[Waterkoeling] Grafische kaart geeft artifacts

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

• armano
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-09-2024

armano

ANTROPOMORF

Topicstarter
Hey, Ik heb hier een Dual Xeon 2.8 staan op een PC-DL moederbordje en deze word compleet watergekoeld.

Nou is het probleem dus dat als ik de PC aandoe (hij heeft al een paar uur zonder hardware aangestaan) ik alleen maar artifacts op me scherm zie, de bios is niet eens te lezen etc.

Misschien heeft iemand van jullie een idee hoe het opgelost kan worden.. ik heb net al gezocht hier en op google en kon niet zoveel vinden.

Alvast Bedankt. }:O

:O

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd? Heb je de videokaart al eens losgehaald en er opnieuw ingestoken, hoe zijn de temps e.d.

Wauw, een sig!

Verwijderd

armano schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:25:
Nou is het probleem dus dat als ik de PC aandoe (hij heeft al een paar uur zonder hardware aangestaan) ik alleen maar artifacts op me scherm zie, de bios is niet eens te lezen etc.
Wie zet z'n PC nou een paar uur aan zonder hardware eraan? :? 8)7

• armano

armano

ANTROPOMORF

Topicstarter
heb de kaart er verscheidene keren opnieuw ingedaan, moet goed zijn.. ben ICT`er })
de temps zijn niet leesbaar zoveel artifacts heb ik dus ;) }:O

@amd zjorsie.. Waterkoeling....

@Smoke het is een Asus EN6600GT

[ Voor 21% gewijzigd door armano op 05-07-2006 15:36 ]

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 11:49

Smoke

Maverick Reploid

Artifacts in je beeld zijn vaak te wijten aan koelproblemen met de grafische kaart zelf. Heb je al gekeken of de koeling goed is aangesloten en de kaart ook echt gekoeld wordt?

Het helpt ook als je even wat specs van de kaart zelf geeft, je post is zonder die gegevens namelijk nogal vaag.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dan is de videokaart dus gewoon dood :z

@hierboven
Als de kaart meteen in de bios al artifacts geeft is dat een hardware probleem, koeling is pas een issue als de problemen later pas optreden.

[ Voor 68% gewijzigd door MadMarky op 05-07-2006 15:37 ]

🖥️ | 🚗

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:10
armano schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:34:
heb de kaart er verscheidene keren opnieuw ingedaan, moet goed zijn.. ben ICT`er })
de temps zijn niet leesbaar zoveel artifacts heb ik dus ;) }:O
@amd zjorsie.. Waterkoeling....
Blijkbaar geen goede :+

Wat heb je nou zelf al gedaan? Doet een andere videokaart het wel? -> Ligt het dus aan de videokaart?

Wordt de chipset van de videokaart misschien te warm? Waterkoeling wel ingeschakeld? Doet de videokaart het wel met de gewone fan erop (terugplaatsen ja)?

Misschien heb je de kaart wel gesloopt!!

• armano

armano

ANTROPOMORF

Topicstarter
Het is dus een 2e hands PC, ik heb hem geformateerd en wel overgekocht van iemand waar hij altijd gedraait heeft, de waterkoeling loopt prima het water lijkt alleen niet echt veel kouder te worden. de koeling set is de Innovatek HTTPS 12v

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gokje; ik ga er even vanuit dat je VGA ook watergekoeld is?

Koelde je originele koelblok ook je geheugen en doet je waterblokje dit nu niet?

• Smoke
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 11:49

Smoke

Maverick Reploid

MadMarky schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:35:
@hierboven
Als de kaart meteen in de bios al artifacts geeft is dat een hardware probleem, koeling is pas een issue als de problemen later pas optreden.
Je kunt die problemen als de kaart slecht gekoeld is echter al gelijk krijgen, ook al in de BIOS. Heb het hier op mijn werk vaak genoeg gezien. Sommige kaarten worden nu eenmaal zeer snel warm.

[ Voor 5% gewijzigd door Smoke op 05-07-2006 15:42 ]

• armano

armano

ANTROPOMORF

Topicstarter
@Roamor Ik weet dus niet wat de stock koeler is, maar er zit idd geen waterkoeling op de chipset, wel zit er een heatsink op.

De videokaart geeft echt gelijk bij het logo al zoveel artifacts dat echt helemaal niets meer te lezen is, de pc heeft voor verkoop altijd gedraait en geeft nu we hem hier aan hebben staan pas problemen, dus de opstelling lijkt me wel goed te zijn.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens mij is de veroorzaker van artifacts meestal het geheugen en niet de core.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
PilatuS schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:48:
Volgens mij is de veroorzaker van artifacts meestal het geheugen en niet de core.
armano schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:47:
@Roamor Ik weet dus niet wat de stock koeler is, maar er zit idd geen waterkoeling op de chipset, wel zit er een heatsink op.
Dat is dus je probleem, je geheugen heeft ook koeling nodig namelijk. Ik ben alleen bang dat het al te lang zonder koeling heeft gedraaid, waardoor de beschadiging vrij definitief zal zijn. Je kunt nog proberen om kleine heatsinkjes op het geheugen te plakken, misschien valt er nog wat te redden. ;)

Heb je die videokaart ook tweedehands overgenomen trouwens? Dan zou ik de verkoper er even op aanspreken, die moet ervan geweten hebben lijkt me.

[ Voor 11% gewijzigd door Roamor op 05-07-2006 15:54 ]

• armano

armano

ANTROPOMORF

Topicstarter
Nouja, de tijden dat hij heeft gedraait waren bij de vorige eigenaar, daar werkte het goed, hier heeft ie korte stukjes aan gestaan..

Maakt het bij de waterkoeling ook uit of de radiator plat ligt of staat?

Het water koelt namelijk niet, het reservoir bij het pompje bevat namelijk grotendeels warm water opt moment.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

armano, welkom op GoT zoals je tijdens het registreren, verwachten wij op GoT een grote mate van zelfwerkzaamheid zie ook De werking van het forum in het kort ;)

Als je ook maar 2 minuten had gezocht op het forum dan had je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter wel gevonden evenals PMG Beleid, lees deze eens door en als je er dan nog niet uitkomt dan kan je aan de hand van de links hierboven een nieuw topic starten :)

Gebrek aan zelfwerkzaamheid/inzet dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.