Binnenkort kan ik beginnen als SAP Consulant in de HRM en ik vroeg me af wat je nu precies moet doen overdag. Kan iemand de voordelen en nadelen beschrijven. Het gaat om een functionele functie en geen technische. Je krijgt eerst twee maanden een training en dan wordt je bij een klant geplaatst. Heeft iemand ook ervaring wat er zoal behandeld wordt tijdens zo'n training. Kortom is het een goede keuze om een SAP HRM consultant te worden? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het vertellen van je eigen ervaring.
Je hebt gekozen om "SAP Consultant" te worden en je weet helemaal niet wat dat inhoud? 
De SAP consultants die ik heb mogen mee maken waren de hele dag bezig met puin ruimen in systemen, foute boekingen oplossen, dingen recht trekken, users helpen...
De SAP consultants die ik heb mogen mee maken waren de hele dag bezig met puin ruimen in systemen, foute boekingen oplossen, dingen recht trekken, users helpen...
[ Voor 7% gewijzigd door Arnout op 05-07-2006 10:55 ]
Weet je wel wat HRM inhoudt?
maken dus onderscheid tussen functionele en technische consultants?
wat de technische doen kunnen we denk ik wel raden.. maar functionele??
verkopen? of hebben ze ook nog eens commerciele consultants?
wat de technische doen kunnen we denk ik wel raden.. maar functionele??
verkopen? of hebben ze ook nog eens commerciele consultants?
Functioneel houdt in dat je inhoudelijke kennis hebt over de werking van SAP zelf. Hoe bepaalde handelingen verricht moeten worden in SAP zelf. Gebruikers trainen en dergelijke...
Het programmeren in SAP doet de Technische Nerd.
Het programmeren in SAP doet de Technische Nerd.
Modbreak: *knip* In WI is geen ruimte voor grof geformuleerde misplaatste grappige bedoelde opmerkingen.Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:51:
Binnenkort kan ik beginnen als SAP Consulant in de HRM en ik vroeg me af wat je nu precies moet doen overdag. Kan iemand de voordelen en nadelen beschrijven. Het gaat om een functionele functie en geen technische. Je krijgt eerst twee maanden een training en dan wordt je bij een klant geplaatst. Heeft iemand ook ervaring wat er zoal behandeld wordt tijdens zo'n training. Kortom is het een goede keuze om een SAP HRM consultant te worden? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het vertellen van je eigen ervaring.
Het verschilt, ga er maar vanuit dat je in het begin toch de kutklussen krijgt en dat later het echte werk begint.
[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 05-07-2006 13:09 ]
Bij functioneel moet je bijvoorbeeld denken aan de manier waarop rekeningen geboekt moeten worden. Waar de data aan moet voldoen of wat verplicht is.
Hoe bepaalde onderdelen samenhangen qua informatie.
Bij technisch zit je meer inhoudelijk in de materie, de tabellen en de links ertussen. Het programmeren van user-exits bijvoorbeeld.
Of zorgen dat bepaalde systemen met elkaar kunnen communiceren, updates draaien, enz.
Ik zit in de technische hoek en maak soms de brug tussen de technische en functionele mensen.
Hoe bepaalde onderdelen samenhangen qua informatie.
Bij technisch zit je meer inhoudelijk in de materie, de tabellen en de links ertussen. Het programmeren van user-exits bijvoorbeeld.
Of zorgen dat bepaalde systemen met elkaar kunnen communiceren, updates draaien, enz.
Ik zit in de technische hoek en maak soms de brug tussen de technische en functionele mensen.
[ Voor 10% gewijzigd door PeeJay op 06-07-2006 09:42 ]
Don't play dumb with me, that's a game you can't win....
Verwijderd
Wat ik zo uit mijn hoofd nog weet van de HRM module is dat het gaat over het bijhouden van personeelsdossiers, het administreren van verlofuren, ziekte, etc. (ik zal nog wel een hoop vergeten).
Als je functioneel consultant bent, betekent dit dat je op basis van de wijze waarop binnen een organizatie bepaalde werkprocessen worden uitgevoerd, het SAP systeem inricht (op een hoog niveau, dus zonder het zogenaamde customizing) en de organizatie leert hoe het SAP systeem optimaal te gebruiken.
Als je functioneel consultant bent, betekent dit dat je op basis van de wijze waarop binnen een organizatie bepaalde werkprocessen worden uitgevoerd, het SAP systeem inricht (op een hoog niveau, dus zonder het zogenaamde customizing) en de organizatie leert hoe het SAP systeem optimaal te gebruiken.
Pagina: 1