Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[ Internet via GPRS ] Kosten

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo iedereen,

Ik ben eens aan het kloten gegaan zodat ik via bluetooth en mijn Sony W800i en Hi abonnement op internet kan op mijn laptop (dus de telefoon als modem gebruiken). Dit werkt op zich goed, maar het probleem is dat ik niet echt duidelijkheid kan vinden wat het me nu kost. Tevens ga ik deze maand onder naar vodafone, en daar zullen de tarieven wel weer anders zijn.

Ik heb de volgende vragen:

- Weet iemand wat het internetten via me telefoon nu kost (bij Hi en Vodeafone) per byte of kb of wat dat ook?
- Ben ik voordeliger uit als ik hier een los abonnementje voor afsluit of zo (internetbundel oid).
- Is GPRS nou wap?
- Is Imode GPRS/wap, is dat weer een losse dienst van Hi?

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:06
- Is GPRS nou wap?
Bij GPRS betaal je per verzonden/ontvangen data, bij wap betaal je voor de tijd dat je het gebruikt. Verder komt het z'n beetje op het zelfde neer.

Verder kan je de informatie die je nodig hebt (kosten van GPRS) best wel vinden op de internetsites van de aanbieders.

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:41

QuasaR

One ring to rule them all

Daddy of 3 :)

• Dark Wanderer
Kijk en dit snap ik dus niet. Ik heb de vorige maand het volgende gedaan:

- Ik heb met mijn TomTom via mijn telefoonmodem de file info gedownload, dit ging via internet volgens mijn telefoon (me telefoon vroeg "Allow BT device to access internet?"). Ik heb dit dus gedaan, en op mijn factuur staat nu (ik heb een KPN Hi abo):

Internet 0,018MB (dus 18kb), kosten 27 eurocent.

Als ik naar dit overzicht kijk die je op imageshack hebt staan, dan staat er dan je tot 18 kb een vaste prijs hebt, dit klopt dan toch niet?

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 10:05
Dark Wanderer schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:16:
Hallo iedereen,

Ik ben eens aan het kloten gegaan zodat ik via bluetooth en mijn Sony W800i en Hi abonnement op internet kan op mijn laptop (dus de telefoon als modem gebruiken). Dit werkt op zich goed, maar het probleem is dat ik niet echt duidelijkheid kan vinden wat het me nu kost. Tevens ga ik deze maand onder naar vodafone, en daar zullen de tarieven wel weer anders zijn.

Ik heb de volgende vragen:

- Weet iemand wat het internetten via me telefoon nu kost (bij Hi en Vodeafone) per byte of kb of wat dat ook?
- Ben ik voordeliger uit als ik hier een los abonnementje voor afsluit of zo (internetbundel oid).
- Is GPRS nou wap?
- Is Imode GPRS/wap, is dat weer een losse dienst van Hi?
WAP is gewoon de data die je binnenhaalt op je mobiele telefoon. Hiervoor zijn 2 manieren: via GSM (net als bellen, traag, per minuut/seconde), of via GPRS (per KB/MB, sneller).

I-Mode en Vodafone Live! zijn speciale portals van resp. KPN/Hi en Vodafone. Zeg maar een afgeschermd stukje 'internet', waarop je goedkoper/gratis kunt surfen. Wel moet je bijna voor alles wat je doet in de buidel tasten. Ik zou het dus gewoon links laten liggen.

Kosten:
Vodafone: Surfen op internet kan voor €0,75 per kwartier of voor €3 per maand (max 10uur of 10MB). Surfen op Live kan gratis. Nogmaals: houd rekening met het verschil tussen Live! sites en de rest van het internet.

Bij KPN heb je een degressief tarief, dus hoe meer je verbruikt hoe minder je per KB betaalt. Wel wordt het bij KPN 'afgerond' volgens dit schema: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1241676. Dus al gebruik je 500KB dan moet je toch €7,50 betalen. Maar goed, als je 1,99MB gebruikt is dat dus nog steeds €7,50. Overigens betaal je bij KPN al je dataverkeer uit je bundel. Ook in het buitenland.

