Geluid op Win2k3

Pagina: 1
Acties:

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-12-2025

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Hallo medetweakerts,

sinds een maand of 2 heb ik mijn eigen Dual Pentium 3 server met 2x1000mhz P3 processoren, 2x256MB ram en een Matrox Millenium G400 DualHead videokaart.
Alles is geinstalleerd op een MSI MS-6321 mobo met 694Pro-D chip dacht ik.

Nu heb ik windows 2003 ent. erop gezet, draait prima, totdat ik een spelletje wilde spelen.
Het geluid werkt niet.

De onboard AC'97 word herkent, drivers geinstalleerd, alles OK, geen conflicten in de hardware, maar geluid, ho maar.
Elke keer als ik iets van muziek of iets wil afspelen, krijg ik de melding dat er geen geluidsapparaten zijn gevonden. Raar, want windows zelf vind ze wel..

Is dit een geintje uit Win 2003 of doe ik nu iets fout?

Alvast bedankt.

Droogkloot.

Verwijderd

ten eerste waarom wil je games spelen op je win2k3 bak ? maar goed dat terzijde.

ten tweede weet je zeker dat de drivers win2k3 aankunnen ?

weet je zeker dat de boksjes/kaart wel werken ? :*)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:33
niet iets toevallig op mute staan? Boxjes wel aangesloten? Volumeschuiven voluit?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Windows Server 2003 dempt het geluid standaard. Ga naar het configuratiescherm > geluiden en audio-apparaten. Klik op 'Inschakelen'.

We are shaping the future

Verwijderd

Alex schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:28:
Windows Server 2003 dempt het geluid standaard. Ga naar het configuratiescherm > geluiden en audio-apparaten. Klik op 'Inschakelen'.
lijkt me onwaarschijnlijk gezien hij deze "Elke keer als ik iets van muziek of iets wil afspelen, krijg ik de melding dat er geen geluidsapparaten zijn gevonden." melding krijgt.

maar hij kan het checken

• Alex)
Ik weet zeker dat het dit is, zie http://www.msfn.org/win2k3/sound.htm

Verwijderd

Je hebt helemaal gelijk, ik zie dat het op mijn eigen server ook nog disabled is.

weer wat geleerd B)

en toch als je dit soort dingen wilt gaan doen, waarom in hemelsnaam op een win2k3 bak ? oh well

groet

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Waarschijnlijk staat de hardwareversnelling voor je videokaart ook nog uit, en nog wat andere dingetjes. Kijk anders hier eens.

Roomba E5 te koop

• Alex)
Lees de hele guide op www.msfn.org/win2k3 maar eens door :)

Waarom je het op een server zou willen doen? Die is standaard wat lichter dan een desktop, en omdat het nieuwere code is is hij ook stabieler...

Verwijderd

Alex schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 13:03:
Lees de hele guide op www.msfn.org/win2k3 maar eens door :)

Waarom je het op een server zou willen doen? Die is standaard wat lichter dan een desktop, en omdat het nieuwere code is is hij ook stabieler...
Mwa als je al een spel vind dat stabiel op win2k3 draait zou ik zeggen succes.. dan heb ik het nog geneens over stabiele vid drivers voor win2k3 enterprise, en ga zo maar door..

en als je dan toch voor "stabiel" wilt gaan zou ik is naar R2 kijken.

maar goed whatever floats your boat natuurlijk.

Verwijderd

en toch als je dit soort dingen wilt gaan doen, waarom in hemelsnaam op een win2k3 bak ?
sterker nog, een enterprise editie :) >>> AWS2K3VBGF

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 17:13 ]

Pagina: 1