Toon posts:

Belachelijke prijzen voor Video kaarten!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je een beetje een krachtige videokaart wilt kopen dan ben je al snel 1000 piek kwijt, wil je echt top of the bill dan kan je je uitleven tot de 1600 piek!

Waar moet dit heen? Over een tijdje stort de markt voor die overbodig dure dingen toch wel in zeker:? Want alleen mensen met een superinkomen of een hardcore gamer die een aparte game bankrekening heeft kan dit nog betalen!

De rest van de wereld word aan de kant gepleurd met de kleine broertjes van deze monsterkaarten!:r!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn nieuwe kaart binnen.
Een Voodoo 5 5500 AGP 64 Mb, gekocht in de VS voor $176. Er zijn zeker veel betere kaarten te krijgen maar deze (zo blijkt uit tests) is te vergelijken met een V7700 32 Mb van Asus. De NVidia chip kan weer wat truukjes beter en de Voodoo kan weer wat andere truukjes beter. Een super gamer ben ik toch niet, dus deze kaart voldoet voor mij; zeker voor deze prijs!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:28
Ik vraag me af hoeveel Geforce2 Ultra kaarten er nou eigenlijk worden verkocht? als je de absolute aantallen bekijkt dan denk ik dat de MX en GTS'en vele malen beter verkopen! Allemaal hartstikke leuk hoor zo'n Ultra, maar waarom moet ie 1600 piek kosten? Alleen omdat de chips die erop zitten toevallig de beste van de wafer waren??????

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:10
Als die $@#!&* Matrox G800 met dubbele chips toch eens uitkomt sta ik vooraan in de rij, al kost dat ding 1500 piek. Maar ik ben dan ook een beetje waanzinnig>:)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik ook, maar mn budget laat het momenteel niet toe :'(!

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
De prijzen van videokaarten zijn echt schandalig hoog. Enkele jaren terug kon je voor 300 a 400 gulden tijdens de hcc-dagen ongeveer de beste videokaart van het moment kopen. Sinds de geforce's schoten de prijzen echt omhoog.
In Amerika zijn de prijzen nog wel iedere keer gelijk. Telkens kost daar ongeveer de beste kaart 200 a 300 dollar, maar hier stijgen ze enorm. Vroeger was het in het begin even 600 piek en daarna zakte het. Nu begint het op meer dan 1000 piek! (terwijl het in Amerika nog steeds 200 a 300 dollar is).

Wat gebeurt er hier met de prijzen van videokaarten? Als het zo door gaat wordt de nv20 2000 piek en blijft de geforce2ultra nog wel even 1000piek.

(de nv20 gaat in de vs al 500 a 600 dollar kosten)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zaterdag 27 januari 2001 15:11 schreef abbadon het volgende:
Als die $@#!&* Matrox G800 met dubbele chips toch eens uitkomt sta ik vooraan in de rij, al kost dat ding 1500 piek. Maar ik ben dan ook een beetje waanzinnig>:)
wou hierover net een topic openen, want dit duurt wel erg lang zo, en in tussen brengen de andere grote stedds snelelre kaarten uit, en Matrox heeft na de G400 alleen de G450 uitgebracht die zelfs trager is.

Ze kunnen die kaart beter schrappen en een G1600 uitbrengen ofzo, want die G800 is zwaar verouder als ze hem uitbrengen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:53
Als mensen nou's niet zulke erge meelopers zijn zullen ze al veel geld besparen. Ik bijvoorbeeld, speel nog al mijn spelletjes op een TNT1 en het bevalt me nog uitstekend. En Nvidia is momenteel gewoon duur omdat ze geen (goede) concurentie hebben.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