Bij Hi kost dataverkeer €1 per 100KB, bovenop je bundel.

Bij zowel KPN als Hi kun je volgens mij een bedrag van €7,50 uit je bundel reserveren voor i-mode sites en diensten (max 10MB FUP).

Het is dus niet erg gunstig om met Hi te WAP'en.

[ Voor 17% gewijzigd door HarmoniousVibe op 05-07-2006 12:09 . Reden: Vodafone verbeteringen ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Dark Wanderer
Okee, dus dit laat ik mooi links liggen (tenzij ik noodgevallen heb en echt ff moet internetten voor bv. mail of telebankieren.

Toch vind ik het dan raar blijven dat je voor 100 kb een euro moet betalen, dat ik dan volgens mijn rekening 27 cent betaal voor 18kb datatransfer...

edit:
Typo!

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Wanderer op 05-07-2006 15:06 ]

Verwijderd

Even een vraagje van mijn kant. Als je een abbonnement van t-mobile neemt (dan van 9,50 in de maand flat fee) wat gebruik je dan? ook GPRS?

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:26:
Even een vraagje van mijn kant. Als je een abbonnement van t-mobile neemt (dan van 9,50 in de maand flat fee) wat gebruik je dan? ook GPRS?
Ja.

Alors.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

LB06 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 12:00:
[...]

WAP is gewoon de data die je binnenhaalt op je mobiele telefoon. Hiervoor zijn 2 manieren: via GSM (net als bellen, traag, per minuut/seconde), of via GPRS (per KB/MB, sneller).

I-Mode en Vodafone Live! zijn speciale portals van resp. KPN/Hi en Vodafone. Zeg maar een afgeschermd stukje 'internet', waarop je goedkoper/gratis kunt surfen. Wel moet je bijna voor alles wat je doet in de buidel tasten. Ik zou het dus gewoon links laten liggen.

Kosten:
Vodafone: Surfen op internet kan voor €0,75 per kwartier of voor €3 per maand (max 10uur of 10MB). Surfen op Live kan gratis. Nogmaals: houd rekening met het verschil tussen Live! sites en de rest van het internet.

Bij KPN heb je een degressief tarief, dus hoe meer je verbruikt hoe minder je per KB betaalt. Wel wordt het bij KPN 'afgerond' volgens dit schema: http://www.kpn.com/kpn/show/id=1241676. Dus al gebruik je 500KB dan moet je toch €7,50 betalen. Maar goed, als je 1,99MB gebruikt is dat dus nog steeds €7,50. Overigens betaal je bij KPN al je dataverkeer uit je bundel. Ook in het buitenland.

Bij zowel KPN als Hi kun je volgens mij een bedrag van €7,50 uit je bundel reserveren voor i-mode sites en diensten (max 10MB FUP).

heeft hi niet een gprs abo dan voor naast hi20 wat ik nu heb icm dde k750i? voor 10MB/maand of zo?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:26:
Yup... En het werkt zonder problemen en, eerlijk gezegd, nog redelijk snel ook voor een flink aantal sites.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

MAX3400 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:41:
[...]

Yup... En het werkt zonder problemen en, eerlijk gezegd, nog redelijk snel ook voor een flink aantal sites.
Oke. Raar dat de andere providers dan nog zulke hoge prijzen rekenen.

Verwijderd

[...]

Kosten:

Dus als ik GPRS van vodafone gebruik kost me dat 0,75 euro per kwartier + de data die ik gebruik?? 8)7 8)7 Ik snap het nog niet helemaal volgens mij |:( |:(

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 14:53:
[...]

Dus als ik GPRS van vodafone gebruik kost me dat 0,75 euro per kwartier + de data die ik gebruik?? 8)7 8)7 Ik snap het nog niet helemaal volgens mij |:( |:(
Bij zo'n bel en mm tegoed abo kun je dus optioneel 10MB óf 10 uur (whichever comes first) inkopen tegen €3 p.m. Zie:
http://www.vodafone.nl/Pr...Media_TeGoed/Wat_kost_het

Of je neemt geen abonnement en betaalt €0,75 per kwartier. Zie: http://www.vodafone.nl/Pr...ive_en_UMTS/Wat_kost_het/. Ik neem aan dat je niet extra betaalt voor de data.

