Toon posts:

5.7.1, unable to relay naar alleen planet adressen.

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb sinds een aantal dagen een raar probleem op een exchange 2003 (SBS) server. Ik krijg van mijn collega's te horen dat ze mail terugkrijgen met de volgende foutmeldingen:

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: test

Verzonden: 4-7-2006 15:36

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

######### op 4-7-2006 15:37

U beschikt niet over de juiste machtigingen om e-mail naar deze geadresseerde te verzenden. Neem contact op met de systeembeheerder voor meer informatie.

<domainname.nl #5.7.1 smtp;550 5.7.1 Unable to relay for user@planet.nl>

Nu heb ik er hier al 2 of 3 van en allemaal bij planet addressen. Het rare is dat sommige mailtjes wel aankomen bij andere addressen die ook bij planet zitten. Nu heb ik al op google, got en de microsoft KB gekeken maar daar kom ik alleen maar artikelen tegen met deze foutmelding als je mail stuurt naar een lokale user.

Ik heb al met planet gebeld maar die geeft onze hosting provider de schuld. Die kan ik nu ook wel gaan bellen maar dan wordt het weer een kastje en de muur verhaal.

Weet iemand hier een oplossing voor het probleem of zijn er meer mensen die er last van hebben gehad?

Verwijderd

zelf ook een keer gehad, toen heb ik mijn email account verwijderd en opnieuw ingesteld en dat werkte dat was mijn eerste oplossing.

kan je vanaf andere accounts(hotmail?) wel mailen naar die adressen ?
kunnen de eigenaren van de mailadressen wel mail ontvangen van andere personen ?
kan niemand van jouw domein naar hun mailen ? of soms wel en soms niet ?

en als je wel kan mailen naar andere mailadressen en enkel niet naar specifieke planet adressen lijkt het me dat het probleem sowieso niet aan jouw kant ligt.

zoals je ziet ik bedenk ook maar wat, maar dit lijken me wel relevante vragen

groet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 10:25:
zelf ook een keer gehad, toen heb ik mijn email account verwijderd en opnieuw ingesteld en dat werkte dat was mijn eerste oplossing.

kan je vanaf andere accounts(hotmail?) wel mailen naar die adressen ?
kunnen de eigenaren van de mailadressen wel mail ontvangen van andere personen ?
kan niemand van jouw domein naar hun mailen ? of soms wel en soms niet ?

en als je wel kan mailen naar andere mailadressen en enkel niet naar specifieke planet adressen lijkt het me dat het probleem sowieso niet aan jouw kant ligt.

zoals je ziet ik bedenk ook maar wat, maar dit lijken me wel relevante vragen

groet
Het grappige is dat ik nu tijdelijk de mailtjes via een prive accountje doorstuur en dan komen ze wel aan.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je via bijvoorbeeld telnet wel een mailtje sturen naar dat adres vanaf de pc waar je het probleem hebt?
Gebruikt de persoon wellicht een adres wat afwijkt van de in de Exchangeserver ingestelde restricties?

Geef eens een berg meer informatie? Bijvoorbeeld wat meer info uit de bouncemail, zoals welke server de boel tegenhoudt. En hoe connect deze user naar de server? Via MAPI? OWA? We kunnen nu alleen gokken, want er kan op zoveel plaatsen iets ingesteld worden dat je in een hooiberg een speld nog sneller zou vinden ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

als het wel via hotmail e.d. lukt is het lokaal.

probeer is message tracking aan te zetten en kijk is tot waar het mailtje komt.

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
Gebruik je een smart relay van de provider of stuur je zelf je mails via DNS?

Als de server het net op kan dmv port 25 dan zou ik 'm op DNS zetten. Scheelt weer een extra stap waar het mis kan gaan. Zo kun je ook meteen je provider uitsluiten als boosdoener.

Als test:

Op de server console:

nslookup -q=mx planet.nl

Nu krijg je de mailservers van planet te zien.

tik in: telnet mailserverplanet 25
tik in: EHLO
tik in: mail from: afzendadres van jezelf
tik in: mail to: ontvangstadres dat problemen geeft
tik in: data
tik in: subject: en geen een subject mee.
tik in: body tekst van berichtje
sluit af met enter . enter (enter, een punt en weer enter).

Als dit werkt zonder relay fouten ligt het probleem niet bij jou.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
RutgerDB schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 15:23:
Gebruik je een smart relay van de provider of stuur je zelf je mails via DNS?

Als de server het net op kan dmv port 25 dan zou ik 'm op DNS zetten. Scheelt weer een extra stap waar het mis kan gaan.
Vaker gaat het mis doordat de meeste providers in Nederland dit helemaal niet toestaan, tenzij je een of ander premium abbo hebt (ook zakelijk... :( ) :P

Maar topicstarter moet eerst maar eens met wat meer info komen.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• RutgerDB
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-03-2021
sanfranjake schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 19:56:
[...]

Vaker gaat het mis doordat de meeste providers in Nederland dit helemaal niet toestaan, tenzij je een of ander premium abbo hebt (ook zakelijk... :( ) :P

Maar topicstarter moet eerst maar eens met wat meer info komen.
Is dat zo? Die ervaring heb ik zelf eigenlijk niet. Ben voor mijn werk wel dagelijks met e-mail bezig maar dit soort problemen komen gelukkig nooit voor :*)
Pagina: 1