/me is nog wel tevreden met z'n G400 32MB

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:10
Ja, ik ben alleen van plan dan flink te betalen als die kaart ook écht supersnel is. Desalniettemin vind ik ook dat de prijzen absurd hoog zijn. Ik weet nog dat ik mijn Asus V3400 TNT 16MB TV in/out kocht voor 340,-, en dat was destijds zo een beetje het beste en snelste, kom nu maar eens met 340 piek aanzetten voor een nieuwe kaart, dan heb je een suffe MX.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ramon
  • Laatst online: 06:53
Op zaterdag 27 januari 2001 18:19 schreef abbadon het volgende:
Ja, ik ben alleen van plan dan flink te betalen als die kaart ook écht supersnel is. Desalniettemin vind ik ook dat de prijzen absurd hoog zijn. Ik weet nog dat ik mijn Asus V3400 TNT 16MB TV in/out kocht voor 340,-, en dat was destijds zo een beetje het beste en snelste, kom nu maar eens met 340 piek aanzetten voor een nieuwe kaart, dan heb je een suffe MX.
:)
maar is een MX niet snel genoeg voor de meeste mensen dan? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Alleen het idee al dat je een 3e rangs kaart hebt gekocht lijkt me vreselijk:r!

En dan ga je helemaal flippen als je buurjongen je vrolijk meedeelt dat zijn pa eventjes een Geforce 2 Ultra voor hem heeft aangeschaft:(!

• picobyte
  • Laatst online: 28-08 11:54

picobyte

MhIHIHI!

Matrox ?
Bestaat dat dan nog >:)
Zelfs appel gaat voor de Nvidia.
En ik d8 dat appel toch wel heel errug pro Matrox was :?

Powered bij meergranenbrood.

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:36
Matrox kaarten leveren erg goede 3d, Nvidia erg slechte, aangezien ik haast niet 3d game zal mŽn volgende kaart wel een matrox worden...

Verwijderd

Om deze reden draai ik nu ook nog steeds alles op mijn Guillemot TNT2 16MB (van april 99). Gaat nog steeds erg goed moet ik zeggen. Ik draai er dus bijna 2 jaar op, en hij heeft me destijds slechts 293 piek gekost!! Is nu wel effe anders, gewoon van de zotten hoe die kaarten hier in NL geprijsd worden. Helemaal als je bedenkt dat nVidia kaarten vaak een matige 2D kwaliteit hebben. Nee ik wacht nog wel effe :).

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14
groot gelijk,
'k vind het ook allemaal veel te duur..
heb onderstaand systeem stuk voor stuk opgebouwd, deed daar bijna 1 jaar over.
maar heb nog steeds niet voldoende geld voor een redelijke videokaart, het zit er aan te komen, en dan zal ik waarschijnlijk kiezen voor een GF2MX, omdat die GTS & ultra bakken zo asociaal duur zijn!!

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:09
Als het een beetje meezit dan worden de prijzen van alle dingen uit Amerika veel goedkoper.

Hoe komt dat dan.... door onze grote vriend G.W. Bush. Ik denk dat de dollar een stuk goedkoper wordt ten opzichte van de Euro dus gewoon nog ff afwachten.....

Maar voor nu zijn die kaarten echt veel te duur.

Verwijderd

Waar blijft de Radeon MAXX ??? DAT ding wil ik hebbe , met zo'n lekker 128 MB RAM onboard .

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
NV20, dubbelgespierde Ultra met 128MB aan boord, dat wil ik nou :9~

Alles eindigt op snelheid.

Die-hard Brexiteer

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Op zaterdag 27 januari 2001 19:30 schreef XElDiablo het volgende:
Matrox kaarten leveren erg goede 3d, Nvidia erg slechte, aangezien ik haast niet 3d game zal mŽn volgende kaart wel een matrox worden...
:? ( ;) )

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 27 januari 2001 19:44 schreef -ScuL- het volgende:
groot gelijk,
'k vind het ook allemaal veel te duur..
heb onderstaand systeem stuk voor stuk opgebouwd, deed daar bijna 1 jaar over.
maar heb nog steeds niet voldoende geld voor een redelijke videokaart, het zit er aan te komen, en dan zal ik waarschijnlijk kiezen voor een GF2MX, omdat die GTS & ultra bakken zo asociaal duur zijn!!
Als ik jou was dan zou ik voor de TNT2 M64 gaan. De TNT kaarten kijgen boven de 500 mhz een enorme snelheids boost. Het is een beste kaart hoor! 149 piek bij gistron.com.

Of natuurlijk voor een MX dat is ook wel een redelijke kaart bij jouw systeem.