Tenminste, dat is zoals ik het interpreteer. Could be wrong. Ik zit nl. niet meer bij Voda. Wat ik wel weet is dat het een hele vooruitgang is ten opzichte van een half jaar geleden, toen betaalde ik €15 per MB, bovenop mijn bundel (welke alleen bestond uit belminuten).
heeft hi niet een gprs abo dan voor naast hi20 wat ik nu heb icm dde k750i? voor 10MB/maand of zo?
Dat is volgens mij dat i-mode abo waar ik het over had. Daarmee kun je dus alleen op i-mode sites surfen, en niet daarbuiten (bijv. tweakers.net)
Oke. Raar dat de andere providers dan nog zulke hoge prijzen rekenen.
Nou, 10MB voor €3 p.m. is ook helemaal niet zo duur in mijn ogen.

[ Voor 25% gewijzigd door HarmoniousVibe op 08-07-2006 15:50 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

*knip*

Sorry voor de kick, maar ik heb dus net een nieuw mobiel met KPN Hi 20 en zat te zoeken naar de kosten van WAP en GPRS, en of het voordelig is om 'GSM Only' te gebruiken of 'GPRS + GSM' voor data. Maar wat ik op google gevonden heb strookt niet met wat jij zegt. Sterker nog, overal staat dat data (ook WAP) niet in de bundel zit.
• Het vrije sms-tegoed kan alleen gebruikt worden in Nederland en alleen voor standaard sms'en. Speciale sms-diensten kunnen niet met het bundeltegoed worden afgerekend. Dat geldt ook voor dataverkeer, servicenummers, 090*-nummers en internationale gesprekken en ook WAP valt niet binnen de bundel
Op de KPN website staan wel de tarieven, maar niet of het in de bundel zit. http://www.kpn.com/kpn/show/id=1241676

Dus klopt het niet wat jij zei of mis ik iets of is er iets veranderd? Ik zal per maand wel wat belminuten over houden, dus het zou fijn zijn als ik dan "gratis" (in de bundel) zou kunnen internetten.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Is t-mobile niet wat voor jullie? Die bieden namelijk GPRS onbeperkt internet aan voor 9.95 extra p maand. Ik geloof dat dat alleen icm flex abbo's kan. Ik heb het namelijk ook op m'n k800i. werkt harstikke goed :)

• HarmoniousVibe
Oxi schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 20:56:
[...]

Sorry voor de kick, maar ik heb dus net een nieuw mobiel met KPN Hi 20 en zat te zoeken naar de kosten van WAP en GPRS, en of het voordelig is om 'GSM Only' te gebruiken of 'GPRS + GSM' voor data. Maar wat ik op google gevonden heb strookt niet met wat jij zegt. Sterker nog, overal staat dat data (ook WAP) niet in de bundel zit.

[...]

Op de KPN website staan wel de tarieven, maar niet of het in de bundel zit. http://www.kpn.com/kpn/show/id=1241676

Dus klopt het niet wat jij zei of mis ik iets of is er iets veranderd? Ik zal per maand wel wat belminuten over houden, dus het zou fijn zijn als ik dan "gratis" (in de bundel) zou kunnen internetten.
Haha, je hebt een Hi abo genomen in plaats van een KPN Mobiel abo. Hi is godzijdank niet hetzelfde als KPN, het gebruikt slechts hetzelfde netwerk. Bij Hi betaal je je inderdaad blauw aan GPRS.

http://www.kpn.com/kpn/show/id=939 puntje 2, 8 en 9.

Zie ook LB06 in "\[ Internet via GPRS ] Kosten" laatste en 2 na laatste alinea van mijn post.

[ Voor 11% gewijzigd door HarmoniousVibe op 30-08-2006 20:47 ]

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Het maakt mij niet zoveel uit hoor, ik had afgelopen jaar internet via GPRS en heb het 1x gebruikt. Het is meer voor "noodgevallen" dan voor veel of regelmatig gebruik.

Belangrijkste is dat ik het nu weet. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Oxi op 31-08-2006 16:53 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• HarmoniousVibe
Oxi schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 16:52:
Het maakt mij niet zoveel uit hoor, ik had afgelopen jaar internet via GPRS en heb het 1x gebruikt. Het is meer voor "noodgevallen" dan voor veel of regelmatig gebruik.

Belangrijkste is dat ik het nu weet. :)
Je had het eerder kunnen weten :)

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Holy Shit!!!

Ik had me nog niet zo verdiept in de prijzen van GPRS... Dus ik zit wat te klooien met Mail op mijn nieuwe N73... Ik heb een Hi Abo (sinds kort) en haal ff mail binnen... Probeer een site te openen..

Stuur een SMSje naar 1244 om mijn saldo om te kijken hoe e.e.a werkt..

GPRS kosten voor 0,332 MB € 5,83 !!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat een stelletje idioten joh!

Edit

Kosten Hi GPRS zijn zonder "bundel" 10 Euro per MB!!!!!!!

Echt voordelige bundels bestaan ook niet..

Dus om een foto gemaakt met mijn 3,2 MP toestel te versturen(1MB) kost me 10 Euro. Hmmmmm

Ik mis ik mis ik mis je dus stuur ik jou helemaal niets om je te laten weten dat ik jou niet ben vergeten, huur ik privé jet en kom naar je toe dat is veel voordeliger!!!!!

SOOOOOOOO HIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

[ Voor 49% gewijzigd door Wilfred op 09-11-2006 11:47 ]

Sign of my Time

• Dark Wanderer
Wilfred schreef op donderdag 09 november 2006 @ 11:19:
Holy Shit!!!

Ik had me nog niet zo verdiept in de prijzen van GPRS... Dus ik zit wat te klooien met Mail op mijn nieuwe N73... Ik heb een Hi Abo (sinds kort) en haal ff mail binnen... Probeer een site te openen..

Stuur een SMSje naar 1244 om mijn saldo om te kijken hoe e.e.a werkt..

GPRS kosten voor 0,332 MB € 5,83 !!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat een stelletje idioten joh!

Edit

Kosten Hi GPRS zijn zonder "bundel" 10 Euro per MB!!!!!!!

Echt voordelige bundels bestaan ook niet..

Dus om een foto gemaakt met mijn 3,2 MP toestel te versturen(1MB) kost me 10 Euro. Hmmmmm

Ik mis ik mis ik mis je dus stuur ik jou helemaal niets om je te laten weten dat ik jou niet ben vergeten, huur ik privé jet en kom naar je toe dat is veel voordeliger!!!!!

SOOOOOOOO HIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Een mss is anders dan een bericht verzenden via GPRS toch?

En, ik zit bij Vodafone, daar betaal ik 0,67 voor een kwartier GPRS, mits ik onder de 1 MB blijf. Als ik erboven kom, betaal ik 2,50 voor dat kwartier en heb ik onbeperkt dataverkeer voor die prijs.

Dat is dus nog wel te doen.

Verwijderd

Snap de datakosten van KPN (dus niet Hi) nog niet helemaal:

Verbruik in een maandTe betalen uit uw tegoed
0-100 kB€ 1,-
100-500 kB€ 2,50
500 kB-2 MB€ 7,50
2-5 MB€ 15,-
Boven 5 MB€ 1,50 per MB

Zijn dit schijven dus de eerste 100KB kost 1 euro, de volgende 400KB kost hier 2,50 bovenop enz? Of wordt simpelweg naar het totaalverbruik gekeken dus bijv 3MB kost 15 euro? Dat laatste zou wel vreemd zijn omdat precies 5MB 15 euro zou kosten en een byte meer ineens nog maar de helft. :?

