Toon posts:

Prey demo: problemen met openal32.dll

Pagina: 1
Acties:
  • 1.215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de Prey demo start dan switcht de resolutie wel naar iets laags al en dan krijg ik zo'n heel mooie Windows foutmeldingsdialoog 'PREY has encountered a problem and needs to close'. Als ik op details klik kan ik zien dat het om openal32.dll gaat.

Er was 1 hit op Google en die suggereerde dat drivers geupdate moesten worden. Aangezien ik de ATI drivers die bij m'n kaart kwamen gebruikte heb ik maar even de nieuwste van de ATI site gehaald maar het probleem blijft.

Ik heb het vermoeden dat openal32.dll iets met geluid te maken heeft. De 'vendor' enzo in de versieinformatie van de DLL is NVidia dus hij zal wel bij de nForce drivers gekomen zijn (Asus A7N8X-X moederbord), die zijn ook van de laatste versie.

Kent iemand dit probleem of weet waar ik verder antwoorden kan zoeken?

PS.
Zit ik in het goede subforum!? Dit subforum ziet er akelig leeg uit...

Verwijderd

Gaat inderdaad niet over je Videokaart maar over het geluid. Hier heeft ook iemand er last van.

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=187553

Ik vond trouwens aardig wat hits met Google

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal zometeen even aan de slag gaan. Toen ik op Google zocht kreeg ik slechts 1 (!! echt waar) hit. Maar dat zullen wel de verkeerde keywords geweest zijn.

Bedankt!

Edit:
Ik heb voor de zekerheid de nieuwste nForce Audio drivers geinstalleerd en nu werkt het hoor. Op de Asus site stond dat, ookal was het versienummer van Asus lager was, deze wel nieuwer waren dan die op de Nvidia site. Of dat waar is weet ik niet maar die van Nvidia werken in ieder geval.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 19:34 ]