[php & xslt] Configureren XSLT onder windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 12:09
hoi,

gek om er van te worden ;( Na ooit PHP (v4.4.2) goed met Apache2 aan de praat te krijgen met XSLT (Sablotron) moest ik mijn pc een tijd geleden opnieuw installeren. Uiteraard weet je dan niet meer hoe je alles voor elkaar had gekregen. Toen was ik er lang mee bezig geweest maar wel voor elkaar gekregen en nu heb ik hetzelfde weer, alleen deze keer kom ik er niet uit ook niet na het lezen van een hoop meuk op GoT en google :(

Ik heb de install gevolgd zoals die op php.net staat:
- php INI in mijn C:\php4 dir
- sablot.dll, expat.dll, iconv.dll in de windows\system32 dir
- php_xslt extension uncommented

Bij het starten/rebooten van Apache blijf ik de melding krijgen dat hij de module 'php_xslt.dll' niet kan laden: hij kan hem niet vinden. Mijn extension dir in de INI file wijst anders precies naar de plek waar die dll staat...
Ook het verplaatsen van de INI file (en uiteraard aanpassen) naar de windows & system32 dir maakt niets uit.

Heel irri, zeker als ik weet dat ik het ooit werkend had :( Iemand een idee waar het nu precies aan kan liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door TheRebell op 05-07-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

Waarom heb je die php_xslt.dll niet in je windows\system32 gezet?

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
heb ik ook al getest maar maakt ook geen bal uit. Hij blijft zeggen dat ie de module (php_xslt.dll) niet kan vinden/laden. Het pad wat hij daarbij opgeeft klopt anders perfect! Heen apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

Concreet betekend dat php_xslt.dll niet bij de PHP versie hoort / gecompileert is voor de versie die je hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
dat zou het niet kunnen zijn, want ik het php_xslt.dll uit de disti gepakt zoals ik hem heb gedownload (windows binairy).

Ik ben opnieuw begonnen met de install van PHP (meest recente versie) en heb de files
code:
1
2
3
- sablot.dll
- expat.dll
- iconv.dll

uit de dll map gekopierd naar mijn windows/system32 map. In de INI file de extension voor xslt uncommented en toen deed ie het opeens :? :)
De extension dir in de INI file heb ik direct laten verwijzen naar de extension map waar mijn php zooi staat (bij mij: c:\php4\extensions\ )

Als je nu in je phpinfo kijkt zie je iets als dit:
code:
1
2
3
4
XSLT
XSLT support          enabled
Backend             Sablotron
Sablotron Version    1.0

Dus: deze 3 dll's in je system32 map zetten blijkt genoeg te zijn. Vreemd dat dat eerst dus niet ging want dat had ik ook al tig keer geprobeerd..

[ Voor 11% gewijzigd door TheRebell op 06-07-2006 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
Is het geen mogelijkheid om PHP5 te gebruiken? Die heeft voorzover ik weet een andere XSLT-processor (libxslt ipv sablotron) en krijgt XSLT meegeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
dat had ik normaal wel gedaan ware het niet dat de server waar dit spul op draait (en de code waaraan ik verder werk) in php4 is. En zin om stukken opnieuw te doen heb ik nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

TheRebell schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 22:55:
dat had ik normaal wel gedaan ware het niet dat de server waar dit spul op draait (en de code waaraan ik verder werk) in php4 is. En zin om stukken opnieuw te doen heb ik nog niet ;)
Afhankelijk van hoe object-georienteerd je code is kan de transitie naar PHP 5 heel simpel zijn. Bij mij kostte het totaal geen moeite, al moet je wel de paar regels waar je XSLT-transformaties doet even vervangen.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
...en de server moet php5 gaan draaien. Dat is nog wel het grootste probleem, want het is zo'n mooie zelf-in-elkaar-gedraaide server config hier op de uni. Qua php code valt het nog wel mee, want de app werkt bijna helemaal alleen mbv xml&xsl(t).

Ach, misschien voor een volgende versie eens alles porten naar 5. Weer wat te doen ;)
Pagina: 1