Gebrande DATA DVD's mounten niet meer onder MacOS 10.3.9

Pagina: 1
Acties:

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb last van het volgende probleem. M'n gebrande DATA DVD's mounten niet meer.
Ik gebruik Toast 6 om m'n Data dvd's te branden, zodra deze succesvol gebrand zijn, kan ik de dvd maar 1 keer mounten vlak na het branden. Als de DVD uit de brander is gehaald en opnieuw gemount moet worden gebeurt er niets. De DVD wordt niet meer gemount.
Als ik diezelfde DVD daarentegen in een andere G5 stop dan wordt de DVD wel herkent en wordt 'ie netjes gemount op de desktop. Ook in Windows wordt de DVD herkent.
Heb al wat gezocht op Google en Apple fora en blijkbaar ben ik niet de enige met het probleem.

Ik heb een dual G5 1.8 met een Pioneer 106D Superdrive. Systeem dat ik gebruik is 10.3.9.
Ik heb de de brander al geflasht met nieuwe firmware zodat de laatse wordt gebruikt (1.08), maar het mag niet baten.

We hebben hier op de zaak zes identieke G5's staan qua hardware en software, allemaal tegelijk gekocht in 2002 en hebben dezelfde configuratie en DVD Superdrive - de Pioneer 106D

De problemen zijn ongeveer een jaar geleden begonnen (tot daarvoor 3 jaar lang zonder problemen gedraait) het betrof toen één G5, maar nu hebben inmiddels alle G5's er last van.
Erg irritant dat je je eigen gebrande Data DVD's niet meer kan lezen en je collega's G5 dus wel en andersom. Ik kan zijn DVD's wel lezen maar hij de zijne weer niet.

Apple gaat op hun eigen fora niet in op de kwestie en zwijgt het probleem dood. Iemand een idee, of oplossing?

Btw, als ik onder een andere account ,dan onder m'n eigen user account, inlog op m'n G5 dan kan ik de DVD weer wel mounten, dus het lijkt me dat er iets in het systeem qua software niet meer goed zit. En het lijkt erop alsof dat door een update van Apple is gekomen. Een schoon systeem met een verse install van bijvoorbeeld 10.3.2 vertoont geen kuren

Wat ik inmniddels al heb geprobeerd:
Laaste Firmware 1.08 flashen naar Pioneer 106D
Ander merk DVD's
Repair disk permissions met Schijfhulpprogramma
Complete run van Cocktail (schoont het systeem op, leegt caches en doet een system wide Pre-Bind en repareert Disk Permissions)

Het mag allemaaal niet baten

[ Voor 23% gewijzigd door Demon_Eyez op 05-07-2006 14:47 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover