Toon posts:

Canon Pixma MP150 - cartidges navullen mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een Canon Pixma MP150 waarvan de cartidges nogal duur zijn. Ik had bij aanschaf gehoopt dat in de toekomst er van die goedkope cartidges beschikbaar zouden zijn. Maar dat is nog steeds niet het geval.

Nu durf ik ze ook niet bij te vullen omdat ik begrepen had dat de originele inkt die bij de MP150 gebruikt wordt dunner is dan normale inkt, waardoor de canon zuiniger is.

Nu is mijn vraag dus of het mogelijk is om de cartridges gewoon zelf bij te vullen of dit te laten doen. Heeft iemand misschien ervaring hiermee?

De originele cartidges hebben de codes: PG-40, CL-41, PG-50 of CL-51. Ze worden in ieder geval ook gebruikt door de MP170 en MP450

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Naar mijn weten zijn er in ieder geval nog niet voldoende lege cartridges ingeleverd om gerecyclede versies op de markt te brengen. Ook imitatie lukt voorlopig nog niet vanwege de chip die Canon sinds enige tijd op de cartridges heeft zitten.
Kwestie van tijd, dan komen ze ongetwijfeld.
Ik denk trouwens dat zelf navullen/laten navullen, op dit moment ook nog lastig is vanwege de chips.

Edit:
Check anders de sites van bijv. Wecare of Refill eens, dan zie je van zelf wanneer er refills beschikbaar zijn voor je printer.

[ Voor 15% gewijzigd door Brede P op 05-07-2006 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop inderdaad dat ze nog op de markt zullen komen. Ik meen ergens te hebben gelezen dat bij de meeste canoncartriges de chip niet omzeild hoeft te worden, alleen geeft de pc dan aan dat de cartridge leeg is terwijl er wel nog inkt in zit.

Ik had al op meerdere sites gekeken maar de cartridges staan er niet op, ik kan niet echt lijsten vinden van cartridges die nog moeten komen. Maar in overzichten van hun assortiment zijn ze niet te vinden.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:47
Ik heb laatst een mailtje van 123Inkt gehad waarin ze al wel de 8 series verkopen(voor de IP4200/5200 etc..). Voor de 40/41/50/51 series zullen ze binnenkort ook wel verschijnen, alleen zul je dan handmatig de chip moeten overplaatsen en de inktteller op de printer moeten resetten, dit staat ook op hun site.