Red Alert 1 draait niet op Windows 5.1...

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...en dat is natuurlijk niet zo gek. Maar wat als ik het toch draaiende wil hebben op mijn
XP? Ik weet dat je bij een .exe bijvoorbeeld 'rechtermuisknop --> compatibiliteit --> win95' kunt doen, maar dat werkt niet bij een .ISO. Ik mount namelijk een .ISO met Daemon Tools.

Heeft iemand een idee hoe ik het toch voor elkaar kan krijgen?

Hartelijk bedankt,
Wessel v/d Weide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:01
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:51:
...en dat is natuurlijk niet zo gek. Maar wat als ik het toch draaiende wil hebben op mijn
XP? Ik weet dat je bij een .exe bijvoorbeeld 'rechtermuisknop --> compatibiliteit --> win95' kunt doen, maar dat werkt niet bij een .ISO. Ik mount namelijk een .ISO met Daemon Tools.

Hartelijk bedankt,
Wessel v/d Weide
DosBox :? Heeft ook emulatie voor cd-rom, de gemeuleerde cd-rom (daemon) mounten in dosbox

[ Voor 7% gewijzigd door Cardinal op 05-07-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

je kan dat compatibiliteit dingus tog gewoon doen bij de exe oop de virtuele cdrom? of wil dat niet werken met verwisselbare media?

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:51:

Hartelijk bedankt,
Wessel v/d Weide
Je kan ook gewoon voor 2 tientjes C&C First Decade kopen. Dan kan elke C&C spelen omdat ze een emulator er in hebben gebouwd. Ben met de eerste c&c bezig met NOD _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 18:14

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Als je de ISO hebt gemount met Daemon Tools, moet je naar 'Deze Computer' gaan, naar de schijf die je net hebt gemount en dan de compatibiliteit van setup.exe op Win95 zetten. Dan kan je 'm wel installeren. Maar dan komt het volgende probleem: want nadat je 'm hebt geinstalleerd, werkt 'ie niet. :P

Gelukkig is er voor dat probleem een officiele patch (Red Alert 3.03) die je (onder andere) hier kan vinden.
DaannO schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:56:
[...]

Je kan ook gewoon voor 2 tientjes C&C First Decade kopen. Dan kan elke C&C spelen omdat ze een emulator er in hebben gebouwd. Ben met de eerste c&c bezig met NOD _/-\o_
Ze hebben gewoon alle spellen, op Yuri's Revenge en Generals na, gekraakt bij TFD. C&C en RA draaien gewoon in Win95 modus samen met de laatste patch. Er wordt niks geemuleerd. ;)

't Is natuurlijk wel het slimst om gewoon TFD te kopen. 't Kost bijna niks en je krijgt 12 spellen (inc expansions) legaal met keys.

[ Voor 48% gewijzigd door Rhannie op 05-07-2006 11:05 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb Red Alert (1) hier prima werkend op Windows NT 5.0 Workstation. (Om het even bij non-standard versie inducatoren te houden :p)

Ik denk dat ik misschien een oplossing heb, maar ik wil eerst wel eens weten wat je systeemspecs zijn.

Stuur me anders ff een mailtje (als ik hier niet meer terug kom). Zie mijn site voor het emailadres. Anders vergeet ik wellicht om hier terug te kijken.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Paddixx: Zodra ik op install klik, geeft 'ie de melding: "setup.exe could not located".
Dus ik krijg 'm überhaupt al niet geïnstalleerd, laat staan dat ik dus iets aan die patch heb.

...dit begint te klinken als een moeilijk verhaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 18:14

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:10:
@Paddixx: Zodra ik op install klik, geeft 'ie de melding: "setup.exe could not located".
Dus ik krijg 'm überhaupt al niet geïnstalleerd, laat staan dat ik dus iets aan die patch heb.

...dit begint te klinken als een moeilijk verhaal :P
Vreemd. Ik heb het net even getest met de originele Red Alert 1 CD's en bij mij werkt het wel gewoon. :?

Weet je zeker dat je de setup.exe gebruikt en niet de autorun?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

en die image is niet geheel legaal neem ik aan , dan heb je sowieso pech, koop het orgineel of koop first decade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 10:41

yGiDoRp

Sawasdee

Eerste hit op google:

http://www.cncnz.com/features/tech/raxpfix.shtml

en het werkt want ik gebruik dit zelf ook.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Pagina: 1