[Symantec Ghost] Ghostcast zonder diskette-drive?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.433 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:35
Ik gebruik momenteel de meest recente versie van Symantec Ghost om images te maken en herstellen dmv 2 bootable diskettes die je kan aanmaken.
Maar ik zit nu met een probleem, want ik heb nu een paar nieuwe laptops en daar wil ik een image van maken en dan op de andere herstellen, maar de laptops hebben geen diskette drive meer.
En ik zie in de Ghost Boot Wizard alleen de optie Network Boot Disk om diskettes aan te maken voor Ghostcast te gebruiken.
En ik heb geprobeerd om een cd-rom aan te maken via een handleiding die ik gevonden heb via Google;
http://help.ischool.washington.edu/faqs/12_29_en.html
Maar op die manier wil het ook niet lukken.
En op de site van Symantec zie ik ook geen optie om de diskettes te kunnen omzeilen om gebruik te kunnen maken van Ghostcast.

Dus aan mij de vraag wie kan je helpen? Want ik heb voldoende proberen te zoeken/proberen, maar het wil mij echt niet lukken.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Volgende moet je doen:

A: Maak een diskette op een pc welk diskette drive + brander heeft.

B: Pas de bestanden config.sys en autoexec.bat aan zodat ze van X:\ lezen ipv A:\. Pas ook mscdex.exe's parameters aan zodat de cd drive gemount wordt op X:\

C: Maak met nero of zo iets een bootable CD, selecteer de boot van je diskette. Copieer ook alle
bestanden van je diskette naar de CD en branden maar

D: Gebruiik de CD als boot device op de te ghosten pc's.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:35
Heb je misschien een bron met meer informatie hierover?

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In Bootable unattended GHOST recovery DVD maken vind je alle informatie om een Ghost bootdiskette om te toveren in een bootable cd. Het gaat in dat topic wel slechts om een gewone Ghost bootdiskette die enkel Ghost opstart met parameters. Jij moet ook je netwerk online krijgen. Dat is echter niet zo moeilijk. Analyseer gewoon de configuratiebestanden op de diskette aangemaakt door de Ghost wizard en verwerk dat met de informatie uit het vernoemde topic.

Kun je op die laptops geen diskette aanmaken? Geen probleem, je hebt toch nog wel ergens een pc met een diskette station? Desnoods even een USB-diskettestation lenen? Installeer daar Ghost en maak de diskette aan met de wizard. Met software als WinImage kun je die diskette dan om toveren naar een image bestand op je harddisk zodat je het diskette station niet langer nodig hebt.