Verwijderd

Niemand die uitsluitsel kan geven?

Heb je ook nog i-mode. Dan krijg je 10MB per maand voor 7,50 en dat betaal je uit je bundel. Mooi dat het dus geen extra geld hoeft te kosten, alleen vraag ik me af of die 10MB bijv ook gebruikt kan worden voor activesync (push mail) met m'n eigen mailserver. En werkt het zowel via GPRS als UMTS? Antwoorden vind ik niet op de website.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:21

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Het gaat inderdaad in schijven, per maand. 5 MB kost 15 euro, 5,001 MB kost 16,50. KPN maakt geen onderscheid tussen UMTS, GPRS of HSDPA: datadiensten zijn datadiensten, onafhankelijk van de drager. Je kan dus gebruik maken van de hoogst beschikbare snelheid van je apparaat.

Dit is overigens niet van toepassing op de flat-fee data-abonnementen: daarvan is de snelheid, afhankelijk van het abonnement, gelimiteerd. De i-mode en WAP databundels (10 MB voor 7,50) gelden alleen voor de APN 'portalmmm.nl' en dus niet voor 'internet'. Je moet dan dus gebruik maken van een proxy/gateway die standaard enkel HTTP en HTTPS doorlaat.

[ Voor 19% gewijzigd door [BoSS] op 28-11-2006 19:44 ]

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Als het in schijven gaat dan kost 5MB toch 26 euro?

Die databundel van 10MB geldt dus alleen voor http- en https-verkeer. In feite dus voor alle verkeer over de poorten 80 en 143? Pushmail via activesync gaat ook via deze poorten en zou dan binnen de bundel vallen. Of kijkt KPN echt naar de inhoud van de data?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

KPN kijkt, gek genoeg, naar hoe veel data je verstuurt in bytes. Dus als je een webpagina van 100KB binnen haalt, heb je 100KB verbruikt. Stel nou je haalt via pop3 een e-mail binnen van 100KB, dan heb je gek genoeg ook 100KB verbruikt. Dat geldt voor 'echt internet'.

Voor die andere dienst (i-mode) zit je op een soort van prive-netwerk waar je alleen buiten kunt komen met een proxy die alleen http en https-requests doorlaat. Dus als je iets wilt wat niet HTTP is of via poort 443 over een https proxy tunnelbaar is kun je daar niets mee.

Het gaat niet in schijven overigens.

Als je aan het eind van de maand op 100KB zit, betaal je 1 euro. Zit je op 2MB, 7 euro 50. etc.

Ik begrijp werkelijk niet waarom vodafone en kpn ook niet gewoon iets als T-Mobile's web'n'walk aan kunnen bieden. Zou ik graag een tientje per maand voor betalen, maar ik wil niet over naar T-Mobile :/

[ Voor 41% gewijzigd door CyBeR op 29-11-2006 02:28 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Dat klinkt al wat zekerder maar dan zit ik nog steeds met het rare fenomeen dat 5MB 15 euro kost en 5,001 MB ineens maar 7,50 (of misschien iets meer vanwege afronding).

T-Mobile's PIT heeft ook nadelen. Ten eerste komen de kosten bovenop je bundel. Daarbij is de snelheid van UMTS begrensd op 64kbps down. Wil je sneller dan wordt het meteen een stuk duurder (richting 50 euro).

Bij KPN is dataverkeer bij normaal gebruik nog redelijk betaalbaar. Alle kosten, ook data, gaan van je bundel af en worden dus niet extra verrekend. Als je verder niet al teveel belt, krijg je aan het eind van de maand dus geen onverwacht hoge rekening op de deurmat.

