AMD K6-III+ 450@500 draait op ASUSTX97-XE

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GijsbertatNL
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 10:29
Hallo allemaal,

Mag ik even juichen?
Mijn nieuwe AMD K6-III+ 450 is opgehaald en fraait soepel!

450 @ 500 Mhz op TX moederbord met 83 Mhz bus snelheid.
3Dmark2000 gaat van 640 (P250MMX) naar 1700
:)
Unreal Tournament van 25 naar 55 FPS bij 800x600 low detail. Kan ik het eindelijk hoger zetten en vloeiend gamen op mijn oude PC'tje.

Nog even een 128MB SRAM en 30 GB HD erbij en voila nieuwe PC.

(Ik zal ook even mijn signature aanpassen
:9

P.S. Voor vragen waar ik hem vandaan heb.
Just ask me en misschien zijn er nog een paar over bij mijn 'leverancier'

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hoe heb jij in goddesnaam dat voor elkaar gekregen? De Tx97XE is het minst stabiele bord van alle TX achtigen volgens THG. En deze gaat maximaal tot 233 MHz (zal wel een mulitplierkwestie zijn (intern)).

Als jij beweert dat een k6III op zo'n bord aan de praat te krijgen is, zou je dan wat ins en outs kunnen vertellen. Ik heb hier ook een TX97XE liggen (met alleen DIMMS, nogal dom bij nader inzien) en zou deze eigenlijk wel een tweede leven willen inblazen. Ik houdt mij voor iedere vorm van informatie aanbevolen en ga nu ook mijn rekening controleren. :)

[edit], met dat geheugen plan moet je wel ff de cacheable limiet in de smiezen houden. Met 128 Mb erbij is opeens je 512 kb Cache waardeloos (alhoewel met een k6III....)
[edit2] indien ik de indruk krijg dat het inderdaad een mogelijkheid is, dan vraag ik me alleen af hoe duur het zal gaan worden. In principe is het al een "ja, ik wil" mijn email is bereikbaar.

• GijsbertatNL
Mijn ASUS TX97-XE mag je niet beledigen. Was/is het allersnelste Pentium mobo met 66 Mhz bus, superstabiel en volgens TOM's HWG beste bordje.

Ik heb Rev. 3.01 met nu laatste BIOS 112 beta (zie www.asuscom.de)

Ik zal je een pakketje links mailen
:-)

Mijn mobo draaide al twee jaar met P233@250 83 Mhz en stabiel. Alleen geen speciale busmaster drivers van ASUS gebruiken en geen DMA met de hand aan zetten in Device Manager voor HDD. Anders wordt data corrupt.

Zie mijn signature voor huidige configuratie (PC133 en PC66 werken samen beide op m'n bordje = 160 MB)
AMD K6-III+ met 256 L2 cache zorgt voor opheffen Cache limiet mobo van 64 MB RAM. K6 chached tot 2 GB. Dat lijkt me wel genoeg.
:+

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

dat van die cache vermoedde ik al. Die test die Tom deed qua overklokken vond ik zowiezo raar, want de XE was SUPERstabiel in de test op 66 MHz FSB. Maar overklokken kon volgens hem niet. Ik dacht toen nog, onzin.... Wel, het systeem poste niet eens.

Zit nu een k6200@233 in (@225 lukte dus niet). Ik zal die links 's allemaal doorspitten. Het mobo was toen ik hem kocht (net als jij waarschijnlijk) de rolls Royce onder de mobo's. Er was geen betere te krijgen en zodoende was ik een van de eerste tweakers met SDRAM :). Aangezien ik het zelf heb betaald toen, heb ik evenals jij natuurlijk veel waardering voor dat stukkie kwaliteit. Ik baalde alleen dat 233 MHz de bovengrens bleek te zijn.

Niet dus.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

P.S. Voor vragen waar ik hem vandaan heb.
Just ask me en misschien zijn er nog een paar over bij mijn 'leverancier'
Je maakt me erg nieuwsgierig:)
Ik heb nog twee super socket 7 mobo's hier liggen die niet veel doen:)
Ik heb dus wel enige vorm van belangstelling :9~

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Ik heb hier al vaker van gehoord. Het schijnt dat je een bepaalde revisie(of hoger) nodig heb van je mobo...dit omdat op die mobo's een 4de jumper zit om voltages in te stellen...als die er niet op zit is er wel plaats voor, dus als je goed kan solderen kan je die zelf erop solderen. Deze jumper heb je nodig om de goeie voltage in te stellen voor je K6..
Verder word de multiplier op de 1 of andere manier doorgeschakeld(bijv 2 wordt 5,5)..

Verwijderd

Ik ben al een tijdje op zoek naar een K6-2+ of K6-3+. Kan je mij het adres van de leverancier en de prijs toemailen?

Thanx

• GijsbertatNL
Nou, m'n 128 MB PC133 SDRAM en PC66 32 MB SDRAM gaan ook perfect samen.

Geen bijzondere bios instellingen op mijn oude 430 TX mobo nodig.

Multiplier 2 wordt door AMD K6-III+ als 6 gezien.
Benodigd voltage is 1.9-2.1 Volt (dual)
2.0 volt is op mijn mobo gewoon alle jumpers van vid0/vid4 verwijderen. Zie www.asus.com voor handleidingen met laatste Bios instellingen.
Mijn ASUS TX97-XE is rev. 3.01. met BIOS 112-01 (beta) bij www.asuscom.de.

Met P250 x 83 Mhz kreeg ik 640 met 3Dmark2000.
Met AMD K6-III+500 x 83 Mhz haal ik nu 1762 :P
mits write allocation en write combined enabled, wat zeer lastig was i.v.m. niet werkende tool. De enig werkende tool voor mijn mobo is: K6speed = perfecte tool.
Gewoon laden in windows en kan tevens multiplier instellen.

Zie http://msnhomepages.talkcity.com/cerfst/kylesb/k6speed.htm.

Succes allen

P.S. AMD K6-2+ moet redelijk in de buurt komen qua performance.

Draai geen cpuidle !!! (www.cpuidle.de)
Duurde een dag voordat ik er achter kwam dat dit tooltje voor cpu idle cooling mijn verse geinstalleerde OS (Win98SE) met K6 steeds liet crashen. Ik koop wel een betere koeler.

Probeer www.alternate.nl en bel ze op.

AMD K6-III+ kan eigenlijk alleen uit de USA gehaald worden.

www.tigerdirect.com (bellen)
www.axiontech.com (reageren ook op mail)
www.ebay.com en bied het winnende bod ;)

Verwijderd

Waar heb je hem zelf vandaan?

Laat maar, ik heb mijn e-mail al gelezen
Pagina: 1