Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Citroen Xsara: Benzinemeter klopt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.076 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11 10:55
Ik heb vorige week zaterdag een Citroen Xsara gekocht, het is mijn eerste auto en hij rijdt prima :)

Er is echter 1 ding wat me niet echt lekker zit: De benzinemeter werkt niet helemaal goed.

Als ik de tank helemaal vol gooi (er kan dan echt geen druppel meer bij) geeft hij aan dat hij net voor 3/4 vol is. Na 100 kilometer staat de meter al bijna weer op de helft :(

Ik heb de meter de laatste keer dat ik ging tanken gereset en ik heb op deze tank nu alweer 400 km gereden, de meter staat nu vlak voor het rode streepje. De actieradius van mijn auto zou dan wel ongeveer 450 km zijn wat ik toch wel goed vind.

Denken jullie dat dit snel te fixen is? Volgens mij is de vlotter in de tank niet helemaal goed meer en het lijkt me dan toch lastig om dat te laten repareren.

Ik heb op deze auto een half jaar garantie en ik vraag me af wat ik het beste kan doen?

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:01

Kroontje

...

Nippletwister schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:09:
...

Ik heb op deze auto een half jaar garantie en ik vraag me af wat ik het beste kan doen?
:?
Naar de garage natuurlijk, garantie is garantie

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:38

-ET-

Phone Home

terug naar de garage en garantie claimen. Daar is het toch voor :?

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-11 04:12

Appie

F1RST Racing

Nippletwister schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:09:

Denken jullie dat dit snel te fixen is? Volgens mij is de vlotter in de tank niet helemaal goed meer en het lijkt me dan toch lastig om dat te laten repareren.

Retorische vraag? Ga ermee terug naar waar je de auto gekocht hebt en leg het probleem voor?

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11 10:55
Ok,

Heeft 1 van jullie dan een idee hoe lang een dergelijke reperatie aan de benzinevlotter kan duren?

[ Voor 76% gewijzigd door Vlassie1980 op 05-07-2006 14:34 ]

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:03

weebl

YARR!

Nippletwister schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:15:
Ok,

Heeft 1 van jullie dan een idee hoe lang een dergelijke reperatie aan de benzinevlotter kan duren?
Ik schat (zoveel verstand heb ik niet van auto's) dat je hem hier 1 a 2 dagen voor kwijt bent. Ze moeten namelijk de tank losmaken, en er een nieuwe sensor in hangen (toch?).

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-11 10:59
Hangt er ook beetje vanaf waar de tank zit en hoe je er bij komt. Als ie onder de achterbank (jahaa!!) zit, zit er daar waarschijnlijk een klep/afsluiter. In dat geval is het vrij eenvoudig de vlotter vervangen.

Bij mijn vroegere Renault 5 GT Turbo ook eens vervangen, 10 min. werk, alleen de klep/afsluiter was dus niet goed afgesloten; bij de benzinepomp liep de benzine dus over me voeten :X

Assumption is the mother of all fuck-ups

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

zit er ook een boordcomputer in je xsara? in de xsara picasso van mijn ouders wel, en daar kan je de distance till empty op zien. misschien wel handig om daar ook meteen ff naar te kijken..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lijkt me dat je daar niks aan hebt als de benzinemeter al verkeerde waarden afgeeft, want daarmee rekent hij dat uit, toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 05-07-2006 21:30 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grrrrrene schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:30:
Lijkt me dat je daar niks aan hebt als de benzinemeter al verkeerde waarden afgeeft, want daarmee rekent hij dat uit, toch?
Precies, daardoor kan je double checken of het de sensor is of het metertje..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Sensor is vrij eenvouwdig te vervangen bij de meeste autos, zit gewoon met boutjes vast boven de tank, meestaal onder achterbank.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
.

[ Voor 100% gewijzigd door Dersan op 09-07-2006 15:15 . Reden: lama.. ]

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Dersan, wat probeer je eigenlijk te vertellen? HK is ergens anders hoor.....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Pagina: 1