden. Qua snelheden etc haal ik gewoon de max van de internetprovider...

het probleem is dat ik op zo'n moment ook niet eens verbinding kan maken met de config van de router. Ik heb echt het idee dat het aan een programma ligt wat er op de PC draait, heb alleen geen idee hoe ik daarachter kan komen wat het is. Kan via taakbeheer wel programma's af gaan sluiten, maar 1) weet niet welke ik moet laten draaien 2) misschien is het iets dat niet in de lijst voorkomt

Verwijderd

Werk je toevallig niet met @home daar had ik het ook mee. Toen geruild voor een Edimax setje die het netwerk wel ondersteund.

• JM83
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:12:
Werk je toevallig niet met @home daar had ik het ook mee. Toen geruild voor een Edimax setje die het netwerk wel ondersteund.
internetprovider = @home
router = ASUS WL-G500

2 laptop's die nooit geen problemen geven draadloos, een via netwerkkabel aangesloten PC, nooit geen probleem, alleen deze PC doet moeilijk...

maar als de verbinding "dood" is kan ik ook op geen enkele manier contact maken met mijn router

[ Voor 11% gewijzigd door JM83 op 05-07-2006 18:14 ]

Verwijderd

Ok dan kan ik je niet verder helpen ik had namelijk een SMC router (gekocht bij de MyCom) en die gaf soortgelijke problemen.

• JM83
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 18:16:
Ok dan kan ik je niet verder helpen ik had namelijk een SMC router (gekocht bij de MyCom) en die gaf soortgelijke problemen.
maar kon jij in dat geval nog wel in config-scherm van je router komen (192.168.1.1 / 192.168.2.1 of wat het adres ook moge zijn)?

Verwijderd

Nee ik moest de adapter uit de router halen en er weer in doen voordat ik iets kon doen.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Het probleem lijkt namelijk precies op wat ik hier thuis heb: als ik veel download met torrents valt mijn draadloze verbinding er uit en moet ik of de laptop herstarten, of de modem resetten.

Kan je nog wel een ipconfig/renew doen of is je router echt onbereikbaar geworden?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• JM83
Motrax schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 20:40:
Het probleem lijkt namelijk precies op wat ik hier thuis heb: als ik veel download met torrents valt mijn draadloze verbinding er uit en moet ik of de laptop herstarten, of de modem resetten.

Kan je nog wel een ipconfig/renew doen of is je router echt onbereikbaar geworden?
zal dat eens gaan uitproberen, dat commando... misschien iets het iets daarmee

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Interferentie met de buurmannen/vrouwen al uitgesloten?

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
standaard troubleshooting: (?)
- ping -t router-ip
- driver usbkaartje de laatste nieuwe?
- firmware asus router laatste nieuwe?

Actions speak louder than words

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Zoals al eerder geopperd werd, warmte van het stickje?
Driver versies?

Misschien het progsel dat de kaart aanstuurt? (heb je het smc dingetje geinstalld die misschien het stickje overneemt?)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• JM83
Anti-XP schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 09:12:
Zoals al eerder geopperd werd, warmte van het stickje?
Driver versies?

Misschien het progsel dat de kaart aanstuurt? (heb je het smc dingetje geinstalld die misschien het stickje overneemt?)
hoop dat hij het vandaag weer ff heeft, dan kan ik een aantal dingen gaan uitproberen die hier genoemd zijn...

ik heb alleen de drivers van de SMC geinstalleerd, netwerkconfig en verbinding gaat dmv de windows software die daarvoor is...

te warm kan ik me bijna niet voorstellen, omdat hij na het opnieuw opstarten nog net zo warm is, ook met het afsluiten van de PC dat hij opeens weer verbinding krijgt vind ik daar niet echt logisch bij passen zeg maar

• JM83
zojuist viel ie weer dood

volgende dingen geprobeerd:
ipconfig /release --> had geen resultaat
tracert www.tweakers.net --> tracert liep gewoon
ping 192.168.1.1 [router] --> werkte ook gewoon

snap het niet? net of het in dos nog wel gewoon werkt maar in windows niet meer wil...
Pagina: 1