Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Nou hij heeft een veeel betere artitecteur ......
en hij heeft 2 x 1.66 mhz ... zo moet je het zien
Maar als je hem op de accu gebruikt word 1 core uitgeschakeld .....
Maar lees maar eens wat reviews op google.nl ( staan er genoeg )
En de X2 van amd heeft moete met deze cpu's
Vake bei te bange
Verwijderd
je kan een dual core niet gewoon de speed x2 doen hoor, dat is de oudste fout die er is sinds de dual core bestaatangerfist-yentl schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 17:56:
Nou hij heeft een veeel betere artitecteur ......
een dual core heeft gewoon 2 cores, als een programma meer dan 1 thread heeft, kan hij hier handig gebruik van maken door ze parallel te laten lopen, echter een single threaded programma kan ze niet beide benutten en dus zou een single core (van dezelfde generatie!) op een iets hogere clock beter presteren. als je meerdere programma's draait kan je beide cores uiteraard benutten
ook moet je in de bios aan of uit zetten of op accu-spanning 1 core uitgaat
die core-duo zou echter zeker wel sneller zijn dan je oude CPU, omdat hij simpelweg een sterkere architectuur heeft en dus ook in single thread sneller is.
de versie van AMD is idd iets zwakker, maar ik heb pas 1 review gezien en dat vind ik nogal karig.
zo gigantisch veel beter is die architectuur nu ook weer niet, her en der wat fijn slijpen, in single tread zal je ouwe processor dus iets sneller gaan maar in multi-tasking (of een geoptimaliseerd programma) is de nieuwe ruim snellerVerwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:33:
[...]
je kan een dual core niet gewoon de speed x2 doen hoor, dat is de oudste fout die er is sinds de dual core bestaat![]()
een dual core heeft gewoon 2 cores, als een programma meer dan 1 thread heeft, kan hij hier handig gebruik van maken door ze parallel te laten lopen, echter een single threaded programma kan ze niet beide benutten en dus zou een single core (van dezelfde generatie!) op een iets hogere clock beter presteren. als je meerdere programma's draait kan je beide cores uiteraard benutten
ook moet je in de bios aan of uit zetten of op accu-spanning 1 core uitgaat, want een core duo gebruikt evenveel als een single core pentium m
die core-duo zou echter zeker wel sneller zijn dan je oude CPU, omdat hij simpelweg een sterkere architectuur heeft en dus ook in single thread sneller is.
de versie van AMD is idd iets zwakker, maar ik heb pas 1 review gezien en dat vind ik nogal karig.
ik zou persoonlijk het liefst de laatste hebben
Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.
Verwijderd
achtergrond processen draaien op de ongebruikte core, waardoor hij zich echt 100% op het ene proces kan richten.
en de core duo is zeker wel sterker dan de pentium m
en de core duo is zeker wel sterker dan de pentium m