Orange heeft ook een aardig systeem: 6 euro voor 25 MB, daarna 3 euro per MB (Orange World). Weet niet of dit van de bundel afgaat of dat het bovenop de abonnementskosten komt. Ik vermoed het laatste. Nadeel is dat nieuwe toestellen bij Orange véél duurder zijn dan bij KPN. De Nokia N80 bijvoorbeeld kost resp. 355 en 176 euro! (beide bij een 1-jarig abonnement van 25 euro per maand)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 05:29 ]

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:10
CyBeR schreef op woensdag 29 november 2006 @ 02:25:
Ik begrijp werkelijk niet waarom vodafone en kpn ook niet gewoon iets als T-Mobile's web'n'walk aan kunnen bieden. Zou ik graag een tientje per maand voor betalen, maar ik wil niet over naar T-Mobile :/
Ze kunnen het wel, maar dit levert hen veel meer op.
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2006 @ 04:02:
Dat klinkt al wat zekerder maar dan zit ik nog steeds met het rare fenomeen dat 5MB 15 euro kost en 5,001 MB ineens maar 7,50 (of misschien iets meer vanwege afronding).
Volgens mij zit je dan al op 1,00+2,50+7,50+15,00+1,50 = 27,50.
T-Mobile's PIT heeft ook nadelen. Ten eerste komen de kosten bovenop je bundel. Daarbij is de snelheid van UMTS begrensd op 64kbps down. Wil je sneller dan wordt het meteen een stuk duurder (richting 50 euro).

Bij KPN is dataverkeer bij normaal gebruik nog redelijk betaalbaar. Alle kosten, ook data, gaan van je bundel af en worden dus niet extra verrekend. Als je verder niet al teveel belt, krijg je aan het eind van de maand dus geen onverwacht hoge rekening op de deurmat.
Wat noem jij 'normaal gebruik' ? M'n email (Push via een Exchange server) trekt al 1 MB per dag, ik reis 2 dagen per week met de trein en een beetje nieuws lezen is dan ook al weer 1 MB.
Orange heeft ook een aardig systeem: 6 euro voor 25 MB, daarna 3 euro per MB (Orange World). Weet niet of dit van de bundel afgaat of dat het bovenop de abonnementskosten komt.
Gaat uit je bundel.

[ Voor 12% gewijzigd door StevenK op 29-11-2006 07:37 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

StevenK schreef op woensdag 29 november 2006 @ 07:36:
Volgens mij zit je dan al op 1,00+2,50+7,50+15,00+1,50 = 27,50.
Niet als het geen schijven zijn.
StevenK schreef op woensdag 29 november 2006 @ 07:36:
Wat noem jij 'normaal gebruik' ? M'n email (Push via een Exchange server) trekt al 1 MB per dag, ik reis 2 dagen per week met de trein en een beetje nieuws lezen is dan ook al weer 1 MB.
Gebruik sinds kort ook push mail maar blijkbaar ontvang ik minder emails dan jij :). Maar 10MB per maand haal ik ook makkelijk dus een datapakket is voor mij waarschijnlijk toch noodzakelijk om het een beetje betaalbaar te houden.

*edit*
Vanmiddag nog even bij Primafoon langsgeweest. De 10MB bundel van i-mode is tegenwoordig een volwaardige databundel, ook voor toestellen die geen i-mode ondersteunen. Die 10MB mag je dus overal voor gebruiken behalve streaming media. Boven deze 10MB betaal je 2 euro per MB. Voor mij zit dit op de grens van wat ik nodig denk te hebben. Een iets grotere bundel zou fijn zijn. Hi biedt dezelfde bundel en als je nog eens 5 euro bijlegt dan krijg je een bundel van 20MB. Nadeel is dat Hi geen smartphones in het assortiment heeft. Via sites als gsmweb.nl kan het wel maar dat blijkt meteen een stuk duurder te zijn. Bijv de Nokia E61 kost bij KPN Mobiel 49 euro (25 euro, 1 jaar) en bij gsmweb meteen 220 euro (Hi, 25 euro, 1 jaar). Hetzelfde probleem heeft Orange: goedkope databundel maar hoge toestelprijs. Rabo Mobiel is ook nog een mogelijkheid: onbeperkt dataverkeer voor 10 euro per maand. De toestelkeuze is echter nogal beperkt. De abonnementen zijn het dus allemaal net niet :(.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2006 19:19 ]

Pagina: 1