Ik heb nu bijna een heel mooi syteempje bij elkaar gespaart:P Wel alles voor moeten verkopen maarja, dat moet nu eenmaal als je scholier bent :(!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:38
wat is nou eigenlijk het probleem? de markt voor de allerduurste kaarten is heel klein, de prijzen zijn daar inderdaad zeer hoog, maar dat maakt niet uit, de ontwikkeling van videokaarten gaat nog steeds gewoon door, nog steeds krijg je meer performance voor hetzelfde geld (en nog meer voor meer geld)
als er nu een nieuwe ferrari uitkomt van 500 miljoen gaat er toch ook niemand klagen dat 'een beetje snelle en krachtige' auto tegenwoordig onbetaalbaar is?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 28 januari 2001 12:53 schreef aatos het volgende:
wat is nou eigenlijk het probleem? de markt voor de allerduurste kaarten is heel klein, de prijzen zijn daar inderdaad zeer hoog, maar dat maakt niet uit, de ontwikkeling van videokaarten gaat nog steeds gewoon door, nog steeds krijg je meer performance voor hetzelfde geld (en nog meer voor meer geld)
als er nu een nieuwe ferrari uitkomt van 500 miljoen gaat er toch ook niemand klagen dat 'een beetje snelle en krachtige' auto tegenwoordig onbetaalbaar is?
Ik denk niet dat dat zo'n goed vergelijk is.

Ferrarie is gewoon een duur merk, maar als een ferrarie liefhebber een nieuwe ferrari wil kopen en hij ziet dat de prijzen van de snelste ferrarie zodanig omhoog zijn geschoten dat hij het met zijn budget niet meer kan betalen baalt hij ook erg.

Iemand die altijd al in een fiat panda reed zal zich er idd geen zorgen over maken.

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Op zaterdag 27 januari 2001 18:48 schreef Ro2 het volgende:
Alleen het idee al dat je een 3e rangs kaart hebt gekocht lijkt me vreselijk:r!

En dan ga je helemaal flippen als je buurjongen je vrolijk meedeelt dat zijn pa eventjes een Geforce 2 Ultra voor hem heeft aangeschaft:(!
Dus jij koopt een videokaart alleen maar om de patser uit te kunnen hangen???

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

Verwijderd

De rek is eruit bij de computers. Van marges van 2-4% kun je geen droge boterham overhouden. De markt heet niet voor niets ingestort te zijn; er waren in oktober ook al 43 bedrijven failliet (laatste cijfers ken ik niet). Snelle processors, betere mobo's, extra RAM, ze kunnen ze niet slijten aan de burger want de markt is verzadigd. Waar zitten nog wel centen in dan?
In de uitbreidingen: webcams, digitale camera's, geluidkaarten met 24 speakers, platte beedbuizen en natuurlijk de videokaart.
Vooral in deze kaarten is de snelheidsverbetering te vinden. Zaten we de laatste 3 jaren met 8 of 16 Mb (en een enkele 32 Mb) kaart te klojoën. Sinds een half jaar gaat het met grote sprongen naar 32, 64 en nu zelfs 128 Mb. Daar zit namelijk de vraag, de poen en dus de marge.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:29
nvidia is zelf niet zo duur volgens mij hoor. het is vooral het geheugen wat die kaartjes zo belachelijk duur maakt. zag maar het verschil in prijs van een gf1-sdr en een met DDR

trouwens.... niemand word gedwongen om zon super vid-kaart te kopen. alles kan inderdaad nog best op een tnt1. ik heb zelf nou een maandje mijn asus7700. alles loopt soepel op de resoluties die ik wil[1024x786@16bpp of 32 als hij het trekt maar 16 vind ik niet erg om mee te spelen]. en zo lang dat zo blijft hou ik het lekker bij deze kaart.

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Ikzelf vind die kaarten ook veel te duur, vooral de ultra's...(1600 piek...pff)...maar ik heb er wel een :9~

Kijk me nou niet gek aan want ik heb heus geen 1600 piek betaald hoor en die kaart is ook niet van de vrachtwagen afgevallen, maar ik heb het gewoon nieuw voor 775 piek gekocht...Kenissen he ;)
Pagina: 1