Programma voor bekijken netwerkkaart instellingen

Pagina: 1
Acties:

• komaki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-03 11:42

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
Hoi,

Ik zoek een programma waarmee ik makkelijk kan zien wat de instellingen van de netwerkkaart zijn.

Het gaat er namelijk om dat we willen weten hoe bepaalde computers hun netwerkkaart hebben ingesteld. Belangrijkste is dat we kunnen zien of hij op "100mb full duplex" staat of op "automatisch" of op "10mb half duplex".
Als dit op afstand kan (pc naam invullen en dan gelijk de instellingen zien is natuurlijk helemaal perfect) dan zou dat natuurlijk erg makkelijk zijn maar het is niet noodzakelijk.

Het gaat erom dat de persoon die (zo nodig) langs de pc's gaat lopen een programmaatje kan opstarten (vanaf bijv een usbstick) zonder dat de gebruiker hoeft uit te loggen. Programma's installeren heeft geen zin aangezien de gebruikers geen admin rechten hebben en dus niets kunnen installeren. We willen ze niet laten uitloggen omdat het dan allemaal te lang gaat duren.

Kent iemand zo'n programmaatje (al dan niet freeware)????

thnx alvast :)

Het is net een flipperkast als ik mijn hoofd schud met die 2 hersencellen!!!!!

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

Ik neem aan dat het om Windows2k of Xp machines gaat? In dat geval kan je via de mmc connecten naar andere PC's met de device manager en daar kijken naar de instellingen van de netwerk kaart.
Waarom wil je trouwens van PC naar PC gaan rennen? Je kan beter een startup script gebruiken, of indien je echt niemand wil laten inloggen of uitloggen, iets als PSEXEC.

• komaki

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
Tweakertje schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:38:
Ik neem aan dat het om Windows2k of Xp machines gaat? In dat geval kan je via de mmc connecten naar andere PC's met de device manager en daar kijken naar de instellingen van de netwerk kaart.
Waarom wil je trouwens van PC naar PC gaan rennen? Je kan beter een startup script gebruiken, of indien je echt niemand wil laten inloggen of uitloggen, iets als PSEXEC.
Ohw ik wil niet iemand van pc naar pc laten rennen om het te laten aanpassen. Ze moeten alleen van pc naar pc rennen om de pc verder te inventariseren. Ik ben ook niet de persoon die het bedacht heeft. De baas wil waarschijnlijk gewoon dat de vakantiekrachten wat te doen hebben :P

Het gaat idd om XP machines of 2000 machines. Maar voornamelijk om XP.

Wat houdt mmc trouwens precies in??? en PSEXEC??? volgen het niet helemaal en ben niet echt geweldig met afkortingen.... 8)7

Verwijderd

Als je een Domain Admin bent kun je erg veel met de PStools van sysinternals.
Zoek de juiste regkey of kijk met een info tool die bij PStools zit of je daar de informatie mee uit kan lezen.

http://www.sysinternals.com/Utilities/PsTools.html

-edit-
PSEXEC is onderdeel van PStools. De website hierboven staat het allemaal uitgelegt

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 10:53 ]

• Leon T
  • Niet online

Leon T

Ni!

MMC:
Start- Run- mmc.exe
File-> Add Remove Snap-in -> add ->Computer management -> Ok
Vervolgens op cancel en start klikken. Bij de device manager kan je nu bij de instellingen van de NIC kijken wat er staat ingesteld.
Om naar een andere PC te gaan, rechtsklik op computer management en selecteer de volgende PC.

Door middel van psexec kan je vanaf jouw PC op een andere PC een applicatie opstarten.

Zie ook: google, handleidingen.

• komaki

komaki

The Hot Zone

Topicstarter
Tweakertje schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:08:
MMC:
Start- Run- mmc.exe
File-> Add Remove Snap-in -> add ->Computer management -> Ok
Vervolgens op cancel en start klikken. Bij de device manager kan je nu bij de instellingen van de NIC kijken wat er staat ingesteld.
Om naar een andere PC te gaan, rechtsklik op computer management en selecteer de volgende PC.
Hiermee kun je wel een aantal instellingen bekijken van de netwerkkaart maar niet de instellingen die ik graag wil zien... instelling van de snelheid kan ik iig niet vinden jammer genoeg...

Pagina: 1