[Nec ef700] Kan het kwaad?

Pagina: 1
Acties:

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 15:33
Oke tweakers,

Mischien is dit voor de ene een hele simpele vraag maar voor mij, een raadsel.
Ik heb pas een nieuwe geluidsset: Versterkertje met 2x100watt. Tuurlijk kom aardig geluid uit maar als ik mijn bass hoog zet, en het geluid hard zet, begint mijn crt heftig te trillen/flikkeren. Ik bedoel dan ook het geluid ECHT hard. En het flikkeren is niet overdreven maar je ziet het wel in het beeld. Ik weet dat het niet aan het type crt ligt maar ik heb t type er maar even bijgezet, want dit lijkt me uiteraard bij alle crt's.Is dit nou schadelijk voor je crt bij langdurig gebruik of kan het geen kwaad?

Alvast bedankt! B)

[ Voor 8% gewijzigd door Cardo op 05-07-2006 13:37 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het trillen van je beeld wordt veroorzaakt door de electromagnetische straling die van je speakers af komt. Ze mogen dan misschien afgeschermd zijn; dat werkt niet bij iedere speakerset even goed. Bovendien is de ene monitor er een stuk gevoeliger voor als de andere.
Ik heb zoiets ook gehad een keertje. Toen had ik mijn sub direct achter mijn CRT geplaats, met het idee dat ie wel afgeschermd zou zijn. Nou zijn voor bassen de sterkste el. magn. golven nodig, dus je raad het al: CRT was not amused :P
Zet je speakers maar eens verder van je CRT af, dikke kans dat het opgelost is :)

Edit: dat het overigens niet heel denderend is voor je CRT had je ws. ook al zelf bedacht ;)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 05-07-2006 14:25 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:59

dodo79

witte dikke tonnie

Er wordt hierboven gesproken van magnetisme, maar daar twijfel ik aan.
Ik denk dat door het geluidsvolume het schaduwmasker een beetje begint te trillen.
Dit resulteert in precies de klacht die jij geeft.
Echter, schadelijk is het niet, het kijkt alleen een beetje vreemd.
Let wel op, dit kan alleen bij trinitron beeldbuizen, maar ik neem aan dat die nec ook een trinitron crt heeft.

omdat het kan!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-06 15:33
oke bedankt voor de reacties, ik ga van de laatste replay uit, want mij boksen staan zeker 3 meter van me crt af, maar geven een enorm volume:) alvast bedankt ! lekker verder the prodigy draaie :P

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p