2 schijven, verkeerde windows start op.

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 14:50

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik ben nu al vanaf 10 uur bezig om mijn systeem weer op orde te krijgen. Ik heb hier 2 schijven 1 van 300gb en 1 van 120gb. Ik wil graag mijn 300gb schijf gebruiken met Windows etc, maar op de 2e schijf staat ook nog data.

Mijn systeem liep altijd vast bij een bepaalde Windows Update, dus had ik dat uitgeschakeld maar nu het vakantie is moet het systeem maar even opgefrist worden. Vanochtend had ik mijn 300gb schijf geformateerd en windows er op gezet toen ik de computer opstarte kwam er meteen spyware en virussen op de schijf, die kwamen dus natuurlijk van de 2e schijf.

Dus weer de 300gb (dit keer snel) geformatteerd en windows er opgezet. Ik heb hitmanpro er op gedraaid en draai nu Nod32. En heb alle Windows updates.

Maar op de 2e schijf staat nog wat data dat ik moet hebben, nu sloot ik dus net de 2e schijf aan op de 2e SATA connectie maar ik krijg niet een kies scherm van welke Windows ik wil opstarten. De 2e schijf windows (zonder updates/drivers etc) start op.

In de boot settings kan ik ook niets veranderen om van de 1e schijf te booten zodat ik dus de Windows opstart met een Firewall, Windows updates, Virus Scanner. (zodat niet alle virussen etc van de 2e schijf op de 1e springen).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

pas je boot.ini ff aan....misschien helpt het. suc6

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Staan je MASTER / SLAVE jumpers wel goed?

Het lijkt namelijk dat je besmette oude hardeschijf op MASTER staat... Je moet je 300GB HD wel op MASTER zetten en je oude besmette hardeschijf op SLAVE.

Dan zou het moeten werken.

www.gijsbesselink.com

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Probleem is opgelost. Geen idee hoe, ik reboote net nog een keer om te kijken of mijn 300gb schijf wel een boot.ini had en toen starte het goede gewoon op.

Wel raar is dat de 2e schijf nu op F: staat ipv D:. Terwijl het wel gewoon de 1e en de 2e connecties zijn.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
dit zit in bootvolgorde in je bios. Zet je 300 gig als eerste schijf en die zal ook als c worden gezien.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Zo staat het ook :) 1e SATA = 300gb 2e, SATA = 110gb. Mijn DVD stations zitten er tussen (D,E).

[ Voor 30% gewijzigd door MrVegeta op 05-07-2006 16:23 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Gekke fouten van Windows. Je moet je DVD spelers uitzetten (vanuit systeembeheer oid) en dan de letter D aan je hdd geven.
Het vervolgens enable'n van je optische stations geeft je de juiste volgorde, waarbij het eerst aangezette station E wordt en het 2e opnieuw aangezette station F.

Verwijderd

je kan een sata schijf gewoon aanpluggen als je windows hebt draaien
Pagina: 1